Europiečių požiūris į Afrikos tautų meną smarkiai keitėsi: iš pradžių jis laikytas „laukinių primityvizmu“, vėliau jį imta tyrinėti kaip primityvųjį meną. XX a. pradžioje, kai Afrikos menas padarė didelę įtaką Europos dailės raidai, jis buvo įtrauktas į pasaulinio meno kontekstą kaip labai įdomus ir sudėtingas reiškinys.
XX a. pradžios Europos mene vyko sudėtingi procesai, ieškota naujų išraiškos priemonių ir būdų. Daugelio dailininkų netenkino tiesiogiai fiksuojami savi išgyvenimai. Jie ieškojo naujų būdų ne tik savo jausmams ir pojūčiams išreikšti, bet siekė perteikti ir gilesnę vaizduojamų daiktų esmę. Todėl pažintis su egzotiškų šalių menu, nauja vizualinė patirtis padėjo sparčiau plėtotis profesionaliajai dailei. 1906 m. prancūzų dailininko M. Vlaminko įvertintomis Afrikos skulptūromis susidomėjo ir kiti menininkai. Subtilus ir savitas afrikiečių menas paveikė A. Matisą, Z. Braką, A. Dereną, P. Pikasą. Dailininkai ir kolekcionieriai pradėjo supirkinėti ir kolekcionuoti Afrikos skulptūras ir kaukes. Didelę afrikiečių meno kolekciją sukaupė ir Vokietijos menininkai. Ekspresionistai E. Kirchneris, E. Noldė ir kiti žavėjosi negrų menu ir kartais tiesmukiškai suteikdavo savo personažų veidams afrikiečių kaukių bruožų. Tačiau tai nebuvo vien egzotikos siekimas, dailininkai nekopijavo Afrikos meno pavyzdžių, - juos žavėjo pats kūrybos principas, technikos ir plastikos atradimai, kuriuos vėliau jie pritaikė savo kūryboje. Dailininkams atsivėrė naujas vaizduojamojo meno pasaulis, kuris iš esmės skyrėsi nuo renesanso tradicijos, vyravusios Europos mene. Afrikos skulptūra praplėtė estetinių vertybių skalę, susiformavusią Europos mene, atvėrė naujas galimybes plastiniam vaizdui tobulinti, padarė didelę įtaką atskirų dailininkų kūrybai ir meno kryptims – kubizmui, ekspresionizmui, geometriniam abstrakcionizmui.
Kai buvo susidomėta afrikiečių meno kūriniais, daugelis šio meno vertintojų pabrėžė tik jo religinę, maginę vertę, nes Afrikos skulptūros, kaukės, apeiginiai įrankiai turėjo ryškų ritualinį pobūdį. Ritualines skulptūras kūrė žyniai, šamanai arba tam tikros grupės meistrai, kuriems vadovavo ir kuriuos kontroliavo religinių tradicijų saugotojai – bendruomenės vadai ir žyniai. Daugelio skulptūrų, vaizduojančių įvairias dievybes arba jų simbolius, paskirtis – atlikti žemiškojo ir anapusinio, dvasinio...
Šį darbą sudaro 1039 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!