Siekiant teisiškai sureguliuoti žmonių tarpusavio santykius, valstybė leidžia įstatymus ir kitus teisės aktus, taip pat ji įgalioja tam tikras institucijas prižiūrėti, kaip laikomasi teisės aktų reikalavimų. Teisė organiškai iš vidaus susivienija su valstybe (valstybine valdžia), iš kurios ji gauna visuotinį privalomumą ir to privalomumo garantą. Teisė tada pasirodo ne tik kaip elgesio taisyklė, bet ir kaip visuotinai privaloma taisyklė.1 Atsižvelgiant į šį visuotinį privalomumą, teisės subjektams yra suponuojamas privalomas elgesio taisyklių laikymasis, kuris jeigu yra nevykdomas užtraukia galimybę valstybei panaudoti teisinę prievartą.
Tačiau valstybė ne visada taiko teisinę prievartą, pirmiausia yra imamasi kitų, ne tokių drastiškų priemonių- įtikinėjimo, skatinimo ir panašiai. Prievarta valstybės valdymo srityje yra daugiau pagalbinė priemonė, nors taikoma pakankamai dažnai. Ji yra taikoma tik tada ir tik tiek, kiek įtikinėjimo, skatinimo priemonės nebuvo veiksmingos.
Kuo aukštesnis visuomenės teisinis kultūrinis išprusimas, tuo mažiau vietos tenka prievartos priemonėms. Tai tiesiogiai siejasi su visuomenės teisine sąmone, kadangi esant aukštam teisiniam išprusimui yra lengviau išvengti teisinio pažeidimo. Taip pat yra didesnės galimybės teisės pažeidimo problemą išspręsti kitomis teisinėmis priemonėmis.
Kiekvienoje teisės šakoje yra numatyta atsakomybė už teisės pažeidimus, kurios įgyvendinimas pasireiškia teisine prievarta. Prievarta pagal administracinę teisę yra įtvirtinta administracinės teisės normose ir veikia tik administracinės teisės veikimo sferoje.
Pagrindinis darbo tikslas- atskleisti administracinės prievartos reikšmę bei įtaką teisės subjektams. Taip pat pateikiant bendruosius teisinės prievartos požymius atriboti administracinę prievartą nuo kitų prievartos rūšių.
Siekiant atskleisti užsibrėžtą darbo tikslą buvo naudojamas empirinis metodas. Kadangi literatūros apie administracinės prievartos sampratą yra pakankamai daug, tai buvo naudojamas ir sisteminis metodas, kuris leido apibendrinti įvairių autorių nuomones.
Darbo aktualumas yra akivaizdus, kadangi modernėjant bei liberalėjant visuomenei vis dažniau tenka valstybei naudoti teisinę prievartą, dėl to yra būtina tinkamai išanalizuoti administracinės prievartos sukeliamas pasekmes bei jos taikymo ypatumus.
1. ADMINISTRACINĖ PRIEVARTA : SĄVOKA, PASKIRTIS IR YPATUMAI.
1.1. Administracinės prievartos samprata ir paskirtis.
Administracinė teisinė prievarta yra savarankiška prievartos rūšis šalia baudžiamosios, drausminės ir pan....
Šį darbą sudaro 2631 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!