Įvadas
1ABS (Antilock braking system)
1.1 Funkcijos ir reikalavimai
1.2 Veikimo principas
1.3 ABS sistemų typai
2 Saugos priemonės atliekant remontą
3 Galimi gedimų kodai (DTC)
3.1 ABS sistemos gedimų kodai
3.2 ABS sistemos aktyvus diagnostikos režimas
Stabdžių antiblokavimo sistema (ABS), yra uždaro ciklo stabdžių valdymo įtaisų sistema, neleidžianti stabdant užblokuoti ratų ir, taip išlaikanti automobilio valdomumą bei stabilumą. Jie taip pat trumpina stabdymo kelią, palyginus su stabdymo atvieju, kai ratai yra visiškai užblokuojami. Tai ypač svarbu tuo atveju, kai kelias yra drėgnas. Stabdymo atstumo sumažėjimas gali siekti 10% arba keliskart daugiau, ir priklauso nuo kelio charakteristikų (dangos drėgmės, kelio/padangų trinties koeficiento). Esant tam tikroms, labai specifinėms kelio paviršiaus sąlygoms, stabdymo atstumas gali būti ilgesnis, tačiau transporto priemonė vis dėl to stabilumą ir valdomumą.
ABS sistemai keliami reikalavimai yra aprašyti ECE-R13 reglamente. Šis reglamentas apibrėžia ABS kaip stabdymo sistemos komponentą (1 pav.), kuris automatiškai kontroliuoja ratų slydimą ratų sukimosi kryptimi per vieną ar kelis ratus stabdymo metu.
ECE-R13 13 priedas apibrėžia tris kategorijas. Dabartinė ABS karta atitinka aukščiausio lygio reikalavimams.
6. Hidraulinis įrenginys su papildomu elektroniniu valdymo bloku.
Slėgio valdymas
Įprastoje ABS stabdymo sistemoje tarp pagrindinio stabdžių cilindro ir rato-stabdžio cilindro yra sumontuotas 2/2 solenoidinis įleidimo vožtuvas (2 pav.). Kai vožtuvas atidarytas (normalus nustatymas standartiniam stabdymo veiksmui), stabdymo slėgis gali būti sukurtas rato-stabdžių cilindre. Išleidimo vožtuvas, taip pat 2/2 kelių solenoidinis vožtuvas, šiuo metu yra uždaromas.
2 pav. ABS sistemos schema: 1. Pagrindis stabdžių cilindras; 2. Rato-stabdžių cilindras;
3. Hidraulinis įrenginys; 4. Srauto pulsacijos slopintuvas; 5. Srauto ribotuvas; 6. Grąžinimo siurblys; 7. Įleidimo vožtuvas; 8. Išleidimo vožtuvas; 9. Tarpinis rezervuaras.
Jei ratų greičio jutiklis aptinka staigų ratų lėtėjimą (įmanomas ratų užsiblokavimas), sistema neleidžia toliau didinti stabdymo slėgio skirto ratų stabdymui. Įleidimo ir išleidimo vožtuvai yra uždaryti, ir stabdymo slėgis išlieka pastovus.
Jei rato lėtėjimo laipsnis ir toliau didėja, išleidimo vožtuvas atidarytasatidaromas,. kad sumažėtų slėgis rato stabdžio cilindre. Stabdžių skystį nutekėjusį į tarpinį rezervuą grąžinimo siurblys perpumpuoja atgal į pagrindinį stabdžių cilindrą.
Slydimas
Slydimas atsitinka, kai greitis , kuriuo rato centras juda išilgine kryptimi (automobilio greitis) skiriasi nuo greičio , kuriuo rieda skersmuo. Stabdymo slydimas apskaičiuojamas taip:
– automobilio greitis
–...
Šį darbą sudaro 3424 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!