Per amžius buvo keliama žmogaus problema, žmogaus egzistenciniai klausimai bei būties problemos. Šioje prezentacijoje pasistengiama plačiau panagrinėti žmogaus problemą filosofijoje.
• Turbūt kiekvienas iš mūsų žinome šiuos žodžius. Per amžius buvo keliama žmogaus problema, žmogaus egzistenciniai klausimai bei būties problemos. Šioje prezentacijoje pasistengsime plačiau panagrinėti žmogaus problemą filosofijoje.
• Kas yra žmogus? Fiziologija jį tiria kaip kūną, psichologija- kaip sielą, kaip asmenybę. Abejotina, ar apskritai žmogus gali būti suvoktas remiantis tuo, ką apie jį galima sužinoti; galbūt jis yra kažkas daugiau, negu pats apie save žino, būtent laisvė, nesutapatinama su jokiu objektiniu pažinimu, tačiau duota žmogui kaip neišvengiama galimybė.
• Realiai žmogus gali suvokti save dvejopai: kaip tyrimo objektą ir kaip jokiam tyrimui neprieinamą laisvą egzistenciją. Vienu atveju žmogų tariame esant objektą, kitu- neobiektinę realybę, kurioje žmogus įsišaknija autentiškai save suvokdamas. Kas yra žmogus, negalime sužinoti jį pažindami, bet galime patirti pasinerdami į mūsų mąstymo ir veiklos ištakas. Žmogus iš principo yra kažkas daugiau, negu jis gali apie save žinoti.
• Žmogus vienintelis, kuris yra neaiškus pats sau, jis priverstas pažiūrėti į save iš šalies, kaip jo gyvenimas galėjo susiklostyti, esant kitoms ar toms pačioms sąlygoms jei būtų veikęs kitaip, ar turėjęs kitus tėvus, kitą tautybę, būtų išauklėtas kitoje kultūrinėje, religinėje terpėje. Neaiškumas sau pačiam yra prigimtinė žmogaus galimybė, jokiu būdu ne atsitiktinė. Žmogus yra vienintelis padaras, galintis būti neaiškus sau pačiam. Tuo tarpu neaiškumas yra pamatinė, todėl, galima sakyti, autentiška žmogaus būsena.
• Graikų dievo Apolono liepinys - pažink pats save" (įveik neaiškumą, aiškėk sau, apsibrėžk), - perimtas Sokrato ir perduotas mums, dabarties žmogui yra toks pat aktualus kaip ir senovės graikui. Jei žmogus pasmerktas neaiškumui, savo esme jis yra klausianti būtybė.
• Graikų filosofo Sokrato žodžiai „žinau, kad nieko nežinau" išreiškia ne kokį nors paties Sokrato psichologinį ypatumą. Jais nusakoma žmogaus, kaip į savo nežinojimą įsibūnančios, todėl klausiančios būtybės, lemtis. Jei protą laikytume išskirtiniu žmogaus bruožu, tada pirmasis proto apibudinimas galėtų būti toks: būti protingam reiškia atsiverti nežinojimo erdvei ir būti klausiančiajam.
• Mileto...
Šį darbą sudaro 2132 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!