Žinių bazės (ŽB) - tai žinių aibės, susietos su vieną ar kita pažinimo sritimi. Dažniausiai tai praktiškai patvirtintas rezultatas apie pasaulį ar jo reiškinius, žmonijos sukaupti faktai, nustatyti principai, kiti pažinimo subjektai. Todėl skirtingai nuo duomenų bazių, žinių bazėse pateikiami duomenys esantys dokumentuose, o ne tokie kaip knygos, straipsniai, dokumentai. Visi šie duomenys sudaro žinių visumą, charakterizuojančią pažinimo subjektus.
• Yra bendrumas (dviejų elementų ryšys pagal jų charakteristikų turinį).
• Išlaikomas santykinis principas (santykis tarp visumos ir jo dalies).
• Išlaikomas tarpusavio ryšio principas (egzistuoja tarpusavio ryšys tarp elementų).
• Veikia priešpastatymo principas (kai bazėje yra teigiamos ir neigiamos charakteristikos).
ŽB naudojamos ne tik priimant sprendimus, bet ir sprendžiant dirbtinio intelekto problemas ir uždavinius.
Žinių bazė ir taisyklės
Ekspertas gali betarpiškai įvedinėti taisykles į žinių bazę ir naudotis jomis, priimant sprendimus biržos operacijų metu. Būtini darbui kintamieji gali būti suvesti į lentelę:
Kintamojo vardas
Reikšmė
PROC
Procentiniai tarifai
DOLLAR
Dolerio kursas
DEDINT
Biudžeto proc.tarifai
FEDMONT
Biudžeto piniginė apyvarta
STOCK
Kainų lygis biržoje
Ekspertinė sistema paveldi visus ekspertų, užkildžiusių žinių bazę, privalumus ir trūkumus. Darbui su žinių baze reikia sudaryti keletą lentelių, naudingų sprendžiant uždavinį. Lentelės yra viena iš žinių bazės atvaizdavimo formų.
10 taisyklė JEI PROC=krinta
TAI STOCK=auga
20 taisyklė JEI PROC=auga
TAI STOCK=krinta
30 taisyklė JEI DOLLAR=krinta
TAI PROC=auga
40 taisyklė JEI DOLLAR=auga
TAI PROC=krinta
50 taisyklė JEI FEDINT=krinta
IR FERMON=DIDĖJA
TAI PROC=KRINTA
Ekspertinės sistemos
Ekspertinės sistemos, vystėsi kaip dialoginės sistemos: jos sudaro informacinių sistemų, vadinamų „pagalbinėmis sprendimų priėmimo sistemomis“, porūšį. Ekspertinės sistemos ypatingos tuo, kad praturtina vartotojo žinias apie problemą, kurią jis nagrinėja, tuo tarpu pagalbinės sprendimų priėmimą sistemos numato, kad žmogaus žinios apie sprendžiamą problemą nekinta.
Ekspertinės sistemos išsirutuliojo kaip keturių svarbiausių, bet tarpusavyje susijusių veiksnių rezultatas.
Pirma, prasidėjo evoliucija šiose srityse sąvokų ir operacijų – nuo duomenų – per informaciją – prie žinių perdirbimo. Šios trys perdirbimo kryptys gali vystytis simbiozėje, sukurdamos naują kokybę arba žiniomis grindžiamas sistemas.
Antra, dirbtinio intelekto tyrinėjimai, iš kurių kilo ekspertinės sistemos, jau apie dešimtmetį išgyvena renesansą. Šiandien jau žinoma, kad konkrečios sistemos apimtis turi atitinkamai apibrėžta...
Šį darbą sudaro 1039 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!