Analizės

W. Goldingo romano „Musių valdovas“ analizė

9.6   (2 atsiliepimai)
W. Goldingo romano „Musių valdovas“ analizė 1 puslapis
W. Goldingo romano „Musių valdovas“ analizė 2 puslapis
W. Goldingo romano „Musių valdovas“ analizė 3 puslapis
W. Goldingo romano „Musių valdovas“ analizė 4 puslapis
W. Goldingo romano „Musių valdovas“ analizė 5 puslapis
W. Goldingo romano „Musių valdovas“ analizė 6 puslapis
W. Goldingo romano „Musių valdovas“ analizė 7 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

W. Goldingo romano „Musių valdovas“ analizė 10 klasė Įvadinė pamoka Kaip 10 klasėje analizuosime didelės apimties kūrinį, priklauso nuo klasės mokymosi motyvacijos, mokinių gebėjimų lygio, nuo paprasčiausio fakto – perskaitė mokiniai kūrinį ar ne. Aptariant didelės apimties kūrinius, pirmą pamoką vertėtų prisiminti siužetą, glaustai aptarti pagrindinius įvykius. Taip atsiveria viso kūrinio esmė, pradeda ryškėti pagrindinės problemos. Siužeto aptarimas labai svarbus, jei yra neskaičiusių kūrinio mokinių. Bent klausydami įtaigaus pasakojimo, kurdami įvykių sekos schemą, mokiniai susipažins su kūriniu, galbūt juo susidomės. Siūlyčiau mokiniams pateikti kūrinio įvykių sekos schemą, kurią jie turėtų pildyti per pamoką aptariant kūrinį. (Aukštesniųjų gebėjimų mokiniai tokią užduotį galėtų atlikti savarankiškai.) Tokia schema labai tinkama kartojant kūrinius, rengiantis rašiniui. Tikslas – atrasti grožinės literatūros grožį ir suvokti jos vertę, įtaką asmenybės tobulėjimui. Pamokos uždavinys. Remdamasis perskaitytu kūriniu, dalyvaudamas pamokoje ir klausydamas draugų pasakojimo mokinys pildo lentelę. Pamokos pabaigoje turėsime kūrinio įvykių sekos schemą. Kūrinio įvykių sekos schemos (žemėlapio) pavyzdys. Kitas žingsnis – konkrečios temos analizė, aptariant su analizuojama problema susijusias ištraukas, atliekant kitokias užduotis. Pamokos pradžioje galima pasiūlyti patiems mokiniams ant išdalintų lapelių užrašyti temą (problemą), kuri, jų nuomone, ryški kūrinyje ir kurią aktualu būtų analizuoti. Nuomonių įvairovė patvirtins faktą, kad didelės apimties kūrinys iš tiesų duoda labai daug medžiagos kalbėtis įvairiomis temomis. Žmoniškumo problema W. Goldingo romane „Musių valdovas“ DLKŽ teikiamos tokios šių žodžių reikšmės: žmogiškas – „būdingas žmogui“, žmoniškas – „būdingas žmonėms apskritai; humaniškas, geras“. Reikšmės labai artimos, vartosena ne visada jas skiria, esama ir tarpinių atvejų, kai galimas tiek vienas, tiek kitas žodis, todėl junginiai su žodžiais žmogiškas ir žmoniškas neturėtų būti vertinami griežtai. Šaltinis: http://www.vlkk.lt/konsultacijos Tai svarbiausia ir ryškiausia W.Goldingo romano „Musių valdovas“ tema. Pradėję analizuoti romaną visų pirma ir turėtume kalbėti apie (ne)žmoniškumą/ žmogiškumo praradimą/ civilizuoto žmogaus virtimą laukiniu ar pan. Panašų VIII temos nagrinėjimo aspektą siūlo ir Lietuvių kalbos ir literatūros PUBP: moralinės kolizijos, asmens pasirinkimo laisvė, gėrio ir blogio vaizdiniai. Temos analizavimo kelias, atsakant į 3 pagrindinius klausimus. 1. Kas rodo, kad vaikai nusikalsta žmoniškumui? Veikla. Darbas su tekstu poromis arba grupėse. Remdamiesi kūriniu, cituodami, mokiniai daro išvadas, apibendrinimus apie veikėjų elgesį. Mokiniai gebės • rasti tekste analizuojamai temai tinkamą informaciją, • interpretuoti grožinį tekstą, • charakterizuoti veikėjus, vertinti jų elgesį, • rasti meninės raiškos priemones ir paaiškinti jų vartojimo tikslą. 2. Kur veda nusikalstamas žmogaus elgesys? Veikla. Savarankiškas darbas raštu.Tai pirmosios veiklos apibendrinamoji mintis; mokiniai gali rašyti pastraipą, argumentuotą atsakymą į klausimą, esė ar pan. Mokiniai gebės • kurti nurodyto tipo ar žanro tekstą, • samprotauti, remdamiesi skaitytu tekstu, • argumentuoti teiginį, • daryti apibendrinimus, išvadas. 3. Kodėl vaikai prarado žmoniškumą? Kodėl jie sulaukėjo? Veikla. Diskusija/ pokalbis. Atsakyti į šį klausimą galėtume diskutuodami ir problemas siedami su gyvenimo aktualijomis. Mokiniai gebės • laikytis viešojo bendravimo etikos, • dalintis patirtimi, nuomone, informacija, • argumentuoti, remdamiesi kūrinio bei gyvenimo faktais, • reikšti savo nuomonę. Galimi mokinių atsakymai. Kas rodo, kad vaikai nusikalsta žmoniškumui?/ Kas rodo, kad vaikai virsta laukiniais? Berniukų elgesys, atskleidžiantis dingstantį žmoniškumą, parodantis vaikų sulaukėjimą. Komentaras. ( Neatpasakokite turinio!) Minčių parėmimas kūrinio citatomis. Įvardyti 3-4 skirtingas raiškos priemones, jas pabraukti tekste. 1.Vaikai patys susikuria taisykles, bet greitai pradeda jas laužyti. Taisyklės reikalingos tam, kad visi laikytųsi tvarkos, nenusižengtų svarbiausioms vertybėms. Kai vaikai nesilaiko taisyklių, jie žengia pirmą žingsnį rimtesnių nusikaltimų link. 2.Pradžioje vaikai draugiški, linksmi, visi sutaria, o po to draugiškumas blėsta, atsiranda priešiškumas, konkurencija, netgi neapykanta. Tokios neigiamos emocijos žadina norą pakenkti kitam, o taip elgtis nežmogiška, juk žmogus ne žvėris, kad perkąstų kitam gerklę. Nugali žvėris žmoguje. Džeko komanda užpuola Ralfą ir kelis jo draugus jėga atima ugnį, po to ir Kriuksio akinius, kad patys galėtų užsidegti laužą ir išsikepti mėsos. Toks elgesys rodo nenorą žmogiškai susitarti, pasidalinti ugnimi. 3.Pradžioje vaikai pamato šerniuką, bet nedrįsta jo nužudyti. Po to jie praranda jautrumą, gailestį, persekioja motiną šernę ir negailestingai ją nužudo. Toks vaikų elgesys rodo, kad jie keičiasi į blogąją pusę. Vaikai palieka jauniklius be motinos,nužudyti motiną šernę ir palikti vaikus be globos – žiauru. 4.Berniukų noras išsitepti veidus, pasislėpti – taip pat sulaukėjimo požymis. Jie tarsi nenori būti matomi, atpažinti, kai elgiasi agresyviai. Taip elgiasi tikri nusikaltėliai, bandydami išvengti atsakomybės. 5.Berniukai ima žaisti žiaurius žaidimus: persekioja draugą kaip šerną, skanduoja baisius žodžius, kol galiausiai užmuša Saimoną. Džeko komanda neaptaria šio atsitikimo, jie neprisiima atsakomybės už savo poelgį. Jie kaip laukiniai, kurie nesuvokia, kad civilizuotų žmonių visuomenėje taip nesielgiama, kad civilizuotas žmogus turi laikytis įstatymų, ginančių žmogiškumą. 6.Po to tie žaidimai virsta jau ne žaidimais, o baisia realybe: vieni berniukai kankina kitus, smurtauja, lazdomis užmuša Saimoną, tyčia pastūmęs uolą Rodžeris užmuša Kriuksį, medžioja Ralfą. Smurtas, kankinimai, paklusimas iš baimės vadui – tai nežmoniško elgesio pavyzdys. Pasvarstykime: o jei berniukai būtų sumedžioję Ralfą, kaip jie būtų pasielgę? „Ralfas kalbėjo toliau: „Dažni tie mūsų susirinkimai.

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 1398 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Šaltiniai
✅ Šaltiniai yra
Failo tipas
Word failas (.docx)
Apimtis
7 psl., (1398 ž.)
Darbo duomenys
  • Lietuvių kalbos analizė
  • 7 psl., (1398 ž.)
  • Word failas 57 KB
  • Lygis: Mokyklinis
  • ✅ Yra šaltiniai
www.nemoku.lt Atsisiųsti šią analizę
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt