Socialinio darbo ir pedagogikos katedra.
SD 04-I n.
UTENA
2005
Kūdikystė.
Suaugę žmonės per 12 savo gyvenimo metus nedaug tepasikeičia. Kartais pasikeičia jų figūrą, kūno masė, plaukų spalva ar ilgis, kartais sunkūs ašgyvenimai palieka žymes jų veido bruožuose, laikysenoje. Tačiau ir keletą metų nematyta bičiulį sutikę langvai pažinsite. O mažylį, kurio jūs rūpinotės, kai jis buvo kelių savaičių, leidote prie jo bemieges naktis, žinojote jo norus, mokėjote pradžiuginti, po kelerių atskirai praleistų metų vargu ar pažinsite. Pirmiausiais dvejais gyvenimo metais vaikai labai pasikeičia, nes tobulėja jų protas, kalba, emocijos.
Vaikai ateina į šį pasaulį, nieko nežinodami. Tačiau greitai išryškėja įgimti refleksai, jutimai, įgimtas smalsumas. Jau vienerių metų vaikas yra susipažinęs su daugybe jo aplinkoje esančių daiktų. Jis žino, kad vieni objektai yra valgomi, kiti – kelia triukšmą, vienus malonu liesti, o prie kitų priartėti pavojinga, nes sukelia skausmą. Vienerių metų vaikas jau moka bendrauti, apie savo norus ir jausmus pranešti kitiems gestais, garsais, pavieniais žodžiais. Dviejų metų vaikas dar protingesnis. Tokio amžiaus vaikai aktyviai tyrinėja aplinką ir jų smalsumas atrodo beribis.
Matant, kaip sparčiai formuojasi vaiko pažintiniai sugebėjimai, kyla klausimas, kokie veiksniai tai salygoja. Remiantis daugybe tyrimų, nustatyta, kad tiek įgimti veiksniai, tiek mokymasis lemia pažintinę raidą. Sensomotoriniai sugebėjimai ( kai vaikas gali fukosuoti žvilgsnį ar pradeda vaikščiuoti ) labiau priklauso nuo biologinio brendimo.
Sensomotorinio intelekto stadija
.
Piaget sensomotorinio intelekto stadiją į šešias fazes, kurias galima grupuoti poromis pagal cirkuliarinių reakcijų pobūdį.
I fazė: refleksų naudojimas. Pirmojoje fazėje, trunkančioje nuo gimimo iki vieno mėnesio amžiaus, kūdikis naudoja daug įgimtų refleksų. Sensomotorinis intelektas pradeda formuotis, kai kūdikis refleksų dėka susipižista ir sąveikauja su aplinka.
Pirmoje fazėje vaikas aktyviai naudojasi naujomis schemomis ir megina jas pritaikyti kitokiai veiklai, ne tik žindimui ar spenelį, daiktą – rankos ar kojos nykštį, žaislus, drabužius. Atlikdamas tokius veiksmus, kūdikis sukuria daug čiulpimo schemos variacijų ir kaupia informaciją apie aplinkinį pasaulį.
II fazė: pirmasis įgitas prisitaikymas. Antroji sensomotorinio intelekto...
Šį darbą sudaro 3160 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!