Pirmapradis biblinis pasaulio sukūrimo laikas, gyvenimas Dievo rojuje, dieviškame gamtos prieglobstyje, dėl nuodėmės iš rojaus į pasaulį išvyti pirmieji žmonės - ši Viešpaties dienos pradžių pradžia atrodo svarbu Vaižganto vaizduojamam gyvenimui suprasti. Nors Vaižganto apysakose ir nėra visiško struktūrinio, figūratyvinio, simbolinio ar prasminio atitikimo Biblijos pasauliui, tačiau tai netrukdo kalbėti apie individualią literatūrinę analogiją su Pradžios knyga, apie kūrybiškai išplėtotą biblinę alegoriją. Biblijos pasakojime apie sukūrimą kalbama apie pirmojo žmogaus, Adomo, vienišumą; jam Dievas nori duoti pagalbininką. Niekas iš sukurtybių negalėjo padėti žmogui taip, kaip jam to reikėjo, net jei jis davė vardus visiems laukiniams žvėrims, visiems paukščiams, taip Įtraukdamas juos į savo gyvenimo aplinką. Tada Dievas iš žmogaus šonkaulio sukūrė moterį. Tai parodo, jog rojaus pasaulis Biblijoje yra išsakomas meilės kalba.
Viename straipsnyje siekdamas parodyti katalikybės esmę, Vaižgantas yra sakęs: „Katalikų religingumas yra juoba nukreiptas į ančprigimtinuosius dalykus, į vėlės išganymą dangui." Na ir turbūt kaip pastebėjote „Dėdės ir dėdienės“ nėra tiesiogiai skirta šių dalykų raiškai. Vis dėlto kūrinys pasižymi antgamtinio pasaulio vaizdavimu, kasdienybės mistika. Vaizduojamas gyvenimas yra ženkliškas - alegorinis, tačiau kartu ir simbolinis. Apysaka nukelia į pirmapradį rojų ar žemės formavimosi stadiją.
„Dėdžių ir dėdienių“ istorija yra tarsi Senojo Testamento skaitinį interpretuojantis, gyvenimiškas pavyzdys pamokslui. Šią prielaidą galime daryti ne tik dėl įžangos prasidedančios žodžiais: „Liūdna tai bus istorija ir pasakojama toli gražu ne prie „apynio spurgo, miežio grūdelio", kuris primena priegiesmę prieš Evangeliją, bet ir meilės bei pasiaukojimo istoriją baigiant aukščiausiame dramos taške: „Ak tegul devynos tą tylą“.
Bibliniam rojui yra artimas gyvenimo džiaugsmo ir iš jo išėjusio žmogaus gyvenimas pasaulyje, kurie atsisveria kaip egzistencijos duotybė, kuriai įvykti reikia meilės ir moters, o su ja susijęs erosas tampa pradžia tvarkos, pagal kurią nėra aiškios ribos tarp kaltės ir nekaltumo. Pirmojo skyriaus pavadinimas „Labai seniai: Mykoliukas ir Severiutė“ nuskamba kaip pasakos pradžia, tačiau istorijai įsibėgėjus, jis nurodo ne tik pasakišką...
Šį darbą sudaro 1266 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!