Darbo aktualumas. Administracinės teisės kaip valstybinio valdymo teisės apibūdinimas buvo logiškas ir suprantamas totalitarinės valstybės – Tarybų Sąjungos politinės ir teisinės sistemos sąlygomis, tačiau principiniu požiūriu jis yra visiškai netinkamas esant demokratinei valstybei, kurioje šalia valstybės valdymo institucijų veikia nesuvalstybintos savivaldybės ir viešosios įstaigos, o Lietuvos Respublikos Konstitucijoje įtvirtintos žmogaus teisės yra ne deklaruojamos, bet realiai įgyvendinamos įstatymais numatant valstybės ir vietos savivaldos institucijų pareigą dirbti viešųjų visuomenės interesų labui (pvz., Vietos savivaldos įstatymo 3 str. 3 d.).
Žmogaus prigimtinių teisių ir laisvių instituto realumas, valstybės valdžios padalinimas, vietos savivaldos nustatymas demokratinės valstybės konstitucijoje (Lietuvos Respublikos Konstitucijos 5 str. 1 d., 18 str., 120 str.) - tai daugiausia tie esminiai dalykai, kurie sudaro prielaidas ir sykiu reikalauja žvelgti į administracinę teisę kaip į asmens, viešųjų visuomenės ir valstybės interesų derinimo teisę.
Taip suprantant administracinę teisę, viešieji valstybės interesai ir viešieji visuomenės interesai yra lygiavertės socialinės kategorijos, o jas atitinkantis valstybės viešosios administracijos ir asmenybės statuso viešojo valdymo srityje įstatyminis reglamentavimas yra bent jau paritetiniai šios teisės posakiai.
Norint apibūdinti dabartinės administracinės teisės paskirtį, svarbi ir ta aplinkybė, kad valstybės vykdomosios valdžios (platesniuoju požiūriu – viešosios administracijos) veiksmai ir privatūs bei viešieji visuomenės narių interesai ne visuomet sutampa. Taigi būtina, kad administracinė teisė būtų ir viešųjų interesų konfliktų prevencijos priemonė. Savo ruožtu tai nustato esminio administracinės teisės instituto - viešosios administracijos veiklos išorinio stebėjimo (tai būtų konstitucinė, parlamentinė kontrolė ir kitos priežiūros formos) - svarbą bei administracinės justicijos išskirtinį vaidmenį apsaugant (ginant) asmenį nuo neteisėtų viešosios administracijos veiksmų: teismas tampa itin reikšmingu administracinės teisės kūrėju, šios teisės spragų ir kitokių netobulumų taisytoju.
Šio modelio administracinės teisės teoriniai akcentai – ne valstybės vykdomosios valdžios įtvirtinimo tyrinėjimai, o žmogaus teisių ir laisvių užtikrinimas viešajame valstybės valdyme bei teismo kuriamojo vaidmens šių santykių srityje išryškinimas ir įvertinimas. Todėl šiuo požiūriu mokslui yra svarbesnis ne pačios viešojo valdymo organizacijos,...
Šį darbą sudaro 13105 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!