REZIUMĖ Šio projekto esmė - sukurti ir įsteigti naują, dar neegzistuojančią įmonę, t.y. viešbutį Druskininkų apylinkėse, kuriame bus teikiamos nakvynės, poilsio paslaugos visos Lietuvos gyventojams bei svečiams iš užsienio valstybių. Viešbučio statybai surasta nuostabi vieta prie ežero ir miško apsupta. Busimo viešbučio pavadinimas UAB „Poilsis“, kuris teiks poilsio ir nakvynės paslaugas ir yra planuojamas įregistruoti 2007 m. rūgpjūčio 20 dieną. Viešbutis „Poilsis“ pirmiausia teiks nakvynės paslaugas, o papildomas paslaugas (masažą, baseiną, pirtį, sūkurinę vonią) klientai turės galimybę pasirinkti pagal savo poreikius. Steigiamas viešbutis bus uždaroji akcinė bendrovė, kurios dvi steigėjos ir bus vienintelės akcininkės bei pagrindiniais vadovais, turinčios aukštajį vadybos ir verslo administravimo išsilavinimą. Taip pat planuojama pasamdyti dar 8 darbuotojus atsižvelgiant į tam tikrus reikalavimus. Viešbučio paslaugomis galės naudotis vidutines ar didesnes pajamas gaunantys asmenys, norintys ištrūkti iš miesto bei kasdieninės rutinos. Poilsiautojai galės pasirinkti ir papildomas paslaugas, pavyzdžiui: pirtis, masažus ir pan. Įdomias pramogas siūlysime ir nesezono- žiemos metu. Mes siekiame pasiūlyti kokybišką, ramų poilsį - geru kainos ir kokybės santykiu. Prieš kurdamos verslą ištyrėme esamą viešbučių ir poilsio rinką Druskininkuose, analizavove konkurentus bei nustatėme, jog verslas turėtų būti pelningas, nes į Druskininkus poilsiautojų atvyksta nemažai ir jų kasmet vis daugėja. Polisiautojai neatsisako išbadyti naujas poilsio paslaugas. Stegdamos viešbutį savininkės pagrindinį kapitalą įneš pačios – 510000 Lt., kita suma pinigų bus gauta iš restorano patalpų nuomininkų, o trūkstamos lėšos bus gautos pasinaudojus paskola – 250000 Lt, kuri bus grąžinta per 3 metus su 5% metine palūkanu norma. Visas pradinis kapitalas bus panaudotas viešbučio statybai, žemės įsigijimui bei viešbučio įrengimui ir visai reikalingai įrangai pirkti. Atlikus finansinio plano skaičiavimus bei pardavimų prognozę galime teigti, kad viešbutis nebus nuostolingas, tačiau pirmaisiais metais nebus gaunamas labai didelis pelnas. Pagal pirmųjų metų realistinę pardavimų prognozę numatome, kad bus gauta 163421 Lt, tačiau paskaičiavus visas išlaidas pelnas sieks – 28164,57 Lt. Bet to nelaikome neigiamų rodiklių, nes pirmieji metai naujam verslui dažnai buna ir nuostolingi, bet atsiperka kitais metais, o mūsų planuojamo įsteigti viešbučio pelnas kitais metais turėtų tik augti. Netasiribosime ir nuo rizikos veiksių – esamų, jau užėmusių savo poziciją rinkoje konkurentų ir naujų galimų varžovų. Dėl to mes nemažai lėšų skirsime rėmimui, nuolat stebėsime rinką ir analizuosime savo konkurentus, taip stengdamiesi išlaikyti savo poziciją rinkoje ir užimti dar geresnę. 1. ĮMONĖS VEIKLOS APRAŠYMAS 1.1 Įmonės veiklos kryptys ir tikslai Kuriamo verslo misija: 1. gerinti žmonių gyvenimo kokybę, 2. suteikti galimybę turiningai praleisti laisvalaikį, 3. pailsėti nuo kasdieninių rūpesčių, 4. dirbti profisionaliai ir novatoriškai, 5. maksimaliai rūpintis vartotojų poreikiais ir savo pelninga veikla. Siekiame suteikti geras sąlygas darbuotojams bei galimybę taip pat ilsėtis viešbutyje, skatinti jų norą atsakingai bei pelningai dirbti mūsų įmonei. Teikiamų paslaugų kokybe bei bendravimu su poilsiautojais tikimės suburti pastovių klientų grupę. Įkūrus verslą pirmu laiku bus sudėtinga jį reklamuoti ir pritraukti klientų, tačiau teikdami kokybiškas paslaugas turėtume įsigyti lojalių poilsiautojų, kurių dėka tikimės, kad informacija skils artimiesiems, draugams ir pažįstamiems. Skatinsim savo darbuotojus būti maloniais ir darbščiais. Ateityje, įmonei tapus populeresne, turėtume sulaukti nemažai klientų, norinčiu praleisti savo laisvalaikį gamtoje, gryname ore, taip pat norinčiu daugiau laiko pabūti su savo šeima ar artimaisiais, draugais, besimiegaujant mūsų viešbučio teikiamomis paslaugomis. Turime aiškią viziją ir ateityje tikimės: • sėkmingai konkuruoti • tapti populiaria poilsio vieta • pelningai vykdyti veiklą • išplėsti verslą. 1.2 Aplinkos analizė Šiandien yra pelningesnės paslaugas teikiančios įmonės ir jų yra daug daugiau, lengviau sukuriamos nei gamybos įmonės. Lietuviai dažnai renkasi ramų poilsį, galimybę ištrūkti iš miestų. Nors jau yra įkurta nemažai kaimo turizmo sodybų, viešbučių, tačiau dažnas žmogus nori aplankyti naują vietą, išbandytį naujus poilsio būdus, patirti naujus įspūdžius. Kurortiniame mieste kaip Druskininkai tokio tipo poilsiaviečių yra įsikūrę taip pat nemažai, tačiau jos labai skiriasi savo interjerų, teikiamų paslaugų kokybe, vieta (t.y. arti vandens telkinio, miške ir pan.). Ir visgi visos jos yra lankomos ypač vasara ir vis daugiau gyventojų renkasi tokias vietas gimtadienių, Naujųjų metų šventimui bei kitomis progomis. Be abejo visos jos yra populeresnės šiltu metų laiku, kai galima lepintis saulėje, maudynėmis. Tačiau ir žiemą tokios poilsiavietės nelieka užmirštos, dėl to ir mūsų bendrovė siūlo žiemos pramogų, kad laikas atostogaujant neprailgtų, o pirtis, baseinas- yra vienodai mėgiami ištisus metus. Lietuva taip pat yra miegiama ir turistų, nes visų pirma jiems tai nėra brangus poilsis ir užsieniečius žavi Lietuvos gamta, o Druskininkai tam labai tinkama vieta. 1.2.1 Mikro aplinka Mūsų darbas ir pastangos yra pritraukti ir išugdyti santykius su klientais, parodant jiems teikiamų paslaugų kokybę bei tenkinant jų poreikius. Šio darbo sėkmė priklauso nuo įmonę supančios mikro aplinkos, kuri sudaro benrovės vertės pateikimą klientui. Šiuo metu Druskininkų mieste ir priemestyje užregistruota 6 apgyvendininmo paslaugas siūlančių svečių namai ir 18 viešbučių. Šiuo metu nėra aiškios poilsį ir pramogas organizuojančios įmonės (viešbučio)-lyderės, kuri būtų užėmusi didelę šio tipo rinkos dalį. Todėl mūsų įmonė sieks ne tik tenkinti poilsiautojų poreikius, bet ir įgyti pranašumą jų sąmonėje prieš kitus panašių paslaugų teikėjus. Konkurentai. Įkurdamos savo viešbutį tikimės rimtos bei sudėtingos konkurencijos. Tačiau svečių namai sodybos, kaip: • UAB “Kalno namas” • R. Visocko IĮ “Storo Romo sodyba” • „Audronės sodyba“, poilsis prie Avirio ežero • Kaimo turizmo sodyba „Latkrantė“ • „Vidmanto sodyba prie akmenų“ • Sodyba „Pasaga“ nėra mūsų rimčiausi ir įtakingiausi konkurentai, mūsų viešbutis teiks kokybeškesnes, šiek tiek brangesnes paslaugas ir suteiks pilnavertį aptarnavimą. Todėl svarbiausi konkurentai yra kiti Druskininkuose jau įsikūrę, žinomi ir klientų vertinami viešbučiai: 1. Viešbutis "Regina" 2, 3 Viešbutis "Galia" 4. Viešbutis "Violeta" 5. Viešbutis "Pušynas" 6. Viešbutis "Laima" 7. Poilsio namai "Druspolis" 8. Svečių namai "Drusva" 9. Svečių namai "Ausma" 10. Svečių namai "Eurista" 11. Svečių namai "Dalija" 12. Viešbutis "Dalia" 13. Viešbutis "Druskininkai" 14. Viešbutis "Sakalas" 15. SPA Vilnius 16. Viešbutis - kavinė "Jerevan" 17. UAB "Transeta" svečių namai "Senasis paštas" 18. Viešbutis - EUROPA ROYALE DRUSKININKAI Svarbiausi jų, be abejo, yra jau trijų, keturių žvagždučių statusą pelnę viešbučiai. Tarp jų iškirtume alternatyvias paslaugas teikiančius viešbučius kaip ,,Pušynas“, SPA Vilnius, ,,Druskininkai“. Šie viešbučiai užima tvirtas pozicijas Druskininkų paslaugų rinkoje, taigi manome kad šios įmonės yra svarbiausios konkurentės. Taigi, mūsų viešbutis „Poilsis“ tikisi teikti kokybiškas paslaugas bei aptarnavimą, stengiantis, kad vartotojui jos atrodytų patrauklesnės nei konkurentų pasiūlymai todėl tikimės sėkmingai konkuruoti ir pelnyti svarbų konkurentų dėmesį. Pirkėjai. Mūsų paslaugų pirkėjai - tai visi norintys ir vykstantis poilsiauti į Druskininkų kurortą, kurie pasirinks mūsų viešbutį savo atostogoms. Mes sieksime kokybiškai aptarnauti vartotojus, tačiau išlaikyti palankias kainas vidutines ir aukštesnes pajamas gaunantiems asmenims. 1 pav. Galimų paslaugos vartotojų schema Tiekėjai. Įkurdamos savo verslą pirmiausia pasinaudosime BHRS (Baltic Hotel and Restaurant Systems) paslaugomis, tai mūsų svarbiausias tiekėjas, norint sėkmingai organizuoti ir plėtoti verslą. Iš šio tiekėjo įsigysime: • Fidelio Front Office - tai pasaulyje labiausiai paplitusi viešbučių valdymo sistema, apimanti visą viešbučio veiklą – nuo pardavimų, rezervacijų, klientų priėmimo ir apgyvendinimo, konferencijų ir banketų organizavimo, iki ryšių su klientais valdymo, išsamios statistikos ir ataskaitų pagal daugybę kriterijų, duomenų finansų kontrolei pateikimo bei viešbučio apskaitos valdymo. • Fidelio Financial - finansinių operacijų valdymas vietiniu ir pasauliniu lygiu. • Materials Control – atsargų valdymo sistema, leidžianti kontroliuoti sandėlių veiklą realiame laike. • Fidelio Sales and Catering - personalo kontrolės ir konferencijų bei restoranų užsakymų valdymo sistema, skirta viešbučių ir konferencijų centrų pardavimų ir maketingo skyriams bei registratūros personalui. • Onity - elektroninių spynų ir seifų diegimas ir jų valdymo sistema Siekiant pilnaverčiai aptarnauti klientus sudarysime sutartys ir su kitais tiekėjais: 1. Dizainas, interjeras- UAB "BalticDecor" 2. Higienos priemonės- AB "Grigiškės" 3. Tekstilė- UAB "Neotextile" Nauji varžovai. Vykdydami savo verslą mes neatsiribosime nuo supančios aplinkos, atliksime marketingo tyrimus, stebėsime rinką ir į ją įeinančias naujas įmones– potencialius mūsų konkurentus, kurie galimai sumažintų mūsų užimamą rinkos dalį. 1.2.2 Makro aplinka Sėkmingam verslo vystymui labai svarbu yra bazinė aplinka ir jos išvystymas, taigi mūsų įmonei didelės įtakos turės makroaplinkos veiksniai, kurie gali atverti naujas galimybes arba sukelti grėsmes. Kurortą galima charakterizuoti kaip turizmo, sporto ir poilsio objektą. Tai vienas iš šalies įvaizdžio formavimo atramos taškų. Atvykę užsienio turistai įtakoja naujų ekonominių ryšių atsiradimą, skatina investicijų pritraukimą, išsiveža šalies ekonominės, socialinės galios įspūdį. Realizuojant specializuotas paslaugų programas, ne tik tenkinami vietinų ir užsienio poilsiautojų poreikiai, bet ir sukuriamos naujos darbo vietos bei didinamas nacionalinis produktas. Didėjantys 2006 m. Lietuvos gyventojų skaičiai apgyvendinimo įmonėse, auganti šalies ekonomika, leidžia prognozuoti vietinio turizmo apimčių didėjimą, naujų darbo vietų kūrimą, pajamų ir investicijų didėjimą. O pasirinkus poilsiautojų puikiai vertinamą ir mėgstamą kurortą-Druskininkus, kuriame dar visai neseniai (š.m. gruodžio 26 dieną) atsidarė didžiausias Baltijos šalyse vandens pramogų parkas, atsiranda galimybė sėkimgai plėtoti verslą. Turizmo paslaugų sfera Lietuvoje po nepriklausomybės atgavimo palaipsniui plečiasi, vartotojams pasiūlydama vis didesnį paslaugų pasirinkimą. Didesnis paslaugų kiekis ir jų teikimo kokybė pritraukia ne tik vietos gyventojus, bet vis daugiau užsienio turistų. Lietuvoje apsilankiusių poilsio turistų vertinimu, Lietuva kaip poilsio šalis užsitarnavo palyginti aukštą reputaciją – ypač gerai įvertintas dideliu intensyvumu besivystantis modernus didžiausias šalyje - Druskininkų kurortas (turizmo centro informacijos duomenimis, Druskininkų kurortas, lyginant su kitais populiariais Lietuvos kurortais, yra labiausiai lankomas užsienio poilsiautojų bei turistų -21 proc., kai tuo tarpu Nidos ir Palangos miestų kurortus atitinkamai lanko 2,1 proc. ir 3 proc. užsienio svečių), apsuptas gražių, ekologiškai švarių Dzūkijos pušynų ir ežerų, garsėjantis gydomosiomis mineralinių vandenų, purvo procedūromis, grynu oru (artimiausia gamykla tik už 30 km nuo miesto), sutavarkyta aplinka. Svarbiausias kurorto natūralus gydomasis veiksnys – įvairios mineralizacijos (mažos, vidutinės, didelės ir sūrimai), chloridiniai natrio-kalcio-magnio vandenys. Mineraliniai vandenys naudojami įvairioms balneologinėms procedūroms ir gėrimui. Kurorto klimatui būdingos miškingos lygumos, kontinentinės zonos ypatybės. Čia didelė oro jonizacija (-0,63), švelnus ir šiltas mikroklimatas (vidutinė oro temperatūra +7,5 °C, sąlyginė oro drėgmė 70 proc., vyrauja pietvakarių vėjai, kurių vidutinis greitis 2 m/s), dėl to teigiami klimato veiksniai naudojami ir klimatoprofilaktikai (grūdinimuisi). Kurorto mineraliniai vandenys ir purvas efektyviai gydo sąnarių, stuburo, kvėpavimo, širdies ir kraujotakos, nervų sistemos, ginekologijos, skrandžio, kepenų, žarnyno ir odos ligas. Čia puoselėjamos kultūra ir tradicijos kasmet pritraukia vis daugiau poilsiautojų. Švč. Mergelės Marijos škaplierinės bažnyčia, M. K. Čiurlionio memorialinis muziejus, Miesto muziejus, Miško muziejus „Girios aidas“, A. Česnulio skulptūrų ir poilsio parkas, Druskininkų rezistencijos ir tremties relikvijų muziejus, V. K. Jonyno galerija, galerija „Sofa“, Sveikatingumo parkas yra žinomi ir vertinami architektūros ir kultūros simboliai šiame kurorte. Druskininkai garsėja kaip M.K. Čiurlionio miestas-gimtinė. Čia nuolat rengiamos vietinių dailininkų ir jų bičiulių iš visos Lietuvos ir užsienio kūrybos parodos, tapusios neatsiejama Druskininkų kultūros dalimi. Vasarą Druskininkuose vyksta teatrų festivalis. Miesto renginių organizavimu ir koordinavimu rūpinasi Druskininkų kultūros centras. Kasmet organizuojami žiūrovų pamėgti renginiai: Kamerinės muzikos dienos, Smuiko muzikos festivalis, Tarptautinis pianistų ir kamerinių orkestrų festivalis „Muzika be sienų“, Menų festivalis „Druskininkų vasara su M. K. Čiurlioniu“, Dainavos krašto folkloro šventė, Šeimų stovykla „Šeimos tradicijos“, Druskininkų skulptorių simpoziumas, muzikos festivalis „Country vakarienė“, Jaunimo kamerinės muzikos dienos „Druskomanija“, Tarptautinis literatūros festivalis „Poetinis Druskininkų ruduo“ Atsisveikinimo su vasara šventė „Vasaros aidai“ ir kiti. Vasara druskininkiečius ir kurorto svečius pasitinka triukšmingu trijų dienų renginiu - Kurorto šventė. Tai didžiausias ir įspūdingiausias Druskininkų savivaldybės organizuojamas metų renginys, kuomet kurortas tampa didžiąja koncertų, parodų, susitikimų, žaidimų bei atrakcijų scena. Įsteigiant uždarą akcinę bendrovę, vadovausimės UAB steigimo organizacimo procedūromis įstatymo nustatyta tvarka. Kuriant naują įmonę svarbu susipažinti su esama mokesčių sistema, kokia parama yra teikiama pradedant savo verslą bei kokios licenzijos ir leidimai yra reikalingi įregistruojant įmonę. Mokesčiai. Visi mokesčių mokėtojais įregistruoti fiziniai ir juridiniai asmenys priklausomai nuo vykdomos ūkinės-komercinės veiklos turi mokėti šiuos mokesčius: A)Juridinių asmenų pelno mokestį; B) Fizinių asmenų pajamų mokestį; C) Socialinio draudimo bei privalomojo sveikatos draudimo įmokas; D) Pridėtinės vertės mokestį; E) Akcizus; F) Muitus už kai kurias eksportuojamas ir importuojamas prekes; G) Žemės mokestį; H) Žemės nuomos mokestį; I) Mokestį už aplinkos teršimą; J) Mokestį už valstybinius gamtos išteklius; K) Žyminį mokestį; L) Atskaitymus nuo realizavimo pajamų į Kelių fondą; M) Įmonių ir organizacijų nekilnojamojo turto mokestį; N) Įmokas į Garantinį fondą; O) Kitus mokesčius, susijusius su vykdomos veiklos specifika. Savivaldybių parama organizuojantiems savo verslą. Didelę įtaką smulkaus ir vidutinio verslo plėtrai turi miestų ir rajonų savivaldos institucijų sprendimai. Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas (www3.lrs.lt) numato savivaldybės teisę priimti sprendimus dėl specializuotų (tikslinių) fondų sudarymo; mokesčių, rinkliavų ir kitų įstatymų nustatytų lengvatų teikimo savivaldybės biudžeto sąskaita; subsidijų ir kompensacijų skyrimo tvarkos naujas darbo vietas steigiančioms visų rūšių įmonėms ir t.t. Savivaldos institucijos, norėdamos padėti plėtoti smulkų ir vidutinį verslą, sukurti daugiau darbo vietų ir spręsti bedarbystės problemas savo regione, steigia smulkaus ir vidutinio verslo skatinimo fondus (www.svv.lt) Pagrindinės šių fondų lėšų naudojimo kryptys - kompensuoti paskolų palūkanas ir kai kuriuos mokesčius, teikti lengvatinius kreditus, kompensuoti naujų darbo vietų kūrimo išlaidas, finansuoti tikslinius projektus, mokymus, renginius verslininkams ir kt. Savivaldybės viena ar kita forma gali įtakoti visų į jų biudžetą patenkančių mokesčių dydį. Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytos savivaldybių teisės priimti sprendimus dėl įvairių mokesčių konkrečių tarifų: 1. Fizinių asmenų pajamų mokestis: savivaldybių tarybos turi teisę savo biudžeto sąskaita atskiriems mokėtojams mažinti pajamų mokestį arba iš viso nuo jo atleisti; savivaldybių tarybos turi teisę savo biudžeto sąskaita mažinti pajamų mokestį arba atleisti nuo jo mokėjimo individualias (personalines) įmones, neturinčias juridinio asmens teisių, ir ūkines bendrijas; savivaldybių tarybos turi teisę savo biudžeto sąskaita mažinti pajamų mokestį arba iš viso nuo jo atleisti asmenis, gavusius kitų pajamų. 2. Verslo liudijimų pajamų mokestis fiziniams asmenims: savivaldybių tarybos nustato fiksuotus verslo liudijimų pajamų mokesčio dydžius. 3. Žemės mokestis: savivaldybių tarybos savo biudžeto sąskaita turi teisę sumažinti žemės mokestį arba visai nuo jo atleisti. 4. Valstybinės žemės ir valstybinio vandens fondo telkinių, išnuomotų verslinei ir mėgėjiškai žūklei, nuomos mokestis: savivaldybių tarybos turi teisę savo biudžeto sąskaita mažinti valstybinės žemės ir valstybinio fondo vandens telkinių, išnuomotų verslinei arba mėgėjiškai žūklei, nuomos mokestį arba visai nuo jo atleisti. 5. Įmonių ir organizacijų nekilnojamojo turto mokestis: savivaldybių tarybos savo biudžeto sąskaita turi teisę sumažinti nekilnojamojo turto mokestį arba visai nuo jo atleisti. 6. Paveldimo ar dovanojamo turto mokestis: savivaldybių tarybos gali atidėti mokesčio sumokėjimo terminus ne ilgesniam kaip vienerių metų laikotarpiui po turto teisinės registracijos, paveldėjimo teisės dokumentų išdavimo ar dovanojimo sandorių sudarymo. 7. Vietinės rinkliavos: savivaldybių tarybos turi nustatyti vietinės rinkliavos dydžius ir lengvatas. Higienos pasas. Įmonė privalo turėti valstybės institucijų išduotus leidimus ir kitus dokumentus verstis tam tikra ūkine komercine veikla, jei to reikalauja įstatymai. Vienas iš tokių leidimų, kuriuos privalo įsigyti įmonė, vykdanti atitinkamą ūkinę komercinę veiklą, yra leidimas-higienos pasas. Leidimas-higienos pasas išduodamas pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. V-180 patvirtintas “Leidimo-higienos paso išdavimo taisykles”. Ūkinės komercinės veiklos, kuria versdamiesi įmonės ir asmenys privalo turėti leidimą-higienos pasą, sąrašą nustato Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. V-180 patvirtintas „Ūkinės komercinės veiklos rūšių, kuriomis versdamiesi fiziniai ir juridiniai asmenys privalo turėti leidimą-higienos pasą, sąrašas“. Ūkinė komercinė veikla, kuria verstis reikia turėti leidimą-higienos pasą: 1. Farmacinių preparatų ir vaistų gamyba; 2. Kosmetikos gaminių gamyba; 3. Farmacijos, vaistų ir vaistinių medžiagų, kosmetikos prekių didmeninė prekyba; 4. Augalų apsaugos produktų prekyba; 5. Kosmetikos gaminių ir medicininių prekių prekyba; 6. Viešbučiai; 7. Poilsio stovyklos, stovyklavimo aikštelės ir stovyklavimui skirti pastatai, svečių namai, viešbučio tipo kaimo gyvenamieji namai, jaunimo nakvynės namai, poilsio namai, vaikų poilsio stovyklos; 8. Augalų apsaugos produktų sandėliavimo veikla; 9. Informacijos perdavimas radijo ryšio sistemomis; 10. Pradinis mokymas; 11. Vidurinis mokymas; 12. Aukštasis neuniversitetinis mokymas ir aukštasis universitetinis mokymas; 13. Vairavimo mokymas, suaugusiųjų mokymas kursuose pagal atitinkamas programas, vaikų ir jaunimo papildomas ugdymas; 14. Žmonių sveikatos priežiūros veikla; 15. Socialinė veikla, susijusi su apgyvendinimu; 16. Kino teatrų veikla; 17. Šokių, pramogų, koncertų salių, atrakcionų parkų veikla; 18. Uždarų sporto įrenginių veikla, sporto mokyklų ir klubų veikla; 19. Paplūdimių veikla; 20. Skalbyklų, cheminio drabužių valymo, tekstilės ir kailių gaminių dažymo, kilimų ir kiliminių gaminių valymo, kirpyklų, kosmetikos kabinetų ir salonų, pirčių, saunų, soliariumų, masažo kabinetų, tatuiruočių kabinetų, sveikatingumo centrų, laidotuvių paslaugų ir biurų veikla; 21. Ūkinė komercinė veikla gyvenamuosiuose namuose, išskyrus juridinius, finansinius, vertimų, projektavimo, redakcijų ir panašių įstaigų biurus, maisto tvarkymo subjektus. Leidimus-higienos pasus išduoda apskričių visuomenės sveikatos centrai, kurių veiklą koordinuoja Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos. 2. VERSLO PLANO IDĖJA Mūsų verslas - nedidelis, jaukus viešbutis prie ežero Druskininkose. Interjeras- šiuolaikiškas, modernus, derintas su liaudies meno detalėmis. Būsimi klientai. Čia poilsiauti galėtų vidutines ar didesnes pajamas gaunantys asmenys: šeimos, pavieniai asmenys, poros- norintys ištrūkti iš miesto bei kasdieninės rutinos. Siekdami maksimaliai patenkinti būsimų klientų poreikius, jiems siūlisime: galimybe pailsėti, papramogauti bei pasirinkti norimas procedūras. Paslaugos. Į viešbučio mokestį įtrauksime ir maitinimą (pagal klientų pageidavimus -pusryčiai), o papildomai poilsiautojai galėtų rinktis teikiamas paslaugas: pirtis, masažus, sūkurinės bei gydomosias vonias mūsų viešbutyje, bei kitas procedūras druskininkų gydyklose. Viešbutis yra atokiau nuo miesto, apsuptas nuostabia gamta, taigi poilsiautojai galės miegautis maudynėmis, pasiplaukiojimu valtimi, pasivaikščiojimais miške. Taip pat miške yra įrengtos žaidimų aikštelė vaikams, krepšinio aikštė. O žiemos metu surengiame slidinejimo trasas, iškilas į gamtą, vietą čiuožinėjimui ant užšalusio ežero. Savo klientams taip pat siūlytume apsilankyti Druskininkų vandens pramogų parke, Grūto parke, slidinėjimo trasoje su dirbtine sniego danga (susirinkus grupei patys surengiame ekskursiją). Pagrindimas. Kurdami šį verslą mes norime pasiūlyti kokybišką poilsį savo klientams, paįvairnti lietuvių poilsiavimo įpročius, suteikti galimybę rinktis tarp siūlomų paslaugų, ko labiausiai pageidauja. Mes siekiame užtikrinti ramų, pilnavertį poilsį savo klientams. O geru kainos ir kokybės santykiu, aukštu aptarnavimo lygiu bei paslaugų įvairove tikimės pritraukti tiek lietuvių, tiek užsienio poilsiautojų- turistų dėmesį. 3. MARKETINGO PLANAS 3.1 Rinkos analizė Vartotojai. Turizmo sektorius Lietuvoje plėtojasi labai sparčiai ir tai bene labiausiai besiplėtojančių šakų ES. Sparčią plėtrą rodo tai, kad apgyvendinimo įstaigų, kelionių agentūrų, ekskursijų organozatorių pajamos išaugo 1,8 karto. Auga ir apgyvendinamų svečių skaičius, lyginant 2000 ir 2006 m. matome, kad svečių skaičius apgyvendinimo įstaigose išaugo daugiau nei 2 kartus, o užsieniečių skaičius daugiau nei 2,3 karto. Daugiausia svečių apgyvendinama didžiosiuose Lietuvos miestuose bei kurortuose Palangoje ir Druskininkuose. Daugiau turistų atvyksta iš kaimyninių valstybių: Vokietijos, Lenkijos, Rusijos bei Latvijos. 2 pav. Užsieniečių apsilankymų pasiskirstymas pagal šalį 3 pav. Užsieniečių apsilankymai Lietuvos miestuose Paskutiniaisiais metais nedaug sumažėjo vokiečių turistų dalis bet padidėjo lenkų, rusų, latvių turistų. Taip pat per pastarajį pusmetį 7% padaugėjo svečių atvykstančių iš ES. Apskritai svečiai iš ES sudaro 2/3 visų į Lietuvą atvykstančių svečių. Lietuvoje iš viso yra 285 viešbučiai, 9 825 numeriai ir 19 416 vietos. Taigi mūsų potencialūs vartotojai, kaip paminėjome yra turistai ir Lietuvos poilsiautojai. Iš kurių išskirtume tiklsinius vartotojus: lietuvių, lenkų, latvių, rusų poilsiautojai. Atsižvelgiant į didėjantį turistų skaičių, gyvenimo lygio kilimą, pajamų dalies skyriamos pramogoms ir poilsiui padidėjimą darome prielaidą, kad mūsų viešbutis bus lankomas ir pelningas. Taigi savo paslaugas orientuojame į plačią vartotojų rinką, iš kurių išskyriame potencialius vartotojus pagal, tam tikrus kriterijus: 1 lentelė Potencialių vartotojų išskyrimas Geografinė padėtis Druskininkų miestas 24 km2, 16641 gyv. bei apylinkės ir kiti Lietuvos miestai Amžius nuo 16m. (neskaitan vaikų atvykstančių su tėvais) Lytis Nesvarbu Pajamos Vidutinės ir didenės pajamos Šeimos gyvavimo ciklas Susituokusios ir nesusituokusios poros Socialinė klasė Žemesnioji-viduriniuoji, viršutinioji-vidurinioji, viršutinė klasės Išsilavinimas Nesvarbu Šaltinis: autorių sukurta Labiausiai tikimės poilsiautojų vasaros sezono metu, tačiau mūsų siūlomos paslaugos universalios, todėl tikimės sulaukti svečių ištisus metus. Taigi suvokiame galimą klientų skaičiaus skirtumą dėl sezoniškumo. Bei paminėjome, kad orientuojames į vidutines ir didesnes pajamas gaunančius vartotojus. Todėl pasidomėjome pajamų lygio statistika Lietuvoje: 4 pav. Vidutinis Lietuvos gyventojų atlyginimų dydis Pateiktame grafike matome, kad pajamų lygis nuolat kyla, galime daryti išvadą, jog gyventuojai vis daugiau pajamų skirs poilsiuis, o tai sudarys galimybę klestėti ir mūsų įmonei. Rinkos segmentavimas. Mūsų rinkos segmentavimas yra dalinis-mažas, nes mes teiksime įvairias paslaugas plačiai vartotojų grupei, o labiau orientuosimės į esančias subgrupes pagal šiuos kriterijus: geografinis, socialinė padėtis, gyvenimo stilius, elgsena. Įvertinus rinkos segmentavimo kriterijus, pamatavus jų prieinamumą tinkamai pasiekti vartotojus bei kokybiškai aptarnauti juos sieksime, kad mūsų teikiamos paslaugos būtų pritaikytos potencialiems vartotojams. 2 lentelė Tikslinės rinkos segmentai 1 segmentas vidutines pajamas (1000Lt ir daugiau) gaunantys Liteuvos piliečiai 2 segmentas į Lietuvą atvykstantys užsieniečiai Šaltinis: autorių sukurta 3.2 Marketingo kompleksas Tuoliau pristatysime ir aptarsime kūriamo viešbučio „Poilsis“ kainas, kainodaros strategiją, teikiamas paslaugas, viešbučio reklamą. 3.2.1 Paslauga Įmonė neužsiims gamyba, todėl paslaugų teikimas nėra sudėtingas ir turi nedaug sudedamųjų dalių. Paslaugos klientams bus teikiamos tiesiogiai. Svarbiausią įmonės paslaugų dalį ir toliau sudarys aptarnavimas. Labai svarbu kontroliuoti kokybę, todėl bus kreipiamas dėmesys į klientų nusiskundimus ir pageidavimus. Kuriamo viešbučio pagrindinė teikiama paslauga – nakvynė. Tam tikslui bus įkurti skirtingo pobūdžio kambariai. Svečiai pasirinks kambarį pagal savo poreikį ir pageidavimus (vienvietį, dvivietį, luikso klasės). Dvieviečiuose kambariuose planuojama įrengti ir papildomas sofas-lovas tam, kad atvykusi šeima su mažamečiais vaikas galėtu patogiai ilsėtis be papildomo mokesčio. UAB „Poilsis“ taip pat siūlys ir papildomas paslaugas: • pirtis • sūkurinė vonia • masažas • baseinas jas kiekvienas klientas galės rinktis arba ne savo nuožiūra, jos nėra įtraukiamos į kambarių nuomos kainas. Žiemos metu numanomė, jog klientų srautas sumažės, taigi papildomai siūlysime čiuožinėjimo ant ežero, slidinėjimo miške paslaugas, tačiau jos yra nemokamos ir vykdomos tikintis pritraukti daugiau klientų nesezono metų. Norintis jomis pasinaudoti turėtų patys pasirūpinti priemonėmis (slidėmis, pačiužomis), tačiau jei tai taps populeru ir iš tiesų sudomins potencialius vartotojus, planuojame investuoti lėšas reikalingos įrangos ( kaip minėta pačiužoms ir slidėms) įsigijimui. Vykdant veiklą, stengisimės šiltu ir nuoširdžiu bendravimu su klientais palikti malonų įspūdį ir gerus prisiminimus. Taip bus gerinami ryšiai su klientu, pelnomas jo lojalumas, teikiant kokybiškas paslaugas. 3.2.2 Kaina Viešbučio kainodaros tikslas – užtikrinti pastovių klientų skaičių, išplėsti turimą rinkos dalį. Dėl to poilsio bei nakvynės paslaugoms kainodara remsis suvokiamos kainos strategija. Šiuo metu Druskuninkuose suvokiamos kainos ribos yra 500 – 30 litų per parą laiko. Įvertinę konkurentų kainas ir savo galimybes nustatėme busimų paslaugų kainas: Viešbutis: 20 kambarių, 31 miegamoji vieta. Darbo režimas – visą parą. 3 liukso kambariai: vienos nakties kaina - 250 Lt. (su pusryčiais); 5 vienviečiai kambariai: vienos nakties kaina - 120 Lt. (su pusryčiais); 12 dviviečių kambarių: vienos nakties kaina - 170 Lt. (su pusryčiais); 150 Lt. (be pusryčių). Viešbutį planuojama įrengti trijų aukštų UAB “Poilsis” priklausančio pastato antrame-trečiame aukštuose. Pirmojo aukšto patalpų dalis būtų išnuomojama restoranui, kuris teiks maitinimo paslaugas. Taip pat pirmame aušte bus įrengta pirtis, sūkurinė vonia, masažo kabinetas. Toks kainų dydis leidžia bendrovei dirbti pelningai. Paslaugų kaina priklauso nuo regiono ir visos valstybės ekonominių sąlygų, todėl bus orientuojamas į ekonominius bei socialinius pokyčius. Nuolaidos. Mūsų įmonė vykdis įvarias akcijas, siekdama pritraukti klientų dėmesį: • Nuolaidos švenčių dienomis – iki 10 % nuo nakvynės kainos (priklausomai nuo poilsiautojų skaičiaus). • Apslilankius ne vieną kartą taikysime nuolaidas pastoviems klientams. • Apsistojus šeimai su vienu vaikų mokama yra kaip už nakvynę dvieviečiame kambaryje (t.y. papildomai nemokama už trečia asmenį) 3.2.3 Paskirstymas Paslaugų teikimo būdas yra tiesioginis. Viešbučio darbuotojai tiesiogiai bendrauja su klientais ir teikia jiems paslaugas. Geografinė vieta labai patogi, šalia ežero apsupta miško, netoli Druskininkų. Yra mašinų stovėjimo aikštelė. 3.2.4 Pardavimo strategija Bus taikomas tiesioginis aptarnavimas, nes tai atitinka firmos ir klientų tikslus bei galimybes. Didelis dėmesys bus skiriamas aptarnavimui, todėl bus pasamdyti ir apmokyti darbuotojai.Siulysime ne tik nakvynės paslaugas bet ir papildomas paslaugas pasirinktinai: įvairias pramogas, ekskursijas, masažus, pirtis, baseinus ir kt. Pardavimo strategijai bei apimčiai didelę reikšmę turi objekto vieta. Viešbutis bus įkurtas gražioje vietoje netoli ežero, todėl labai tikėtina, kad jis pritrauks daug klientų. Objekto vieta sąlygos didesnes pardavimo apimtys, didesnį svečių srautą. 3.2.5 Rėmimas Pirmus metus reklamai skirsime 12000 litų. Bus išleisti 3000 egzempliorių reklaminių skrajučių, kurie atidarymo dieną būtų dalinami mieste (kaina apie 2000lt) , taip pat planuojame pastatyti stendą miesto centre( kaina su visišku stendo paruošimu ir įskaičiuota nuoma poros mėnėsių laikotarpiui apie 2500lt), kuriame būtų nuorodą į mūsų viešbutį. Mūsų būsimi klientai tai poilsiautojai,užsienio svečiai todėl savo reklamą patalpinsime VšĮ Druskininkų turizmo ir verslo informacijos centro leidžiamame kataloge (mieste yra dvi atsotvybės) (kaina apie 3000lt pusei metų laikotarpiui) . Taip pat bus informuojami mūsų partneriai ( maitinimo paslaugas teikiantis restoranas ,,Kolonada“ ir Druskininkų gydyklos), kurie pagal abipusio bendradarbiavimo sutartį reklamuotų mūsų viešbutį savo klientams reklaminių skelbimų, bukletų pagalba (skelbimų ir bukletų gamybai skirsime apie 1500lt), bei prireikus suinteresuotiems asmenims suteiktų pageidaujamą informaciją. Reklaminiuose skembimuose, bukletuose, stende bus paminėtas įmonės adresas,telefono numeris, faksas,internetinio puslapio adresas, teikiamų paslaugų charakteristikos. Priklausomai nuo buvusios reklamos efektyvo, ateityje savo viešbutį ketiname reklamuoti laikraščio ,,Lietruvos rytas“ paskutiniuose puslapiuose, taip pat pasinaudoti specialių reklaminių laikraščių paslaugomis. Kitus du metus ketiname reklamuotis mažiau, todėl ir reklamai skiriama suma bus mažesnė. Antriems ir tretiems metams skirsime po 10 000Lt. 3.3 Pajamų prognozė Kurdamos viešbutį ir planuodamos jo veiklą sudarome ir galimas pajamų prognozes. Lentelėse pateikiamos pagrindinės paslaugos (t.y. kambarių nuomos) kainos ir tikėtinas (galimas) užimtumas, taip pat įtraukiame galimas bei numatomas suteikti nuolaidas. Pardavimų prognozė pateikiamas trimis variantais: optimistiniu, realistiniu bei pesimistiniu požiūriu. 3 lentelė Optimistinė pardavimų prognozė Metai Ketvirčiai Paslaugos Viso, Lt Liukso kambarys Vienvietis kambarys Dvivietis kambarys (su pusryčiais) Dvivietis kambarys (be pusryčių) 1 I kaina, Lt 250 120 170 150 kiekis 74 76 85 79 nuolaida, % 0 0 2 0 suma, Lt 18500.00 9120.00 14161.00 11850.00 53631.00 II kaina, Lt 250 120 170 150 kiekis 78 80 91 88 nuolaida, % 1 0 3 2 suma, Lt 19305.00 9600.00 15005.90 12936.00 56846.90 III kaina, Lt 250 120 170 150 kiekis 83 86 90 91 nuolaida, % 2 1 5 3 suma, Lt 20335.00 10216.80 14535.00 13240.50 58327.30 IV kaina, Lt 250 120 170 150 kiekis 78 81 79 73 nuolaida, % 2 2 6 4 suma, Lt 19110.00 9525.60 12624.20 10512.00 51771.80 2 kaina, Lt 250 120 170 150 kiekis 324 334 350 349 nuolaida, % 6 7 9 9 suma, Lt 76140.00 37274.40 54145.00 47638.50 215197.90 3 kaina, Lt 250 120 170 150 kiekis 334 349 354 351 nuolaida, % 7 7 10 11 suma, Lt 77655.00 38948.40 54162.00 46858.50 217623.90 Viso, Lt 653398.80 Šaltinis: autorių sudaryta 4 lentelė Realistinė pardavimų prognozė Metai Ketvirčiai Paslaugos Viso, Lt Liukso kambarys Vienvietis kambarys Dvivietis kambarys (su pusryčiais) Dvivietis kambarys (be pusryčių) 1 I kaina, Lt 250 120 170 150 kiekis 40 47 68 53 nuolaida, % 0 0 3 1 suma, Lt 10000.00 5640.00 11213.20 7870.50 34723.70 II kaina, Lt 250 120 170 150 kiekis 51 57 78 65 nuolaida, % 1 1 3 2 suma, Lt 12622.50 6771.60 12862.20 9555.00 41811.30 III kaina, Lt 250 120 170 150 kiekis 69 80 78 84 nuolaida, % 1 2 7 5 suma, Lt 17077.50 9408.00 12331.80 11970.00 50787.30 IV kaina, Lt 250 120 170 150 kiekis 47 42 71 58 nuolaida, % 2 2 5 6 suma, Lt 11515.00 4939.20 11466.50 8178.00 36098.70 2 kaina, Lt 250 120 170 150 kiekis 229 245 331 284 nuolaida, % 6 6 12 11 suma, Lt 53815.00 27636.00 49517.60 37914.00 168882.60 3 kaina, Lt 250 120 170 150 kiekis 241 258 337 317 nuolaida, % 6 7 12 10 suma, Lt 56635.00 28792.80 50415.20 42795.00 178638.00 Viso, Lt 510941.60 Šaltinis: autorių sukurta 5 lentelė Pesimistinė pardavimų prognozė Metai Ketvirčiai Paslaugos Viso, Lt Liukso kambarys Vienvietis kambarys Dvivietis kambarys (su pusryčiais) Dvivietis kambarys (be pusryčių) 1 I kaina, Lt 250 120 170 150 kiekis 20 19 36 38 nuolaida, % 0 0 4 1 suma, Lt 5000.00 2280.00 5875.20 5643.00 18798.20 II kaina, Lt 250 120 170 150 kiekis 22 29 44 32 nuolaida, % 1 3 5 1 suma, Lt 5445.00 3375.60 7106.00 4752.00 20678.60 III kaina, Lt 250 120 170 150 kiekis 31 40 34 49 nuolaida, % 3 1 9 6 suma, Lt 7517.50 4752.00 5259.80 6909.00 24438.30 IV kaina, Lt 250 120 170 150 kiekis 30 29 36 22 nuolaida, % 2 3 6 5 suma, Lt 7350.00 3375.60 5752.80 3135.00 19613.40 2 kaina, Lt 250 120 170 150 kiekis 98 106 132 102 nuolaida, % 6 8 12 11 suma, Lt 23030.00 11702.40 19747.20 13617.00 68096.60 3 kaina, Lt 250 120 170 150 kiekis 99 96 112 94 nuolaida, % 8 8 13 10 suma, Lt 22770.00 10598.40 16564.80 12690.00 62623.20 Viso, Lt 214248.30 Šaltinis: autorių sudaryta Taip pat peteikiame ir papildomų paslaugų galimas pardavimų prognozes: 6 lentelė Optimistinė papildomų paslaugų pardavimų prognozė Papildomos paslaugos Kainos, Lt I metai II metai III metai Numatomas kiekis Numatomos pajamos, Lt Numatomas kiekis Numatomos pajamos, Lt Numatomas kiekis Numatomos pajamos, Lt 1.Baseinas 1,5 val vienam asmeniui - 20 lt 2692 53840 2850 57000 3100 62000 1,5 val šeimai - 50 lt 2. Pirtis 1 val. vienam asmeniui - 15 lt 2540 38100 2900 43500 3010 45150 1 val. Šeimai- 35 lt 3. Masažas asmeniui 25 lt 1845 46125 1970 49250 2000 50000 4. Sūkurinės vonios asmeniui 10 lt 1330 13300 1445 14450 1575 15750 Iš viso: 151365 164200 172900 Šaltinis: autorių sudaryta 7 lentelė Realistinė papildomų paslaugų pardavimų prognozė Papildomos paslaugos Kainos, Lt I metai II metai III metai Numatomas kiekis Numatomos pajamos, Lt Numatomas kiekis Numatomos pajamos, Lt Numatomas kiekis Numatomos pajamos, Lt 1.Baseinas 1,5 val vienam asmeniui - 20 lt 1850 37000 1950 39000 2050 41000 1,5 val šeimai - 50 lt 2. Pirtis 1 val. vienam asmeniui - 15 lt 1710 25650 1960 29400 2050 30750 1 val. Šeimai- 35 lt 3. Masažas asmeniui 25 lt 1120 28000 1250 31250 1430 35750 4. Sūkurinės vonios asmeniui 10 lt 820 8200 945 9450 1050 10500 Iš viso: 98850 109100 118000 Šaltinis: autorių sudaryta 8 lentelė Pesimistinė papildomų paslaugu pardavimų prognozė Papildomos paslaugos Kainos, Lt I metai II metai III metai Numatomas kiekis Numatomos pajamos, Lt Numatomas kiekis Numatomos pajamos, Lt Numatomas kiekis Numatomos pajamos, Lt 1.Baseinas 1,5 val vienam asmeniui - 20 lt 600 12000 700 14000 600 12000 1,5 val šeimai - 50 lt 2. Pirtis 1 val. vienam asmeniui - 15 lt 500 7500 555 8325 560 8400 1 val. Šeimai- 35 lt 3. Masažas asmeniui 25 lt 410 10250 500 12500 540 13500 4. Sūkurinės vonios asmeniui 10 lt 370 3700 410 4100 400 4000 Iš viso: 33450 38925 37900 Šaltinis: autorių sudaryta 4. ORGANIZACINIS PLANAS 4.1 Įmonės juridinė forma ir nuosavybės struktūra Viešbutis „Poilsis“ bus Uždaroji Akcinė Bendrovė, kurią ikūria du asmenys- bedrasavininkai, kartu tampantys ir vieninteliais akcininkais. UAB savininkai turi ribotą turtinę atsakomybę, o šios rūšies bedrovė pasirinkta dėl to, kad įstatinis kapitalas turi būti 10 tūkst. litų ir nutarta, jog akcijas galima perleisti tik šeimos nariams. Akcijų kontrolinis paketas (51%) priklauso vienai iš steigėjų-bedrasavininkių Darjai Paškevičiūtei (kuri įnešė įstatinį kapitalą), o likusi dalis Mildai Savickaitei, tačiau gaunamas pelnas bus dalinamas į dvi lygias dalis bendrasavininkėms. Įsikūrusi įmonė teisiškai įregistruota, laikantis "Lietuvos Respublikos įmonių rejestro įstatymo", kuriame pateikti pagrindiniai įmonių registravimo reikalavimai. 4.2 Personalas UAB ,,Poilsis“ vadovė Darja Paškavičiūtė. Bendrovės pelnas skirstomas į dvi dalis: steigėjoms – savininkėms: Darjai Paškevičiūtei ir Mildai Savickaitei (einančiai vadybininkės pareigas), kurios turi atitinkamai 51 ir 49 procentų akcijų. Įmonės vadovė ir vadybininkė turi penkeriu metų patirtį paslaugų sferoje. Planuojama kad įmonėje dirbs 10 darbuotojai: 1. Imonės vadovė-direktorė benrdasavininkė Darja Paškevičiūtė (1 etatas); 2. Vadybininkė bendrasavininkė Milda Savickaitė (1 etatas); 3. Finansininkė- buhalterė (0,5 etato); 4. Administratorė- atsakinga už klientų priėmimą (2 asmenys; 2 etatai); 5. Kompiuterių specialistas (0,5 etato); 6. Masažistė- teiks masažo paslaugas (1 etatas); 7. Kambarinė – patalpų tvarkytoja (2asmenys; 1,5 etato) 8. Sodininkas- ūkvedys – atsakingas už aplinkos tvarką, baseino, pirties priežiūrą (1 etatas) 5 pav. Organizacinė įmonės struktūra – funkcinė struktūra 9 lentelė Reikalavimai reikalingiems darbuotojams Profesija Administratorė Darbinė patirtis (stažas) 3 m. Išsilavinimas Aukštasis administracinis Kiti reikalavimai Anglų, rusų taip pat kitos užsienio kalbos pagrindai, kompiuterio žinios Profesija Kambarinė Darbinė patirtis (stažas) 1 m. Išsilavinimas Neb. vidurinis, vidurinis Kiti reikalavimai Užsienio kalba – privalumas Profesija Finansininkas Darbinė patirtis (stažas) 2 m. Išsilavinimas Aukštasis buhelterinės apskaitos Kiti reikalavimai Kruopštumas, atsakingumas, sąžiningumas Profesija Kompiuterių specialistas Darbinė patirtis (stažas) 1 m. Išsilavinimas Aukštesnysis, aukštasis informatikos srityje Kiti reikalavimai Anglų kalba Profesija Sodininkas Darbinė patirtis (stažas) Pageidautina bent 1m. Išsilavinimas Profesinis Profesija Masažistė Darbinė patirtis (stažas) 1 – 2 m. Išsilavinimas Profesinė kvalifikacija Kiti reikalavimai Anglų, rusų kalba (privalumas dar kita užsienio kalba) Šaltinis: autorių sudaryta 10 lentelė Numatomi darbuotojų atlyginimai Pareigos Poreikis (etatų sk.) Mėnesio alga, Lt Metinės išlaidos, Lt Sodrai (31%), Lt per metus Vadovas 1 1300 15600 4836 Vadybininkas 1 1200 14400 4464 Administratorius 2 1700 20400 6324 Finansininkas 0.5 800 9600 2976 Kompiuterių specialistas 0.5 600 7200 2232 Masažistė 1 1100 13200 4092 Kambarinė 1.5 1050 12600 3906 Sodininkas- ūkvedys 1 800 9600 2976 Viso: 102600 31806 134406 Lt Šaltinis: autorių sudaryta 5. FINANSINIS PLANAS Finansiniame plane parodysime, jog planuojamas verslas iš tiesų yra pelningas. Pateiksime sanaudų skaičiavimo lenteles, pelno ataskaitą, pinigų srautų ataskaitą ir kitus atliktus skaičiavimus, pagrindžiančius viešbučio pelningumą. 5.1 Lėšų poreikis ir šaltiniai Lėšų poreikio ir šaltinių lentelėje parodome kaip planuojamos gauti reikalingos verslui pradėti lėšos bei kam jos bus panaudojamos. Didžioji lėšų dalis – akcininkų kapitalas bei už patalpų nuomą gautos pajamos, o likusi dalis kompensuoja paskola – 250000 Lt. Pradinis kapitalas pirmiausia bus skirtas žemės įsigijimui, viešbučio pastato statybai ir jo įrengimui. 11 lentelė Lėšų poreikis ir šaltiniai Lėšų poreikis Suma, Lt Finansavimo šaltiniai Suma, Lt Ilgalaikiam turtui įsigyti: Vidiniai šaltiniai: 1. Žemei (20 arų) 455540 Akcinis kapitalas 510000 2. Pastato statybai 450000 Partnerių kapitalas už nuomą (restoranas "Kolonada") 300000 3. Įranga: 3.1. Pirties, vonių įranga 7000 3.2. Baseino įranga 10000 3.3. Masažo kabineto įranga 3000 Trumpalaikiam turtui įsigyti: Išoriniai šaltiniai: 1. Viešbučio valdymo sistemos įrengimas: Paskola 250000 1.1. Spynų įrengimas 12000 1.2. Kompiuterinės sistemos įranga ir telefonai 20000 1.3. Signalizacijos įrengimas 6000 2. Baldai 80000 3. Televizoriai (5vnt.) 5000 4. Dulkų siurblys (2 vnt.) 1200 5. Sakalbimo mašina 900 6. Atsargos 9360 Iš viso 1060000 Iš viso 1060000 Šaltinis: autorių sudaryta Taip kaip bus imama paskola sudarėme ir jos grąžinimo terminų lentelę, kurioje matome: Paskolos suma, Lt - 250000 Metinė palūkanų norma, proc - 5 Paskolos grąžinimo trukmė, mėn - 36 Paskolos trūkmė, mėn - 40 Grąžintina paskolos suma per m., Lt - 83333.3 Paskola bus pradėta grąžinti po 4 mėnesių, lygiomis dalimis kas 12 mėn. 12 lentelė Banko paskola ir jo grąžinimo terminai skola, Lt grąžintina suma, Lt skola laikotarpio pabaigai, Lt laikotarpio pradžiai, Lt palūkanos, Lt iš viso kreditas, Lt palūkanos, Lt iš viso I metai 250000 12500 262500 83333.33 12500 95833,33 166666.7 II metai 166667 8333,4 175000,4 83333.33 8333,4 91666,73 83333.33 III metai 83333.3 4166,6 87499,9 83333.33 4166,6 87499,93 0 Šaltinis: autorių sudaryta Vidutiniškai kas metus reikės sumokėti po - 91666,66 Lt. 5.2 Pelno (nuostolio) ataskaita Apskaičiuodamos tikėtiną pelną įtraukiam optimistinę, realistinę bei pesimistinę pardavimų prognozes bei galimas sąnaudas ( jas taip pat pateikiame lentelėse trimis galimais variantais – optimistiniu, realistiniu ir pesimistiniu), atitinkamai ir pelno skaičiavimas vaizduojamas trimis galimais būdais trims metams į priekį. Pirmais metais realistiniu požiūriu grynasis pelnas sieks 28164,57 Lt. ir nors atrais metais galima matyti, jog jis šiek tiek sumažės, tačiau kitais metais tikimės pastovaus pelno augimo. Sumažėjimas tikėtinas dėl naujų investicijų tobulinti verslą. 13 lentelė Pelno skaičiavimas Laikotarpis (metai) 1 2 3 Straipsniai \ Variantai Optimistinis Tikėtinas Pesimistinis Optimistinis Tikėtinas Pesimistinis Optimistinis Tikėtinas Pesimistinis Realizacinės ir neralizacinės pajamos 371942.00 262271.00 116978.50 379397.90 277982.60 107021.60 390523.90 296638.00 100523.20 Parduotų prekių ir paslaugų savikaina 74388.4 52454.2 23395.7 75879.58 55596.52 21404.32 78104.78 59327.6 20104.64 Bendrasis pelnas (nuostolis) 297553.60 209816.80 93582.80 303518.32 222386.08 85617.28 312419.12 237310.40 80418.56 Veiklos sąnaudos (pardavimų ir administracinės) 199496.68 180848.68 241475.68 210059.75 210677.1 219012.41 209874.16 217991.94 207847.2 Veiklos pelnas (nuostolis) 98056.92 28968.12 -147892.88 93458.57 11708.98 -133395.13 102544.96 19318.46 -127428.64 Finansinės sąnaudos 94333.33 95833.33 98833.33 90166.73 91666.73 94666.73 85999.93 87499.93 90499.93 Finansinės pajamos (už nuomą) 102000 100000 96000 102000 100000 96000 102000 100000 96000 Pelnas(nuostolis) prieš apmokestinimą 105723.59 33134.79 -150726.21 105291.84 20042.25 -132061.86 118545.03 31818.53 -121928.57 Pelno mokestis 15858.54 4970.22 -22608.93 15793.78 3006.34 -19809.28 17781.75 4772.78 -18289.29 Grynasis ataskaitinių metų pelnas 89865.05 28164.57 -128117.28 89498.06 17035.91 -112252.58 100763.28 27045.75 -103639.28 Šaltinis: autorių sudaryta 14 lentelė Realistinis sąnaudų variantas Nr. išlaidų pavadinimas išlaidos Lt/mėn išlaidos Lt/m 1 turto draudimas (privalomas)* 385.64 4627.68 2 palūkanos už kreditą (5 lent.) 25000.00 iš viso 385.64 29627.68 3 darbo užmokestis (2 lent.) 8550.00 102600.00 4 socialinio draudimo mokestis (31 proc.) 2650.50 31806.00 iš viso 11200.50 134406.00 5 reklama 12000.00 6 atskaitymai į garantinį fondą**** 17.10 205.20 7 telefonas 400.00 4800.00 8 Internetas 40.00 480.00 9 elektra 806.25 9675.00 10 šildymas 1050.00 12600.00 11 vanduo 170.00 2040.00 iš viso 2483.35 41800.20 14069.49 205833.88 Šaltinis: autorių sudaryta 15 lentelė Optimistinis sąnaudų variantas Nr. išlaidų pavadinimas išlaidos Lt/mėn išlaidos Lt/m 1 turto draudimas (privalomas)* 385.64 4627.68 2 palūkanos už kreditą (5 lent.) 1958.33 23500.00 iš viso 2343.97 28127.68 3 darbo užmokestis (2 lent.) 8550.00 102600.00 4 socialinio draudimo mokestis (31 proc.) 2650.50 31806.00 iš viso 11200.50 134406.00 5 reklama 12000.00 6 atskaitymai į garantinį fondą**** 17.10 205.20 7 telefonas 350.00 4200.00 8 Internetas 30.00 360.00 9 elektra 678.30 8139.60 10 šildymas 850.85 10210.20 11 vanduo 154.00 1848.00 iš viso 2080.25 36963.00 15624.72 199496.68 Šaltinis: autorių sudaryta 16 lentelė Pesimistinis sąnaudų variantas Nr. išlaidų pavadinimas išlaidos Lt/mėn išlaidos Lt/m 1 turto draudimas (privalomas)* 385.64 4627.68 2 palūkanos už kreditą (5 lent.) 2333.33 28000.00 iš viso 2718.97 32627.68 3 darbo užmokestis (2 lent.) 10050.00 120600.00 4 socialinio draudimo mokestis (31 proc.) 2650.50 31806.00 iš viso 12700.50 152406.00 5 reklama 12000.00 6 atskaitymai į garantinį fondą**** 20.10 241.20 7 telefonas 800.00 9600.00 8 Internetas 40.00 480.00 9 elektra 1234.50 14814.00 10 šildymas 1400.20 16802.40 11 vanduo 208.70 2504.40 iš viso 3703.50 56442.00 19122.97 241475.68 Šaltinis: autorių sudaryta * - turto draudimas – 0,5 proc. ilgalaikio turto sumos ** - nekilnojamojo turto mokestis – 1 proc. pradinės šio turto įsigijimo vertės. Mokestis mokamas kas ketvirtį. Skaičiuojant mėnesio ūkinės veiklos sąnaudas, jis proporcingai paskirstomas kiekvienam mėnesiui. *** - atsiskaitymai į garantinį fondą – 0,2 proc. nuo išmokėjimų darbuotojams. 5.3 Pinigų srautų ataskaita Pinigų srautų ataskaitoje pateikiame skaičiavimus remiantis labiausiai tikėtina pardavimų prognoze bei realistinėmis galimomis sąnaudomis. Taigi lentelėje galime matyti labiausiais tikėtiną variantą. Čia pateikiame pinigų judėjimą: kiek pinigų įmonė gavo ir kiek išleido per tam tikrą laikotarpį, koks jų likutis laikotarpio pabaigoje. Ataskaitoje matyti kiek pajamų gaunama ir išleidžiame pagrindinei įmonės veiklai bei atskirai kokios pajamos gaunamos iš papildomos veiklos. Atlikus visus skaičiavimus galime matyti ar yra lėšų trūkumas. 17 lentelė Pinigų srautų prognozė Straipsniai \ Laikotarpis 1 2 3 GAUTA PINIGŲ: 1. Grynasis pelnas 28164.57 17035.91 27045.75 Iš viso iš pagrindinės veiklos 1. Gavus paskolas( iš banko ir kitų įmonių) 250000 0 0 2. Kitos pinigų įplaukos iš finansinės ir investicinės veiklos (už nuomą restoranui) 100000 100000 100000 Iš viso iš pagrindinės veiklos: 378164.57 117035.91 127045.75 IŠLEISTA PINIGŲ: 1. Grąžinus paskolas 95833.33 91666.73 87499.93 2. Kitos pinigų išlaidos pargindinei veiklai 5000 4000 4000 Iš viso pagrindinei veiklai 100833.33 95666.73 91499.93 1. Nupirkus ilgalaikį turtą 475540 0 0 9. Kitos pinigų išlaidos finansinei ir investicinei veiklai 5000 4000 4000 Finansinei ir investicinei veiklai 480540 4000 4000 Pinigai laikotarpio pradžioje 538164.57 17035.91 27045.75 Atimti: išleistus pinigus 581373.33 99666.73 95499.93 Pridėti: gautus pinigus 350000 117035.91 127045.75 Pinigai laikotarpio pabaigoje 306791.24 34405.09 58591.57 Šaltinis: autorių sukurta 5.4 Lūžio taško analizė 18 lentelė Lūžio taško lentelė eil. Nr. rodikliai I metai II metai III metai 1 realizacinės įplaukos be PVM 222263,6 235578,47 251388,13 2 prekių pirkimo išlaidos, savikaina 52454,2 55596,52 59327,6 3 bendrųjų pajamų suma 378164,6 117035,9 127045,8 4 bendrųjų pajamų koeficientas 0.415 0.661 0.661 5 ūkinės veiklos išlaidos 205833,9 199486,68 190458,5 6 nenuostolingas pardavimas 209816,8 222386,08 237310,4 Šaltinis: autorių sudaryta Lūžio taško lentelės duomenys sudaryti rementis pelno skaičiavimo letele (13 letelė), pinigų srautų prognozės (17 letelė) ir ir sąnaudų skaičiavimo letele ( rementis realistiniu variantu 14 letelė). 5.5 Sąnaudų prognozė Sąnaudų prognozė naudojama pelno apskaičiavimui, o lentelėje galime matyti, jog sąnaudos gali būti administracinės ir pardavimų (taip pat jos gali būti gamybos, tačiau mūsų steigiama įmonė neužsiims gamyba, todėl ir sanaudų prognozės lentelę sudaro mažiau dalių, negu galėtų būti kokios nors gamyklos sąnaudų prognozėje). Iš šios lentelės atliekant skaičiavimus administracinės ir pardavimų sąnaudos buvo perkeltos į pelno (nuostolio) ataskaitą kaip veiklos sąnaudos. 18 lentelė Sąnaudų prognozė Sąnaudų straipsniai \ Laikotarpis 1 2 3 Administracinės (pastoviosios sąnaudos) 1.Administracijos darbo užmokesčiui 102600 102600+ numatomas padidėjimas 102600+ numatomas padidėjimas 2. Soc. draudimui 31% 31806 31806 + numatomas padidėjimas 31806 + numatomas padidėjimas 3. Draudimui 4627.68 4627.68 4627.68 8. Elektros energijai (buitiniam apšvietimui) 9675 1054.7 1140.1 9. Komunalinės sąnaudos (vanduo, šiukšlių išvežimas) 2040 2984.48 3059 10. Palūkanoms už kreditus 12500 8333.4 4166.6 11. Kitos sąnaudos ir marketingas rinkos situacijos, kokurentų tyrimas 200 500 500 Pardavimų (realizavimo sąnaudos) 1. Rėmimui (reklamai, pardavimų skatinimui) 12000 10000 10000 2. Ryšiams ir komunikacijoms (telefonui, faksui) 400 512 607 3. Kitos sąnaudos, nenumatytoms išlaidos 5000 4000 4000 iš viso: 180848.68 Šaltinis: autorių sudaryta 6. RIZIKOS ĮVERTINIMAS Įvertindamos galimą riziką dėl įmonės veiklos jau atlikome reikalinguis skačiavimus norėdamos išsiaiškinti ar verslas bus pelningas ar reikalingos sąnaudos neviršys galimų pajamų. Taip pat ištyrėm esamus ir būsimus konkurentus ir neatmetėm galimybės, kad varžovų ateityje gali dar padaugėti. Taigi, atsižvelgiant į atliktus skaičiavimus matome, jog verslas nebus nuostolingas, o pasikeitus pardavimų kiekiui esame pasiruošę aktyviai tobulinti sukurtas paslaugas, siūlyti papildomas paslaugas, ateityje pasirengę investuoti ir įrengti dar daugiau žaidimo aikštelių ( pavyzdžiui – futbolo, teniso), kas turėtų pritraukti potencialių vartotojų dėmesį. Dėl būsimos konkurencijos ir jos galimo padidėjimo dėl naujų varžovų atėjimo į rinką esame pasirengę padidinti įmonės remimą, plačiau reklamuoti savo siūlomas paslaugas. Didelį poveikį mūsų verslui turės sezoniškumas. Ilgalaikių tyrimų duomenimis, panašių įmonių apyvarta ne sezono metu Druskininkų sumažėja beveik dvigubai. Tai didžiausia šio verslo rizika. Sezoniniai svyravimai yra ypač ryškūs dėl to žiemos ir rudens sezonu siūlysime savo paslaugas mažesnėmis kainomis, taip pat klientus viliosime papildomomis paslaugomis žiemą kaip slidinėjimą, čiuožinėjimą, taigi tikimės pritraukti nemažai klientų ir rudens, žiemos metu. Literatūros sąrašas: 1. Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija. (2007) Viešbučių ir restoranų tiekėjai. [interaktyvus]. Vilnius [žiūrėta 2007 m. baladžio 10 d.]. Prieiga per internetą:
Šį darbą sudaro 6989 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!