Lietuvoje vyksta aktyvūs verslo moralės formavimosi procesai. Pirmiausia pastebimas "etiško kliento" atsiradimas: didėja lūkesčiai verslo ir jo kuriamų produktų atžvilgiu, randasi vadinamasis kvalifikuotas pirkėjas, kuris jau moka ne tik sumokėti pinigus, bet ir pasirinkti pardavėją, pareikalauti tinkamos prekių kokybės, tiekėjo garantijų ir įsipareigojimų, pagarbaus elgesio ir sąžiningų atsakymų į jo užduotus klausimus. Todėl ir įmonės turi elgtis atitinkamai, nes konkuruojant su daugybe savybėmis ir kaina panašių prekių, dažniausiai laimi tie, kurie vadovaujasi aukštos moralės ir pažangios vadybos nuostatomis.
Bendrai kalbant, etika – tai žmonių elgesio filosofija. Jos pagrindas – asmeninis bendruomenės lyderių sąmoningumas, kuriuo ir vadovaujamasi kaip visuomenine norma. Paprasčiausiai etikos normomis galima laikyti "gerus" žmonių bendruomenės papročius ir įpročius. Verslo etika – tai praplėsta ir pritaikyta verslo aplinkai ta pati bendroji žmonių elgesio etika.
Tai verslo filosofijos dalis, pagrįsta bendrosios moralės principais, taisyklėmis ir standartais, kuriais turėtų būti vadovaujamasi versle. Ji lemia organizacijų elgesį rinkoje. Deja, etikos prasmė ir reikšmė dažnai lieka nesuvokta dėl konkretaus žmogaus subjektyvaus požiūrio į visuomenės pripažįstamas etines normas. Todėl tik aukštos moralės vadovai sugeba sėkmingai derinti du etikos prasme iš pirmo žvilgsnio prieštaringus kiekvieno verslo tikslus: pirma, reikia uždirbti kuo didesnį pelną, antra, pelno uždirbimą privalu derinti su visuomenės interesais.
Pastaruoju metu jaučiamas vis didesnis susidomėjimas verslo etika. Tačiau dar labai dažnai verslo etika painiojama su verslo etiketu, gebėjimu organizuoti įmonės veiklos pristatymus, vesti derybas. Etika – tai žmonių dorovinio elgesio, normų, jų pareigų visuomenės ir vienas kito atžvilgiu sistema. Verslo etika – tai ne derybų organizavimo menas, ne įmonės pristatymas, ne etiketas. Tai – vadybos mokslo dalis.
• Ketvirta, firmos darbuotojų elgesys (su kolegomis, klientais);
• Penkta, firmos, verslo organizacijos santykiai su kitomis firmomis bei verslo organizacijomis.
Pabandykime apibrėžti verslo etiką analizuodami etikos reikalingumą versle. Įsivaizduokime, jog esme vartotojai. Mums blogai, jeigu prekė nekokybiška, jeigu aptarnavimas prastas, o paslaugos ar prekės pardavėjas elgiasi su mumis arogantiškai, nenori suteikti mums...
Šį darbą sudaro 2727 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!