Dėl nepakankamo vartotojų teisinio išsilavinimo ir teisinės kultūros bei jų informavimo lygio, dauguma žmonių vis dar vengia kreiptis pagalbos į valstybines institucijas. Paprastam žmogui dažnai sunku suvokti, kokios realios pagalbos jis gali tikėtis iš institucijų, ginančių vartotojų teises. Ir retas kuris, neturėdamas teisinio išssilavinimo, puikiai išmano savo, kaip vartotojo, teises.
Turbūt nesuklysčiau teigdama, kad kiekvienas iš mūsų yra patekęs į situaciją, kai tokios žinios būtų pravertusios.
Todėl šiame darbe apžvelgsiu keletą dalykų. Pradėsiu nuo to, ką reiktų žinoti apie Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, jos uždavinius bei funkcijas. Taip pat bandysiu rasti, kokias teises vartotojui numato Lietuvo Respublikos civilinis kodeksas.
Ne mažiau svarbu aptarti ir praktinį šių teisių pritaikymą, ką aš ir bandysiu padaryti apžvelgdama, kaip Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba gina vartotojų teises, kaip ir kokiais atvejais į ją kreiptis, kokių priemonių ji gali imtis, nustačiusi pažeidimą, ir ką daryti, kai pardavėjas atsisako patenkinti pretenzijas.
Antroje savo darbo dalyje apžvelgsiu keletą atvejų iš teismų praktikos, kurie padės iliustruoti realią situaciją ir suprasti, kaip įstatymai ir teisinės normos yra taikomos praktikoje.
Prieš pradedant nagrinėti vartotojų teisių apsaugos temą, reikia apsibrėžti pagrindines sąvokas, kurios bus naudojamos šiame darbe.
Šiame vartotojiškame pasaulyje, kiekvienas iš mūsų tampa rinkos dalyviu, kuri šiuo metu yra itin dinamiška ir kintanti. Vieni iš mūsų atlieka pardavėjų vaidmenį, kiti gamintojų, treti teikia paslaugas, tačiau kiekvienas iš mūsų yra vartotojas. Šį vaidmenį mes atliekame kiekvieną dieną. Gyvename masinio vartojimo eroje, prekių pasiūla ir įvairovė yra labai didelė. Tobulėja technologijos, sudėtingėja ir produktai. Taip pat yra išaugusi ir perkamoji galia. Vartojimo paskolos, didesnės pajamos – visa tai skatina pirkti. Ir dažnai mūsų sprendimas įsigyti kokį nors produktą tampa skubotas, gerai neapgalvotas. Tokiu būdu susiduriame su rizika įsigyti netinkamos kokybės daiktą. O kas tada? Tada mes ieškome būdų, kaip išspręsti iškilusią problemą. Ir šiuo atveju mums padeda vartotojų teises ginančios valstybės institucijos, kurių veiklą Lietuvoje koordinuoja Valstybinė...
Šį darbą sudaro 4708 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!