Vienas iš šiuolaikinės visuomenės socialinės – ekonominės raidos tikslų – pasiekti visišką užimtumą. Žmogaus Teisių Deklaracijos 23 straipsnis pažymi, kad „kiekvienas turi teisę dirbti, laisvai pasirinkti darbą, turėti tinkamas darbo sąlygas ir būti apsaugotas nuo nedarbo“[24].
Tačiau, daugelyje valstybių susiduriama su augančio nedarbo problema. Europos Bendrijos statistikos duomenimis 2002 m. sausio 1d. vidutinis nedarbo lygis Europos Sąjungos šalyse išliko 7,8 proc., o atskirose šalyse - narėse pastebimi ryškūs skirtumai – nuo mažiausio Olandijoje (2,2 proc.) iki didžiausio Ispanijoje (12,9 proc.)[20].
Sekant Europos Komisijos rekomendacijomis, visos valstybės - narės įsipareigojo iki 2010m. siekti padidinti Europos Sąjungos užimtumo lygį nuo 60 proc. iki 70 proc., ir sumažinti nedarbo lygį iki 4 proc., užimtumo problema laikoma prioritetine visoje Europoje [14].
Ne išimtis ir Lietuva, kuriai atkūrus nepriklausomybę ir perėjus iš planinės ekonomikos į rinkos ekonomiką, buvo susidurta su nauju reiškiniu – nedarbu, kuris įgavo nemažą pagreitį prasidėjus ūkio transformacijos procesui. Pastaruoju metu fiksuotas nedarbo lygis siekia 12,9 proc., tačiau realiai egzistuojantis dar didesnis. Nors išaugusio nedarbo ir sumažėjusio užimtumo priežastys mūsų šalyje skiriasi lyginant su Vakarų Europos šalimis, tačiau taip pat imamasi įvairių priemonių sušvelninti nedarbo padarinius bei jį mažinti. 2001m. buvo priimta Lietuvos Respublikos užimtumo didinimo 2001-2004 metų programa, kuri apibrėžė valstybės užimtumo ir darbo rinkos politikos strategiją, jos vidutinės trukmės prioritetinius tikslus bei veiksmus, kurių Vyriausybė ir kitos valstybės valdymo institucijos numato imtis gyventojų užimtumui didinti [6, 43]. Tikimasi, kad tai turėtų sudaryti realias prielaidas tolesniam gyventojų užimtumo didinimui iki Europos Sąjungos šalių – narių vidutinio lygio ir leistų siekti visiško užimtumo.
Yra svarbu ieškoti būdų, kurie sudarytų palankias sąlygas užimtumo augimui, vystytų sugebėjimą sėkmingai spęsti nedarbo problemą ir tokiu būdu kurti stipresnę visuomenę.
Pirmame darbo skyriuje supažindinama su įdarbinimo kaip socialinės paslaugos evoliucija, analizuojami tarptautiniai dokumentai, reglamentuojantys įdarbinimo tarnybų veiklą bei pateikiami įdarbinimo tarnybų (valstybinių ir privačių) veikiančių Lietuvoje veiklos principai. Analizuojami valstybinės įdarbinimo tarnybos...
Šį darbą sudaro 14808 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!