Jūrų transportas - nepaprastai svarbi pasaulinio ūkio dalis, užtikrinanti žaliavų tiekimą, gamybos pasiskirstymą visos planetos mastu, užimtumą ir klestėjimą plačiuose pakrančių regionuose, duodanti didžiausius pelnus. Neieškant toli pavyzdžių, galima remtis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direktoriaus V.Greičiūno duomenimis, kad viena darbo vieta Klaipėdos uosto infrastruktūroje sukuria ne mažiau kaip 7 darbo vietas už uosto ribų.
Šią transporto šaką iš esmės sudaro laivynas ir uostai, žinomo vokiečių uostininko Karlo Liobės pavadinti jūrų metropolijomis. Patiems jūrų keliams įrengti reikia pačių mažiausių sąnaudų palyginti su kitomis transporto rūšimis. Tiesa, uostus įrengti nepaprastai brangu. Dėl to dauguma pasaulio uostų plėtojosi labai pamažu.
Darbo objektas – uosto vieta jūrų transporto sistemoje.
Darbo tikslas – ištirti uosto vieta jūrų transporto sistemoje.
Darbo metodai: statistinė, bei loginė analizė, šaltinių sisteminė analizė.
Lietuvos ekonominiai interesai labiausiai susiję su jūrų komunikacijų ir įvairių išteklių naudojimui. Jūrų komunikacijų sistemai priklauso jurų ir oro transportas, kabelinės ryšių linijos (pirmoji tokia linija 1997 m. sujungė Lietuva su Švedija) bei projektuojami vamzdynai (Būtingės naftos terminalas). Šioje komunikacijų sistemoje sudėtingumu bei ekonominiu tikslingumu kol kas pirmauja jūrų transportas.
Šią transporto šaką iš esmės sudaro laivynas ir uostai, žinomo vokiečių uostininko Karlo Liobės pavadinti jūrų metropolijomis. Patiems jūrų keliams įrengti reikia pačių mažiausių sąnaudų palyginti su kitomis transporto rūšimis. Tiesa, uostus įrengti nepaprastai brangu. Dėl to dauguma pasaulio uostų plėtojosi labai pamažu. Šiuo atžvilgiu Klaipėdos uosto plėtros istorija tikrai unikali.
1252 m. Nemuno žemupyje kryžiuočiams pastačius Klaipėdos pilį ir atskyrus upės žiotis nuo jos baseine esančios Lietuvos, Klaipėdos, kaip prekybos uosto, reikšmė iš karto buvo apribota labai mažo ir ekonomiškai silpno užnugario ("hinterlando"). Uostas, pilis bei jūrų komunikacijos ėmė tarnauti tik (olesnės ekspansijos tikslams bei ryšiams tarp Kryžiuočių ir Livonijos ordinų. Situacija nepasikeitė Klaipėdos uostui patekus ir į Prūsijos jurisdikciją. Prūsijos sostinė buvo Karaliaučius, o Klaipėda - tik tolimos provincijos uostas, atimantis dalį sostinės pelno iš laivybos. Dėl to Klaipėda buvo palikta pati...
Šį darbą sudaro 8555 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!