Žmogaus gyvybė yra Dievo dovana ir vertybė. Vaikas su negalia taip pat mylinčio Dievo Tėvo kūrinys ir kiekvienas turi teisę lavintis, tobulėti ir ieškoti savo laimės kelio. Visi mes esame svarbūs ir reikalingi vieni kitiems ir ne tik dėl vienos ar kitos galios stokos, o todėl, kad bendradarbiaudami ugdome savitarpio pasitikėjimą ir solidarumą ir vieni kitus papildome gyvenimo vertybėmis.
V. Vaicekauskienė savo knygoje „ Specialiųjų poreikių vaikų socializacija“ (2005) Neįgaliųjų vaikų integravimą bendrojo lavinimo mokyklose įvardija kaip procesą, sudarantį maksimalias sąlygas neįgaliems vaikams bendrauti su sveikais vaikais. Šis procesas turi apimti glaudų mokytojų bendradarbiavimą su tėvais, asociacijomis, medikais, socialinėmis įstaigomis.
Pirmoji Hipotezė – mokytojų, dirbančių su Neįgaliaisiais vaikais, kompetencijos trūkumas.
Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos programose (1997) akcentuojama, kad svarbu sudaryti sąlygas skleistis kiekvieno vaiko individualybei: „gebėjimų ugdymas turi būti individualizuotas procesas, orientuotas į prigimtinių galių atsiskleidimą ir puoselėjimą, galimų spragų silpnųjų vietų pozityvų koregavimą“. Tai reiškia, kad bendrojo lavinimo mokyklose turi būti sudarytos ir užtikrintos visiems lygios sąlygos tobulėti.
Vakarų Europos šalių specialiųjų pedagogų dauguma pažymi, kad neįgalūs vaikai, integruoti bendrosiose mokyklose vis tiek jausis izoliuoti jeigu jiems nebus suteikta tinkama pagalba. J. Žilinskas knygoje „Švietimas Vakarų Europos šalyse“ (1998) pabrėžia, kad labai svarbus tinkamas specialistų parengimas. Neužtenka vien adaptuoti mokymo turinį ir priemones, įrengti patalpas, kad jos taptų prieinamos šiems vaikams. Jo nuomone, reikalingos naujos profesionalios pedagoginio darbo formos, kurios sudarytų palankias sąlygas vaikui tobulėti. Ypač svarbus konstruktyvus mokytojų darbas su neįgalių mokinių tėvais, darbas kartu su kitais specialistais.
Remiantis S. Šalkauskiu, Integruotas mokymas – t.y. ugdyti neįgalius moksleivius bendrosiose klasėse ir mokyklose su negalių neturinčiais jų bendraamžiais. Tačiau tenka pažymėti, kad bendrojo ugdymo pedagogai nelabai entuziastingai vertina idėją ir nenori arba nemoka dirbti su neįgaliais moksleiviais. Kaip rodo Lietuvoje atlikti tyrimai apie 30% apklaustųjų mokytojų neprieštarautų, kad jų klasėje, mokytųsi specialiųjų poreikių vaikai. Kiti teigia, kad stokoja praktinių žinių ir įgūdžių, reikalingų ugdyti...
Šį darbą sudaro 1024 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!