Visi žino, jog vaikai televizijos laidas žiūri nuo pat ankstyvosios vaikystės ir dažnai mes net nepastebime, jog jie žiūri beveik viską iš eilės, todėl kyla klausimas, kaip televizija veikia vaiką, ar laidų žiūrėjimas yra tik nekenksmingas laiko praleidimas.
Veiksniai, veikiantys vaiką
Televizija iš esmės pertvarkė šiuolaikinio moksleivio gyvenimą, jo laisvalaikį. Vaikai vis daugiau laiko praleidžia prie televizoriaus negu mokykloje. Besaikis ir nepagalvotas televizijos programų “vartojimas” skatina vaikų dvasinį pasyvumą. Vis mažiau laiko lieka akyviai veiklai -kalbėjimui, mokymuisi, žaidimui, skaitymui ar bendravimui.Taip yra todėl, kad “televizija turi puikias galimybes panaudoti vizualinės ir akustinės informacijos derinį, greitai keisti ekrane įvairius siužetus, veiksmo vietą, personažų skaičių, panaudoti specialius efektus ir t.t.”(G.Valickas, 1997 p.35). Vienareikšmiškai teigti, jog televizija yra veiksmingas laiko praleidimas, sunku, nes tai priklauso nuo daugelio veiksnių: tėvų(ar jie leidžia ir kiek leidžia laiko žiūrėti vaikams televizorių), pačių vaikų susiformavimo lygio(vaikus lengviau paveikti nei suaugusius), konkrečių laidų pobūdžio(ar jos skirtos suaugusiems ar visai šeimai).
Kaip teigia L.Broom(1992), socializacijos procese varžosi grupės, atstovaujančios skirtingas vertybes. Kuomet televizija ir tėvai supažindina vaikus su viena kitai prieštaraujančiomis idėjomis ir vertybėmis, jos yra vadinamos besivaržančiomis socializaciją veikiančiomis jėgomis. Televizijos reklamos visuomet varžėsi su taupumo ir susilaikymo vertybėmis, kurių mokoma daugelyje šeimų.
Jaunesniame amžiuje tėvai gali kovoti dėl praleisto laiko prie televizoriaus, atrinkdami, ką vaikai gali žiūrėti, “išmesdami” filmus, perpildytus agresijos, smurto, neteikdami privalumų menkavertėms šou laidoms, įrodinėdami, šnekėdami, kad pažiūrėjus tokių laidų nebus apie ką su vaiku pakalbėti, aptaraiant matytus vaizdus.
Taip pat nemažos įtakos turės ir vaiko susiformavimo lygis. Jei jis turės užsiėmimų, lankys būrelius, turės interesų ne tik mokykloje, bet ir po jos, vaikui rūpės tos laidos, kurios teiks naujų žinių, dar negirdėtų, nematytų dalykų. Paaugliams įtakos turės bendraamžių propaguojama subkultūros dalis, kas tuo metu madinga ar kuo yra domimasi (G.Kvieskienė,2000), nes tokiu amžiaus tarpsniu vaikai labiau pasiduoda grupės įtakai, nori įsitvirtinti bendraamžių kolektyve, mokslus ir tėvus “nustumdami” į...
Šį darbą sudaro 3532 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!