Piget teorija daug dėmesio skiria vaiko ir paauglio pažintiniai raidai. Jo nuomone, pasiekus formalų operacinį mąstymą, toliau mąstymas kokybiškai nebekinta, tik vyksta tolesnė formalaus mąstymo raida. Jis nurodė, kad formalaus operacinio mąstymo stadiją gali pasiekti jau 15—20 metų individas. Tai priklauso nuo polinkių ir profesijos. Pavyzdžiui, dailidė gali sugebėti hipotetiškai mąstyti (atskirdamas kintamuosius, atlikdamas kombinacinę analizę ir kt.) konstruodamas namą, tačiau gali nesugebėti išspręsti tradicinių Piaget užduočių, pagrįstų loginėmis matematinėmis sąvokomis. Fizikas teoretikas gali sugebėti formaliai samprotauti apie logines matematines užduotis, tačiau, norėdamas suręsti apie savo sodą tvorą, pereina prie konkretaus operacinio mąstymo. Pasak Piaget, trūkstant tam tikros srities žinių arba nesugebant pasinaudoti anksčiau įgytomis, sunkiau samprotauti formalaus operacinio mąstymo lygiu, todėl naudojamas konkretus operacinis mąstymas. Be to, Piaget teigė, kad visi individai progresuoja pagal tam tikrą kognityvi-nės raidos stadijų seką, kulminacija yra sugebėjimas atlikti formalias operacijas, ir tai paprastai pasiekia paauglys. Kaip jau minėjome, individai labai skirtingai naudojasi šiais naujais pažintinės raidos laimėjimais. Tai priklauso nuo jų patirties ar polinkių, tačiau, Piaget nuomone, suaugusiesiems naujų kokybinių mąstymo pokyčių neatsiranda.
Kiti teoretikai (Riegel, Arlin) teigia, kad egzistuoja penktoji kognityvinės raidos stadija, kurią pavadino „problemų radimo" stadija. Joje daug dėmesio skiriama naujoms problemoms ir idėjoms surasti. Jie mano, kad formalus operacinis mąstymas apriboja galimybę išspręsti problemas, t.y. generuoti ir įvertinti visus galimus problemų sprendimus. Dabar dar abejojama penktosios kognityvinės raidos stadijos egzistavimu.
Piaget manė, kad suaugusio žmogaus intelektas yra stabilus, tačiau kiti tyrinėtojai, tyrę vėlesnius žmogaus gyvenimo periodus, nustatė, kad įvairaus amžiaus žmonės skirtingai sprendžia Piaget užduotis. Tiriant buvo norima išsiaiškinti, kaip tvermės dėsnį supranta suaugę ir pagyvenę žmonės. Paaiškėjo, kad vyresni žmonės blogiau atlieka tokias užduotis negu paaugliai ar jauni suaugę.
Be to, vyresni žmonės geriau supranta tuos tvermės dėsnius, kuriuos vaikystėje anksčiausiai įsisąmonino (kiekio, medžiagos), blogiau tuos, kuriuos įsisąmonino vėliau (masės, tūrio). Tai leido Papaliai teigti, jog su amžiumi pereinama prie paprastesnių...
Šį darbą sudaro 4455 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!