Siekiant išsiaiškinti Utenos bendrojo lavinimo mokyklose dirbančių socialinių darbuotojų veiklos formas bei pobūdį ir vykdant moksleivių nusikalstamumo prevenciją, buvo atlikta minėtų darbuotojų anketinė apklausa (žr. 1 pav.). Joje matome Utenos mieste esančių aštuonių pagrindinių ir vidurinių mokyklų moksleivių, kuriuos galima priskirti teisės pažeidėjų rizikos grupei, skaičių. Utenos bendrojo lavinimo mokyklose dirbančiam socialiniui darbuotojui vidutiniškai tenka 11,25 moksleivio.
1 pav. 2003 m. Utenos bendrojo lavinimo mokyklose besimokančių moksleivių, priskiriamų teisės pažeidėjų rizikos grupei, skaičius.
Iš gautų duomenų matyti, jog socialiniai darbuotojai turi informacijos apie moksleivius, kuriuos galima priskirti teisės pažeidėjų rizikos grupei. Yra jų sąrašai, netgi vietinės mokyklinės įskaitos, jiems skiriamas papildomas dėmesys.Tačiau šis dėmesys yra vis dar nepakankamas. Nė vienoje iš aštuonių minėtų mokyklų nėra įgyvendinama kompleksinė resocializacijos programa, kuri labai padėtų moksleiviams, padariusiems teisės pažeidimus surasti kelius į sąmoningumą, pozityvaus gyvenimo būdo formavimą bei palengvintų integraciją į mokyklos kolektyvą.
Apžvelgiant Utenos socialinių darbuotojų veiklos formas vykdant moksleivių nusikalstamumo prevenciją, vertėtų paminėti individualaus darbo ir darbo su grupe formas. Tai yra būrelių, diskusijų klubų organizavimas, pvz.: “Atjautos” mokykla, “Bičiulystės” klubas, “Konfliktai ir bendravimas”, keturšalių susitikimų - mokytojas, tėvai, mokinys, socialinis darbuotojas – organizavimą; individualūs susitikimai, susitikimai su įdomiais žmonėmis, testai, vasaros stovyklos. Siekiant esminių pokyčių jauno, nesubrendusio individo sąmonėje bei elgsenoje būtina pasitelkti ir moksleivio artimiausią aplinką – šeimą. Kaip, ir ar sėkmingai į nusikalstamumo prevenciją įtraukiamos moksleivių šeimos, galime sužinoti iš apklausos anketos. Respondentų, t.y. socialinių darbuotojų, atsakymai byloja, jog lankomasi namuose, kalbamasi ir tiesiogiai, ir telefonu, patariama, nukreipiama į reikalingas institucijas, bendras ekskursijas, specialistų paskaitas. Vienoje iš mokyklų yra susitarta, kad kartą per mėnesį socialinis darbuotojas kartu su tėvais dalyvauja posėdžiuose, kurių metu aptariami mokinio elgesio ir mokymosi pokyčiai. Tai yra svarbu, nes tėvai yra išklausomi kaip lygiateisiai partneriai ir tai skatina jų dėmesį vaiko gyvenimui mokykloje, jo problemoms, padeda suvokti realias vaiko galimybes. Socialiniai darbuotojai, dirbantys minėtose aštuoniose Utenos mokyklose,...
Šį darbą sudaro 1966 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!