KLAUSIMAI EGZAMINUI:
1. Paaiškinti, kodėl socialinis darbas yra ir mokslas, ir menas.
2. Apibūdinti pagrindinius socialinio darbo raidos laikotarpius Lietuvoje.
3. Kuo remiantis nustatyti žmogaus poreikį?
4. Kokie yra žmoniškieji poreikiai?
5. Paaiškinti socialinių sistemų teoriją. Kokia jos reikšmė socialiniame darbe?
6. Žinių reikšmė ir problematika socialiniame darbe.
7. Vertybių svarba socialiniame darbe.
8. Kas yra įgūdis? Kokių įgūdžių reikia socialiniame darbe?
9. Kokia socialinio darbo problemų sprendimo teorijų (Humanistinė, Kognityvinė, Biheivioristinė, Ecologinė, Feministinė) svarba socialiniam darbui?
10. Kas yra problema?
1.Paaiškinti, kodėl socialinis darbas yra ir mokslas, ir menas.
Socialiniai darbuotojai privalo sugebėti mąstyti teoriškai, sistemingai, kritiškai ir kūrybiškai, todėl socialinis darbas yra ir mokslas, ir menas. Praktiko protas stengiasi susieti ir sujungti teorijas, informacijos, intuicijos, jutiminius ir kt. potyrius refleksyviai, kūrybiškai, pasitelkęs vaizduotę, į tai, kas gana dviprasmiškai vadinama supratimu.
2.Apibūdinti pagrindinius socialinio darbo raidos laikotarpius Lietuvoje.
Iki 1920 m.
Kruopštus tyrimas. Socialinės situacijos studija.
Principai sociologiniai. Manyta, kad nustačius priežastį, paaiškės sprendimo būdai ir soc. blogybės bus panaikintos.
Didelis dėmesys diagnozei; tai buvo ir lieka labai svarbi šiuolaikinio soc. darbo praktikos elementu.
1921 - 1930 m.
Elgesio psichologiniai aspektai tapo įtakingiausiu atvejo soc. istorijos aspektu. Specifinė praktikos sritis, pav. soc. darbas medicinoje, medicininiai terminai soc. darbe. Socialinės istorijos komponentas – bendras ir vienijantis visas sritis. Trys pagrindiniai procesai buvo: panaudoti šaltinius, padėti klientui susivokti, pagalba klientui, kuriant savo paties socialinę programą.
1931 – 1945 m.
Atsirado sąvoka „asmuo situacijoje“ – interpretacija to, kaip asmuo vertina situaciją.
Pripažįstama, kad problemos yra tiek individualios, tiek socialinės.
Pagalbos procesas buvo vadinamas „tyrimas, diagnozė, gydymas“. Apibrėžiama gydymą kaip „paslaugos teikimą“ arba „veikimą dėl ko nors“.
Soc. grupinio darbo ir darbo bendruomenėse, kaip soc. darbo metodų, pripažinimas.
Grupinio proceso, kaip priemonės suprasti šeimą, svarba.
1946 - 1960 m.
Soc. darbo atvejo metodas bei grupinio ir bendruomeninio darbo metodai. Šių metodų dėmesio centre – augimas kaip procesas.
Buvo manoma, kad skurdas nyksta, adaptacinės problemos atsiranda. Kuriamos naujos teorijos. Du reikšmingi dalykai: mintys apie darbuotojo ir kliento santykius bei suvokimas, kad praktika yra ir procesas.
1961 – 1975 m.
Dėmesys: tobulinami tradiciniai metodai, plėtojamas integruotas požiūris į praktiką, nauji požiūriai į praktiką.
Socialinių sistemų ir komunikacijų teorijos. Sąvokos „darbas grupėje“ ir „bendruomenės organizavimo darbas“. Trys tradiciniai soc. darbo metodai: individualus darbas, darbas grupėse ir bendruomenės organizavimas. Darbo su šeima požiūris. Trumpalaikis soc. darbo, ypač krizių intervencija. Teoretizuota asmens tam tikroje situacijoje sistema yra profesinės praktikos pagrindas. Nauji požiūriai – krizės intervencija, į tikslą orientuoto atvejo...
Šį darbą sudaro 1101 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!