Šiandien romai visdar pripažįstami kaip viena silpniausių Europos visuomenės grandžių, patiriantys nuolatinę diskriminaciją, išankstinį nusistatymą. Didelė problema romų išsilavinimas: čigoniukai dažnai meta mokyklas, o besimokantiems - dėl skurdo, klajokiško gyvenimo būdo ir atitinkamai pačių tėvų neišsilavinimo nėra tinkamų galimybių mokytis, todėl romų vaikų mokymosi lygis žemesnis. Tai įgalina mokyklas išsiųsti čigoniukus į protiškai atsilikusių mokyklas, atsiranda įvairių segregacijos apraiškų. Tad romų padėtis šiuolaikinėje Europos visuomenėje yra tarsi užburtas ratas, kurį Europos institucijos siekia panaikinti, visų pirma, siekdama integruoti romus į Europos visuomenę, taip pat keisti pačių europiečių nusistatymą bei stereotipinį mąstymą. Pastaruosius kelis dešimtmečius daug nuveikusi Europos Taryba. Europos Sąjunga konkretesnių veiksmų imasi devintojo dešimtmečio pradžioje. Patirtis rodo, jog situacijos sprendimas reikalauja tarptautinių pastangų (nors konkrečias problemas dėl romų gyvenimo specifikos efektyviausiai sprendžia vietos savivalda – atskira valstybė).
Šiame darbe siekiama peržvelgti svarbesniu ES veiksmus, liečiančius romų bendruomenių intagracijos klausimus bei nustayti, pagrindines tos veiklos kryptis.
Nuoseklesnė Europos parlamento veikla dėl romų padėties gerinimo pradėta 1984 m. kovo 16 d. priėmus “Vaikų, kurių tėvai neturi nuolatinės gyvenamosios vietos rezoliuciją”: buvo raginama sukurti priemones, tinkamas pritaikyti romų mokymą pagal bendruosius reikalavimus. O po dviejų mėnesių parlamentas priėmė dar vieną – “Rezoliuciją dėl čigonų padėties”. Paryžiaus Renė Dekarto universiteto čigonų tyrimų centrui buvo pavesta ištirti to meto čigonų padėtį. Taigi, 1986 m. pateikiamas pranešimas, atskleidžiantis, jog čigonų padėtis itin bloga.2
1987 m. Švietimo ministerijos ir romai konsultuojami įv. klausimais iškeltais apibendrinančiame pranešime: dėl galimos paramos, kurias gali suteikti Europos Bendrijos institucijos bei valstybės-narės, dėl rekomendacijų, švietimimo politikos ir kitų panašių klausimų. 3
Sekantis ir itin svarbus dokumentas - 1989 m. gegužės 22 d. Tarybos ir švietimo ministrų priimtas nutarimas “Dėl čigonų ir klajūnų vaikų mokymo”, kuriame pripažįstama, jog čigonų ir klajoklių kultūra ir kalba jau daugiau nei pusę tūkstančio metų priklauso Europos kultūros ir lingvistikos paveldui. Ši rezoliucija taip pat numato veiksmus ir priemones, kurias daugiausia...
Šį darbą sudaro 1528 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!