• Viduramžių epochą užbaigia Renesanso laikotarpis.
• Europoje Renesansu įprasta vadinti tą kultūros ir meno epochą, kuri lygiavosi į antiką ir truko nuo XIII a. pabaigos iki XVII a. vidurio.
Muzikoje Renesansas apima XV – XVII a. pradžios laikotarpį.
• Muzikoje Renesansas apima XV – XVII a. pradžios laikotarpį.
• Anksčiausiai pasireiškė Italijoje.
• Iškilo nauja visuomenė, susiformavo nauji visuomeniniai santykiai, atsirado nusistatymas prieš bažnyčios scholastinius teiginius.
• Visas dėmesys pradėtas skirti žmogui, kaip asmenybei.
• Daug naujovių mokslo ir meno srityse.
Keitėsi žmonių kilmė, pasiturintiems tapo prieinamas mokslas.
• Keitėsi žmonių kilmė, pasiturintiems tapo prieinamas mokslas.
• Mokslo srityje – daugybė atradimų, iškilo įžymios asmenybės – Kopernikas, Vasko de Gama, Kolumbas.
• Mene iškilo atskiros sritys – filosofija, filologija, architektūra, dailė, su tokiais genijais, kaip Mikleandželas, Ticianas, Rafaelis.
Bendrieji Renesanso idealai:
• Bendrieji Renesanso idealai:
• atgimimas;
• pasaulietinės tendencijos;
• vadavimasis iš katalikų bažnyčios ideologinio ir moralinio diktato;
• antikos kultūros tradicijų gaivinimas.
• Muzika Renesanso epochoje neprilygo kitoms meno sferoms savo meniniu lygiu.
Muzikoje išryškėjo polinkis į pasaulietinę tematiką.
• Muzikoje išryškėjo polinkis į pasaulietinę tematiką.
• Lemiamą reikšmę įgavo kompozitoriaus individualybė.
• Pradėjo kurtis nacionalinės muzikos mokyklos.
• Įsigalėjo nauji vokalinės muzikos žanrai.
• Stiprėjo instrumentinė muzika.
• Keitėsi Grigališkojo choralo tradicijos (choralas pradėtas praktikuoti gimtąja kalba, susiformavo Protestantiškasis choralas).
Nauji vokalinės muzikos žanrai
• Frotola
• Kača
• Vilanela
• Madrigalas
• Romansas
• Viljaneska
• Šansona
Naujos pasaulietinės muzikos formos
• Madrigalai
• Motetai
• Choralai
Greta viduramžių muzikoje paplitusių dermių imtos vartoti naujos (eolinė, joninė).
• Greta viduramžių muzikoje paplitusių dermių imtos vartoti naujos (eolinė, joninė).
• Pradėjo formuotis tonacinė mažoro – minoro sistema.
• Tobulėjo polifoninė, stiprėjo homofoninė muzika.
• Harmoninio – homofoninio stiliaus įsigalėjimas stimuliavo kantatos, operos, oratorijos žanrų atsiradimą.
Paplito kontrastinė ir imitacinė vokalinė polifonija, labiausiai pasireiškusi mišių ir motetų kūryboje.
• Paplito kontrastinė ir imitacinė vokalinė polifonija, labiausiai pasireiškusi mišių ir motetų kūryboje.
• Svarbiausiu mišių komponentu, nustelbusiu liturginį tekstą, tapo muzika.
• Polifoniniuose bažnytinės muzikos kūriniuose, kaip cantus firmus, greta grigališkojo choralo buvo pradėtos vartoti liaudies ir pasaulietinių muzikos kūrinių melodijos.
Į praktiką įėjo mažoro...
Šį darbą sudaro 1691 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!