Spartus autoįvykių dažnėjimas rodo, kad jų priežastys menkai žinomos, profilaktinės priemonės neadekvačios ir dėl to neefektyvios. Spaudoje, pasisakymuose, statistinėje analizėje pagrindine autoįvykių priežastimi įvardijamas vairuotojų nedrausmingumas. Todėl formuojamos ir įgyvendinamos profilaktinės priemonės, skirtos vairuotojams drausminti. Draudimas ir bausmės autoįvykių profilaktikai turi didelę reikšmę. Tačiau pervertinti šias priemones yra itin žalinga, nes be pagrindo ir naudos baudžiant griežtomis bausmėmis, nuobauda tik piktina eismo dalyvius. Be to, autoįvykiu profilaktikos problemą sprendžiant bausmėmis, ji suprantama vienpusiškai. Dėl to nusišalinama nuo vienpusiško autoįvykių priežasčių tyrimo, pagrįstų profilaktikos priemonių komplekso sudarymo ir jo įgyvendinimo.
Pagal Lietuvos Respublikos saugaus eismo įstatymo 3 str. saugus eismas - eismo būklė, atspindinti jo dalyvių apsaugą nuo kelių eismo įvykių ir jų pasekmių. Saugaus eismo užtikrinimas - veikla, kuria siekiama užkirsti kelią eismo įvykiams ir sušvelninti pasekmes. Lietuvos Respublikos saugaus eismo įstatymo 4 str. nustato, kad valstybės politiką saugaus eismo užtikrinimo srityje formuoja Vyriausybė.
Reikėtų pabrėžti, kad atlikdami saugaus eismo priežiūros funkcijas, policijos pareigūnai dirba viešai ir nesislapstydami. Eismo įvykių tyrimą, ikiteisminį tyrimą, siekiant nustatyti eismo įvykio kaltininką, eismo įvykių bylose atlieka policija. Eismo įvykius, sukėlusius itin sunkių pasekmių, siekiant nustatyti ir pašalinti tokių eismo įvykių priežastis, tiria Komisijos sudaryta speciali ekspertų grupė. Informaciją, susijusią su atliekamu tyrimu, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus, ši grupė turi teisę gauti iš visų įmonių, įstaigų, organizacijų ar kitų asmenų.
Policija paprastai yra laikoma valstybės vykdomosios valdžios „jėgos" institucija, skirta teisėsaugos funkcijoms įgyvendinti. Dažniausiai ji yra pavaldi Vidaus reikalų ministerijai, o kai kuriose šalyse, pavyzdžiui, Švedijoje, - Teisingumo ministerijai. Tiesa, kai kurie mokslininkai, išanalizavę policijos veiklos principus ir ypatybes, jos funkcijas, abejoja policijos, kaip vykdomosios valdžios institucijos, traktavimu ir siūlo laikyti ją savarankiška valstybės jėga.
Iki 2000 m. Lietuvos teisės aktuose, reglamentuojančiuose policijos organizavimą ir veiklą, buvo įtvirtinta nuostata, kad policija yra vykdomoji valstybės valdžios institucija, tačiau 2000 m. spalio 17 d, priimtame Lietuvos Respublikos policijos veiklos įstatyme tokios...
Šį darbą sudaro 6026 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!