Konspektai

Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui

10   (1 atsiliepimai)
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 1 puslapis
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 2 puslapis
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 3 puslapis
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 4 puslapis
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 5 puslapis
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 6 puslapis
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 7 puslapis
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 8 puslapis
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 9 puslapis
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 10 puslapis
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 11 puslapis
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 12 puslapis
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 13 puslapis
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 14 puslapis
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 15 puslapis
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 16 puslapis
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 17 puslapis
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 18 puslapis
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 19 puslapis
Platus administracinė teisės pasiruošimas egzaminui 20 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

Valstybės valdžios esmė ir struktūra juridiškai paprastai įtvirtinta Konstitucijoje ir įstatymuose. Ji įgyvendinama remiantis įstatymų leidyba, valstybės aparatu, materialiniais resursais, finansinėmis lėšomis, įtikinimo ir prievartos mechanizmais. Demokratinė valstybės valdžia išreiškia gyventojų daugumos interesus ir įgyvendinama sutinkamai su valdžių padalijimo, pagarbos žmogaus teisėms, vietos savivaldos pripažinimo, teisinės valstybės kūrimo ir kitais principais. Iš minėtų principų demokratinėse šalyse valstybės valdžios esmę bei jos realizavimo procesą geriausiai atskleidžia valdžių padalijimo teorija, nes istorinė patirtis rodo, kad valstybės valdžią būtina padalinti.
Pasaulio visuomenei valdžių padalijimo principas žinomas nuo senų laikų. Jo esmė ta, kad valstybės valdžia priklauso tautai, ji vieninga ir nedaloma, savarankiška ir nepriklauso nuo kitos valdžios. Kadangi suvereniteto šaltiniu laikoma tauta, vadinasi jai turi priklausyti ir visa valdžia. Lietuvos Respublikos Konstitucijos 2 straipsnyje įtvirtinta, kad “Lietuvos valstybę kuria tauta. Suverenitetas priklauso Tautai”. Tai reiškia, kad Tauta deleguoja valstybės valdžią valstybės valdžios institucijoms, kurios sudaro valstybės aparatą.
Įdomus ir svarbus Lietuvos teisinės minties istorijai ir tas faktas, jog dar XVI amžiuje Lietuvoje buvo kalbama apie valdžių padalijimą. Žymus to meto veikėjas, mokslininkas A. Volanas jau tada tvirtino, kad “įstatymai negali apsaugoti viešosios laisvės, jei nebus valdžios, kas juos vykdo”. Išanalizavus jo teiginius, darytina išvada, kad juose galima įžvelgti valdžių padalijimo idėjos užuomazgas, tik jinai nebuvo pakankamai aiškiai išsikristalizavusi, neturėjo tam tikrų sisteminių rėmų, bet tos mintys tuo metu aiškiai buvo novatoriškos ir savalaikės, jos atspindėjo senovės graikų idėjas ir buvo šaukliai tų idėjų, kurios vėliau pasklido po Vakarų Europą. Vėliau šį principą savo darbuose įtvirtino kitas žymus tarpukario Lietuvos teisininkas P. Leonas: “Kiekvienoje valstybėje esama trijų valdžios rūšių: a) įstatymų leidžiamoji valdžia; b) valdžia, kuri vykdo dalykus priklausančius tautų teisei; c) valdžia, kuri vykdo dalykus, priklausančius civilinei teisei”. Taip pat reikšmingos yra garsaus Lietuvos teisės apologeto M. Riomerio mintys valdžių padalijimo doktrinos aspektu, kurią jis vadina valdžios funkciniu suskirstymu: “kartais yra kalbama apie valdžios ar...

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 102280 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

Turinys
  • I. SKYRIUS 6
  • ADMINISTRACINĖ TEISĖ – SAVARANKIŠKA TEISĖS ŠAKA 6
  • 1. TEMA. ADMINISTRACINĖ TEISĖ KAIP TEISĖS ŠAKA 6
  • Konstitucinis valstybės valdžios vaidmuo 6
  • Vykdomosios valdžios sąvoka 6
  • Vykdomosios valdžios požymiai 7
  • Vykdomosios valdžios funkcijos 9
  • Vykdomoji valdžia ir administracinė teisė 11
  • Vykdomosios valdžios veiksmingumo pagrindinės problemos 12
  • Administracinės teisės esmė, socialinė prigimtis, samprata, dalykas ir reguliavimo metodas 13
  • Administracinės teisės funkcijos 14
  • Administracinės teisės principai 15
  • Administracinės teisės sistema 16
  • Administracinės teisės sisteminimas 16
  • Administracinės teisės santykis su kitais socialiniais mokslais, kitomis teisės šakomis jos vieta teisės ir teisinėje sistemoje 17
  • Administracinės teisės mokslo samprata, jos dalykas ir funkcijos, metodai 18
  • Užsienio šalių administracinės teisės bendroji charakteristika 19
  • 2. TEMA. ADMINISTRACINĖS TEISĖS NORMOS 21
  • Administracinis teisinis reguliavimo mechanizmas ir jo elementai 21
  • Administracinės teisės normos sąvoka ir struktūra 22
  • Administracinės teisės normų rūšys 24
  • Administracinės teisės normų išraiškos formos, jų rūšys 24
  • Administracinės teisės normų įgyvendinimas, įgyvendinimo formos 25
  • Administracinės teisės normų taikymas, taikymo formos, stadijos 26
  • Administracinės teisės normų galiojimas tam tikroje teritorijoje, taip pat laiko ir asmenų atžvilgiu 26
  • 3. TEMA. ADMINISTRACINIAI TEISINIAI SANTYKIAI 27
  • Administracinio teisinio santykio sąvoka 27
  • Administracinių teisinių santykių ypatumai 28
  • Administracinių teisinių santykių struktūra ir požymiai 28
  • Administracinių teisinių santykių rūšys 29
  • Administracinių teisinių santykių atsiradimo, pasikeitimo ir pasibaigimo pagrindai 30
  • II. SKYRIUS 30
  • VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO SĄVOKA IR PAGRINDINIAI PRINCIPAI 30
  • 4. TEMA. VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO SĄVOKA IR ESMĖ 30
  • Bendroji valdymo sąvoka 30
  • Pagrindinės valdymo kategorijos(sistema, subjektas, objektas, funkcijos, valdymo ciklas) ir sisteminio požiūrio reikšmė organizuojant administracinį teisinį valdymą 31
  • Socialinio valdymo sąvoka, požymiai 34
  • Socialinio valdymo rūšys, viešojo ir visuomeninio valdymo santykis 35
  • Viešojo administravimo sąvoka, struktūra ir pagrindiniai bruožai 35
  • 5. TEMA. VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO PRINCIPAI 36
  • Viešojo administravimo principų sąvoka, sistema ir santykis su teisinės sistemos nuostatomis 36
  • Pagrindiniaiarba politiniai – teisiniai viešojo administravimo principai 37
  • Organizaciniai – techniniai viešojo administravimo principai 39
  • Viešojo administravimo principai viešojo administravimo institucijų veikloje 40
  • III. SKYRIUS 40
  • ADMINISTRACINĖS TEISĖS SUBJEKTAI 40
  • 6. TEMA. ADMINISTRACINĖS TEISĖS SUBJEKTŲ SISTEMA 40
  • Administracinės teisės subjektų samprata, jų teisinė padėtis 41
  • Administracinės teisės subjektų sistema 41
  • 7. TEMA. VYKDOMOSIOS VALDŽIOS INSTITUCIJOS 42
  • Vykdomosios valdžios institucijos sąvoka ir pagrindiniai požymiai 42
  • Vykdomosios valdžios institucijų teisinė padėtis 43
  • Vykdomosios valdžios institucijų vieta kitų valstybės institucijų sistemoje. Vykdomosios valdžios institucijų sistema 43
  • Vykdomosios valdžios institucijų sistemos pertvarkymas po Nepriklausomybės atkūrimo 46
  • Aukščiausiosios, centrinės ir teritorinės vykdomosios valdžios institucijos 50
  • Vykdomosios valdžios institucijų vidinė organizacinė struktūra, jų formavimo teisiniai pagrindai ir tvarka 52
  • 8. TEMA. LIETUVOS RESPUBLIKOS PREZIDENTAS 53
  • Respublikos Prezidento teisinė padėtis vykdomosios valdžios institucijų sistemoje 53
  • Respublikos Prezidento įgaliojimai formuojant vykdomąją valdžią 55
  • Lietuvos Respublikos Konstitucijoje įtvirtintų Respublikos Prezidento ir Vyriausybės funkcijų, įgyvendinant vykdomąją valdžią, santykis 55
  • 9. TEMA. LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ 56
  • Vyriausybės paskirtis ir jos teisinė padėtis įgyvendinant vykdomąją valdžią 56
  • Vyriausybės sudėtis ir formavimo tvarka 57
  • Vyriausybės kompetencija, funkcijos 58
  • Vyriausybės įgaliojimų laikas, įgaliojimų grąžinimas ir atsistatydinimas 60
  • Vyriausybės atskaitomybė ir atsakomybė 60
  • Vyriausybės vykdoma ministerijų ir kitų jai pavaldžių institucijų veiklos kontrolė 60
  • Vyriausybės veiklos organizavimas. Vyriausybės posėdžiai 62
  • Ministrą pirmininką ir Vyriausybę aptarnaujančios institucijos 63
  • Vyriausybės ir Ministro Pirmininko priimami teisės aktai, jų parengimo, priėmimo ir įsigaliojimo tvarka 63
  • Vyriausybės programa, jos rengimas ir įgyvendinimas 64
  • Vyriausybės santykiai su Seimu, Respublikos Prezidentu ir vietos savivaldos institucijomis 65
  • Vyriausybės ir visuomenės santykiai 66
  • 10. TEMA. LIETUVOS RESPUBLIKOS MINISTERIJOS IR KITOS CENTRINĖS VYKDOMOSIOS VALDŽIOS INSTITUCIJOS 68
  • Lietuvos Respublikos ministerijos, jų steigimo ir panaikinimo tvarka 68
  • Ministerijų kompetencija ir svarbiausios funkcijos 69
  • Lietuvos Respublikos ministerijų rūšys ir jų vidinė organizacinė struktūra 71
  • Ministro teisinė padėtis, imunitetas, garantijos ir funkcijos 72
  • Viceministras, ministerijos sekretorius, jų teisinė padėtis ir funkcijos 73
  • Vyriausybės įstaigos 74
  • Vyriausybės įstaigų steigimo tvarka 74
  • Vyriausybės įstaigų teisinės padėties ypatumai bei vidinė organizacinė struktūra 75
  • Vyriausybės įstaigų veikla 75
  • Vyriausybės komitetų ir komisijų steigimo tvarka, jų teisinės padėties ypatumai 76
  • Vyriausybės komitetų ir komisijų vykdomosios funkcijos 77
  • Įstaigų prie ministerijų rūšys, jų teisinė padėtis ir vykdomos funkcijos 79
  • Įstaigų prie ministerijų vidinė organizacinė struktūra ir apribojimo kriterijai nuo Vyriausybės įstaigų 80
  • 11. TEMA. LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJOS ADMINISTRACINIAI VIENETAI. REGIONINĖ PLĖTRA 80
  • Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir gyvenamųjų vietovių sampratos 80
  • Lietuvos Respublikos teritorijos administracinis suskirstymas 81
  • Administracinių vienetų ir gyvenamųjų vietovių nustatymas ir jų ribų keitimas 82
  • Pavadinimų suteikimas Lietuvos Respublikos teritorijų administraciniams vienetams ir gyvenamosioms vietovėms, jų keitimas 83
  • Regiono samprata. Regiono plėtros politikos tikslai 83
  • Regiono plėtros planavimo dokumentai, jų rengimas, tvirtinimas ir įgyvendinimas 84
  • Regioninės plėtros valdymo institucijos, jų funkcijos, struktūra ir veiklos organizavimas 84
  • 12. TEMA. TERITORINĖS VYKDOMOSIOS VALDŽIOS INSTITUCIJOS 87
  • Apskrities valdymo institucijos 87
  • Apskrities viršininkas, jo kompetencija ir leidžiami teisės aktai 87
  • Apskrities viršininko administracija 88
  • Apskrities viršininko santykiai su vietos savivaldos ir valstybės valdymo institucijomis 89
  • 13. TEMA. VIETOS SAVIVALDOS INSTITUCIJOS 90
  • Savivaldybių institucijos 90
  • Savivaldybių institucijų ypatumai vykdomosios valdžios institucijų sistemoje 90
  • Vietos savivaldos samprata, principai, jų formavimo ir veiklos teisiniai pagrindai 93
  • Savivaldybių funkcijos 94
  • Savivaldybių vykdomųjų institucijų kompetencija, jų sudarymas 96
  • Savivaldybių institucijų leidžiami teisės aktai 99
  • Savivaldybių viešojo administravimo įstaigos, jų sudarymo tvarka ir įgaliojimai 99
  • Savivaldybių turtas ir finansai 102
  • Savivaldybių santykiai su kitomis valstybės institucijomis 103
  • Savivaldybių veiklos teisinės garantijos 103
  • 14. TEMA. ĮMONĖS IR ĮSTAIGOS 104
  • Įmonės ir įstaigos sąvokos, jų rūšys, administracinio teisinio statuso pagrindai 104
  • Valstybės ir savivaldybių įmonės bei biudžetinės įstaigos, jų administracinis teisinis statutas 105
  • Įmonių ir įstaigų steigimas ir likvidavimas 106
  • Įmonių ir įstaigų savarankiškumo garantijos 107
  • 15. TEMA. PILIEČIAI IR UŽSIENIEČIAI 108
  • Administracinės teisinės piliečių padėties sąvoka 108
  • Piliečių administracinis teisnumas ir veiksnumas 108
  • Pagrindinės piliečių teisės, laisvės ir pareigos viešojo administravimo srityje 109
  • Užsieniečių administracinis teisinis statusas 110
  • Administracinės teisinės piliečių teisių ir laisvių garantijos. Viešojo administravimo institucijų vaidmuo, užtikrinant piliečių ir užsieniečių administracinį teisinį statusą 111
  • 16. TEMA. VALSTYBĖS TARNYBA IR VALSTYBĖS TARNAUTOJAI 112
  • Valstybės tarnybos sąvoka ir rūšys 112
  • Valstybės tarnybos pagrindiniai principai 113
  • Valstybės tarnautojo sąvoka plačiąja ir siaurąja prasmėmis 114
  • Valstybės tarnautojų klasifikavimas, jų administracinis teisnumas ir veiksnumas 115
  • Valstybės tarnautojų pareigybių lygiai ir kategorijos 116
  • Pretendentų į valstybės tarnybą atranka 118
  • Valstybės tarnautojų priėmimas 118
  • Valstybės tarnautojų teisės, pareigos ir ribojimai 119
  • Valstybės tarnautojų tarnybos vertinimas 120
  • Valstybės tarnautojų karjera 121
  • Valstybės tarnautojų darbo užmokestis ir kitos išmokos 122
  • Valstybės tarnautojų mokymas 123
  • Valstybės tarnautojų atsakomybė 124
  • Valstybės tarnybos valdymas 126
  • Valstybės tarnautojo statuso praradimas ir atkūrimas 127
  • 17. TEMA. NEVYRIAUSYBINĖS ORGANIZACIJOS 128
  • Nevyriausybinių organizacijų samprata 128
  • Nevyriausybinių organizacijų sistema Lietuvoje, jų rūšys 129
  • Lietuvos Respublikos Konstitucijos nuostatos dėl nevyriausybinių organizacijų 131
  • Nevyriausybinės organizacijos kaip administracinės teisės subjektai, jų administracinis teisnumas ir veiksnumas 132
  • Nevyriausybinių organizacijų veiklos reglamentavimo ypatumai 132
  • Nevyriausybinių organizacijų įstatų registravimas 134
  • Nevyriausybinių organizacijų veiklos kontrolė, teisiniai jų veiklos pasibaigimo pagrindai 135
  • IV. SKYRIUS 136
  • VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO FORMOS IR METODAI 136
  • 18. TEMA. VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO FORMŲ IR METODŲ SAMPRATA IR RŪŠYS 136
  • Viešojo administravimo formos sąvoka ir formų rūšys 136
  • Neteisinės viešojo administravimo formos 137
  • Teisinės viešojo administravimo formos 138
  • Viešojo administravimo metodų sąvoka ir rūšys 139
  • Įtikinimo ir prievartos metodai 141
  • Administraciniai ir ekonominiai metodai 142
  • 19. TEMA. VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO AKTAI 142
  • Viešojo administravimo aktų sąvoka, juridinė reikšmė, bruožai 142
  • Viešojo administravimo aktų skirtumas nuo kitų teisės aktų ir dokumentų 143
  • Viešojo administravimo institucijų aktų klasifikacija 144
  • Viešojo administravimo aktų parengimo ir priėmimo tvarka 145
  • Viešojo administravimo aktams keliami reikalavimai ir jų nesilaikymo pasekmės 146
  • Viešojo administravimo aktų panaikinimo, pakeitimo ir sustabdymo tvarka 147
  • V. SKYRIUS 148
  • VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO TEISĖTUMO UŽTIKRINIMAS 148
  • 20. TEMA. TEISĖTUMO UŽTIKRINIMO VIEŠAJAME ADMINISTRAVIME BŪDAI 148
  • Teisėtumo užtikrinimo viešajame administravime sąvoka 148
  • Kontrolės, vykdymo, tikrinimo ir priežiūros santykis 150
  • 21. TEMA. VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ 153
  • Viešojo administravimo socialinis teisinis patikimumas 153
  • Viešojo administravimo kontrolės sąvoka, rūšys, uždaviniai ir pagrindiniai principai 154
  • Seimo (parlamentinė) kontrolė 156
  • Vykdomosios valdžios institucijų vykdoma viešojo administravimo kontrolė 158
  • Valstybės kontrolė, jos uždaviniai ir funkcijos 159
  • Valstybės kontrolės institucijų struktūra, jų įgaliojimai 160
  • Vietos savivaldos institucijų vykdoma kontrolė 161
  • Audito samprata ir rūšys. Audito valstybinis reguliavimas 163
  • Valstybės audito tarnybos, jų uždaviniai, funkcijos bei veiklos organizavimas 164
  • 22. TEMA. TEISMO KONTROLINĖS FUNKCIJOS VIEŠAJAME ADMINISTRAVIME 166
  • Teismo kontrolinių funkcijų formos ir jų vykdymo ypatumai 166
  • Konstitucinis Teismas ir viešojo administravimo kontrolė 170
  • Bendrosios kompetencijos teismų atliekama viešojo administravimo kontrolė 171
  • Teismo atskiroji nutartis 174
  • Administracinių bylų teisminis nagrinėjimas 176
  • Administracinės teisės pažeidimo bylų teisminis nagrinėjimas 177
  • Viešojo administravimo institucijų, pareigūnų ir kitų valstybės tarnautojų neteisėtų sprendimų, veiksmų ar neveikimo apskundimas teismui 179
  • Kvaziteisminių institucijų statusas ir veikla 181

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Šaltiniai
✅ Šaltiniai yra
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
154 psl., (102280 ž.)
Darbo duomenys
  • Administracinės teisės konspektas
  • 154 psl., (102280 ž.)
  • Word failas 2 MB
  • Lygis: Universitetinis
  • ✅ Yra šaltiniai
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį konspektą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt