Jau pradėjus skaityti filosofo parašytą veikalą pastebėjau, kad čia yra dviejų žmonių dialogas. Platonas manė, kad tokia pasakojimo forma artimiausia gyvam žodžiui ir teikia daug galimybių minčiai išreikšti. Vienas žmogus aiškina, kitas idėmiai klausosi. Vėliau autorius pamini ir tų diskutuojančių tarpusavyje žmonių vardus: Glaukonas ir Sokratas.
Kūrinys pradedamas nuo žmogaus išprusimo ir neišprusimo palyginimo – olos alegorijos. Pagrindinis pasakotojas prašo įsivaizduoti olą, kurioje žmonės prirakinti sėdi ir žiūri į sieną. Už jų nugarų dega ugnis, apšviečianti sieną. Tarp sėdinčiųjų ir ugnies juda žmonės su daiktais ir meta šešėlius ant tos sienos. Sėdintieji mato tik tuos šešėlius ir juos suvokia kaip vienintelę realybę. Tokį vaizdą Platonas perkelia į žmonių gyvenimą, kur jo manymu žmonės regi ir suvokia tik šešėlius, bet ne tikruosius daiktus. Didžiausias dėmesys šiame veikale mano manymu yra skiriamas žmonių prigimties skirtumamas, lemiantiems jų profesinės veiklos pobūdį ir vietą viso likusio gyvenimo eigoje. Platonas žmogaus proto nelaikė doros šaltiniu. Medžiagiškumas ir nauda pražudo protą. Doros ir moralės reikia ieškoti idėjų pasaulyje. Gražių daiktų nelieka, o grožio idėja - lieka. Idėjų pasaulis - tobulų reiškinių pasaulis. Idėjų pasaulyje akivaizdus hierarchiškumas - idėjų idėja - gėris.
Skaitant veikalą mes pastebime, kad Platonui valstybė yra lyg gyvas organizmas, kurią Platonas sulygina su žmogaus siela. Todėl jo manymu tobulą valstybę turėtų apibūdinti keturios pagrindinės dorybės: išmintis, drąsa, susivaldymas ir teisingumas.
Asmeninius sugebėjimus Platonas laiko tokiais, kad jeigu lavinimas būtų tinkamai apgalvotas ir kontroliuojamas, susiformuotų darni visuomeninė grupė. Auklėjimą filosofas laiko labai svarbiu valstybės egzistavimo pagrindu. Egzistuojančių valstybių bėda ta, kad auklėjimas jose buvo neteisingas, ir jeigu norima pagerinti žmonių giminę – tai ugdant įgimtus polinkius tai galima pasiekti. Platonas pabrėžia, kad nedarni visuomenė turėtų suteikti savo piliečiams tas galimybes visapusiškai ugdyti savo sugebėjimus, kurie būtini jų poreikiams patenkinti. Dorovė turėtų būti drauge ir asmeninė ir visuomeninė, o jei yra kitaip, tai išsprendžiama taisant valstybę ir tobulinant...
Šį darbą sudaro 1359 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!