Nepriklausomoe ratų pakaboje abu vienos ašies ratai gali judėti vertikalioje plokštumoje nedarydami vienas kitam įtakos.
Ašies konstrukcijos pavadinimas priklauso nuo kreipiančiųjų svirčių konstrukcijos ir jų padėties automobilio ašies atžvilgiu.
• Makfersono amortizatorinio statramsčio ašis.
Dvigubo pakabos skersinio kreiptuvo ašis.
Skersiniai pakabos kreiptuvai (3 pav.) iš aliuminio sukuria atramą šoninėms ir išilginėms jėgoms. Visos keturios svirtys sujungtos su ratų atramomis rutuliniais šarnyrais. Viršutinės svirtys pritvirtintos prie gembės, o apatinės – prie agregato atramų. Pakabos skersinių kreiptuvų ilgio ir padėties dėka gaunami nedideli ratų išvirtimo ir tarpuvėžės pasikeitimai.
Makfersono amortizatorinio statramsčio ašis.
Ašigalis (ratų atrama) apačioje daugiausia valdoma skersiniu pakabos kreiptuvu. Viršutinis tvirtinimo taškas yra kebule (6 pav.). Tarp rato atramos ir viršutinio tvirtinimo taško įrengti amortizatoriaus ir sraigtinė spyruoklė. Jėgos perdavimui reikalingas ypač atsparus lenkimui stūmoklio kotas amortizatoriuje ir kėbulo sutvirtinimas viršutinio atraminio guolio srityje.
Makfersono stabilizatorinis statramstis atlieka kreipiamosios svirties funkcijas ir kartu padeda spyruokliavimui bei automobilio svyravimams slopinti (Svyravimų slopinimas). Atraminis guolis turi priimti dideles ašines jėgas ir valdomoms ašims leisti pasisukti dideliu pasisukimo kampu (4 pav.). Tarp automobilio kėbulo ir amortizatorinio statramsčio įrengtas guminis guolis izuoliuoja triukšmą. Tarp amortizatorinio statramsčio stūmoklio koto ir atraminio guolio dažniausiai būna įmontuotas rutulinis guolis.
Užpakalinės ašys
Užpakalinėms ašims tenka plokščios plačios ašinės konstrukcijos, pvz.:
• išilginės pakabos svirties ašis,
• kombinuota išilginės pakabos svirties ašis,
• sulyginimo išilginės pakabos svirties ašis,
• nepriklausomos ratų pakabos svirties ašis,
• keleto nepriklausomų ratų pakabos svirčių ašis.
Išilginės pakabos svirties ašis
Kiekvienoje automobilio pusėje ratą valdo išilginės pakabos svirtis. Išilginės pakabos svirtys yra pritvirtintos prie automobilio kėbulo arba ant atramų, esančių skersai važiavimo krypties (porėmio), (5pav.). Kaip išilginės pakabos svirtys daugiausiai naudojamos trikampės svirtys arba paprastos svirtys, pagamintos iš tuščiavidurių profilių.
Kombinuotų svirčių ašis
Abi išilginės pakabos svirtys galuose tarpusavyje sujungtos skersine atrama (7pav.). Skersinė atrama sudaryta iš profilių – minkštų sukimo atžvilgiu ir kietų lenkimo atžvilgiu (spyruoklinio plieno). Naudojant šiai ašiai specialiai sukonstruotus guolius daug geresnis tampa automobilių stabilumas posūkyje.
Skersinėms atramoms naudojami...
Šį darbą sudaro 1459 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!