Analizės

Muzikinio kūrinio analizė: L. van Beethoveno sonatos op2 nr1 pirmoji dalis

9.4   (3 atsiliepimai)
Muzikinio kūrinio analizė: L. van Beethoveno sonatos op2 nr1 pirmoji dalis 1 puslapis
Muzikinio kūrinio analizė: L. van Beethoveno sonatos op2 nr1 pirmoji dalis 2 puslapis
Muzikinio kūrinio analizė: L. van Beethoveno sonatos op2 nr1 pirmoji dalis 3 puslapis
Muzikinio kūrinio analizė: L. van Beethoveno sonatos op2 nr1 pirmoji dalis 4 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

XVIII a. II pusė sonatos formos raidoje – itin reikšmingas etapas: senovinė 2 dalių sonatos forma tuo metu perėjo į klasikinės sonatos formos modelį, pagrįstą trimis dalimis. Šiam modeliui atsirasti lemiamos įtakos turėjo C. Ph. E. Bacho, Manheimo mokyklos atstovų ir J. Haydno kūryba. Trijų dalių klasikinės sonatos formos struktūra formavosi didėjant tematinės plėtotės epizodo reikšmei, o taip pat ir apimčiai. Savo ruožtu plėtėsi ir reprizinė dalis, kurioje pradėta kartoti ne tik pirmą, bet ir antrą ekspozicijos temą. Pokyčių radosi ir ekspozicinėje dalyje – ryškėjo dviejų temų (pagrindinės ir šalutinės) kontrastingumas, lygiateisiškumas, savarankišką funkciją įgijo jungiamoji bei baigiamoji temos.
dramaturginiu, kuomet sonatos forma tampa plėtojimu grįsta struktūra, pirminio muzikinio impulso (temos) plėtojimas veda į naują kokybę, skirtingos temos sąveikauja.
Sonatos forma remiantis buvo rašomi įvairių žanrų kūriniai, o tiksliau - jų dalys, dažniausiai pirmosios – simfonijų, sonatų, koncertų, kvartetų, trio ir kt. Klasicizmo epochoje šia forma parašyti kūriniai (dalys) būdavo veržlaus, aktyvaus charakterio, greito tempo, tačiau pasitaikydavo ir lėtų, lyriškų. Sonatos forma Vienos klasikų kūryboje laipsniškai kito. L. van Beethoveno muzikoje išryškėjo patys esmingiausia giluminiai sonatos formos principai, ką ypač paliudija jo 32 sonatos fortepijonui. Būdamas pianistu virtuozu, o be kita ko ir praturtinęs, atskleidęs didžiules pastarojo instrumento raiškos galimybes, Beethovenas tolydžio rašė daug muzikos fortepijonui, be to, ir improvizuodavo, neretai prisilaikydamas būtent sonatos formos principų. Fortepijonines sonatas kompozitorius rašė bemaž visą savo aktyvųjį kūrybinį gyvenimą, tad šis žanras atskleidžia ir esminius jo stiliaus bruožus, jo evoliuciją, individualaus muzikinio mąstymo ypatybes. Sonatose Beethovenas išskleidžia labai platų meninių vaizdinių spektrą, charakterių įvairovę. Šio žanro kūriniuose kompozitorius bemaž visiškai nutolo nuo XVIII a. tradicijų, sukurdamas savitą pianizmo stilių. Jam būdinga daugiaplanė faktūra, tembriniai efektai, ryškios bei lakoniškos temos, masyvi akordika, išradingai ir pilnavertiškai naudojami kraštutiniai instrumento registrai, pedalų technika, virtuoziškumas. Pažymėtina, jog būtent fortepijoninėse sonatose Beethovenas išbandė daugelį išraiškos priemonių, pastebimų jau kitų žanrų...

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 830 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Mokyklinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
4 psl., (830 ž.)
Darbo duomenys
  • Muzikos analizė
  • 4 psl., (830 ž.)
  • Word failas 48 KB
  • Lygis: Mokyklinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šią analizę

www.nemoku.lt Panašūs darbai

Metalo muzikos stiliai, Evoliucija ir analizė

Metalo muzikos stiliai, Evoliucija ir analizė Muzika
Peržiūrėti darbą

Bryan‘o Adams‘o muzikinio pripažinimo ir sėkmės priežastys

Bryan‘o Adams‘o muzikinio pripažinimo ir sėkmės priežastys Muzika
Peržiūrėti darbą

Brajano Adamso (Bryan Adams) muzikinio pripažinimo ir sėkmės priežastys

Brajano Adamso (Bryan Adams) muzikinio pripažinimo ir sėkmės priežastys Muzika
Peržiūrėti darbą

Vilniaus miesto profesionalių ir mėgėjiškų chorų vadybos sprendimų lyginamoji analizė

Vilniaus miesto profesionalių ir mėgėjiškų chorų vadybos sprendimų lyginamoji analizė Muzika
Peržiūrėti darbą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.