Reklama yra sudėtingas šiuolaikinės vizualinės kultūros fenomenas, kurio ambivalentiškumas aiškėja suvokus dvejopus jos susiformavimo šaltinius. Viena vertus, ją kuria konkretūs žmonės pagal atskirų užsakovų pageidavimus. Taigi ji yra priklausoma nuo užsakovo norų ir reklamos kūrėjų įsivaizdavimo. Šioje grandyje funkcionuoja du “individualūs” faktoriai, turintys savo pageidavimų, prioritetų, polinkių, galiausiai savitą skonį. Užsakovai ir kūrėjai savo ruožtu remiasi apkausomis. Orientuojamasi į vartotojus – tam tikros lyties, socialinės klasės, amžiaus grupės ar pan. individus, vadinamus tiksline grupe. Reklama siekiama paveikti būtent šią tikslinę grupę, taigi ir atspindėti jos skonį, poreikius, vienų ar kitų dalykų suvokimą. Ji tarsi atspindi dominuojančius požiūrius ir nuostatas. Taigi reklama a priori yra linkusi remtis stereotipais, kurie yra patikrintas ir saugus kelias populiarinant produktą ar paslaugą. Tačiau ji ne tik atspindi, bet ir produkuoja stereotipus, sukuria ar formuoja nuomones. Reklama iškelia dominates, kurios lyg ir atspindi esamą padėtį, lyg ir ją kuria, sudaro, formuoja. Kaip teigia Mary D. Vavrus, stereotipai reikalauja mažiausiai sanaudų ir garantuoja didžiausią pelną – juos pigu sukurti ir lengva propaguoti. Reali situacija, realus elgesys yra pernelyg individualizuoti ir todėl gana rizikingi – gali nepasiekti visos tikslinės grupės, paliesdama vos kelis asmenis. Tačiau stereotpininė yra ne mažiau rizikinga, mat apeliuojant į visus, iš tiesų apeliuojama į nieką, t. y. nėra apeliuojana nė į vieną, nes nė vienas nesitapatina su visais. Netgi bendruomeniškumas individualizuotoje Vakarų visuomenėje gali lengvai virsti masėmis ir minia. Galiausiai nėra tokio asmens, apie kurį būtų galima pasakyti, jog tai “vidutinis žmogus”, kuris jaučia, mąstyto, elgiasi vidutiniškai. Kita vertus, pernelyg apeliuojant į stereotipus galima susilaukti nesekmės, nes žiūrovas, suvokėjas gali pasijausti kvailinamas, įžeidžiamas ir atsiriboti nuo reklamuojami dalykų. (Būtent remiantis vis didėjančių visuomenės atsiribojimu nuo į jų asmeninį gyvenimą besibraunančios reklamos kartais jos poveikis sociumui ir dominuojančių nuostatų įtvirtinimui yra neigiamas, tačiau žinant, kad efektyvi reklama skatinų pirmimą ar kitaip suprojektuotą elegesį, tenka pripažinti...
Šį darbą sudaro 2210 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!