3. Psichosocialinę, nagrinėjančią emocijas, asmenybę bei žmonių tarpusavio ryšius .
Skyriuje bandoma nustatyti (šeimos struktūros, kaimo ir bendraamžių bendrijos) įtaką žmogaus raidai.
Mergaičių fizinės, socialinės ir dvasinės brandos ugdymas
Tradicinė lietuvių liaudies pedagogika, pagrįsta ilgaamže patirtimi, teigė, jog vaiką reikia pradėti auklėti lopšyje ir jo auklėjimą baigti vedybomis. Iš tikrųjų mažasis žmogutis pradėtas formuoti jau kūdikio laukimosi laikotarpiu. Motinos meilė prasideda, jos ryšys su kūdikiu užsimezga dar esant jam įsčiose. Medicinos mokslo tyrimai patvirtina, kad trečią nėštumo mėnesį motina aiškiai jaučia besivystantį kūdikį. Ją gali pykinti, kartais atsiranda nuovargis. Penktą mėnesį motina jau gali justi vaiko judesius, jo spardymąsi. Įsčiose gyvenantis kūdikis šeštą mėnesį jau girdi garsus:motinos širdies plakimą, pilvo “urzgimą”, motinos balsą, broliukų ar sesučių riksmus. Jis jaučiaskausmą, šviesą.
Pateikti duomenys rodo, kad kūdikis gali jausti, girdėti ir reaguoti dar būdamas motinos įsčiose, todėl jo formavimas ir ugdymas labai svarbus ne tik jam gimus, bet ir iki jo gimimo. Tradicinėje lietuvių liaudies pedagogikoje vaiko ugdymo nuostatos buvo perduodamos intuityviai per liaudies tikėjimus bei prietarus, draudimų sistemą, lydėjusią neščią moterį nuo kūdikio pradėjimodienos iki jo atjunkymo. Liaudies išmintis suvokė, kad motina - tai tas asmuo, kuris labiausiai paveikia vaiko vystymąsi. Motina tenkino ne tik biologinius jo poreikius, bet veikė ir jo emocijas. Motinos meilės svarbą normaliam kūdikio vystymuisi atspindi ir mūsų tautosaka.
Dabartinių psichologų tyrimai rodo, kad motinos netektis veikia vaiko intelektualinį, fizinį ir pažintinį vystymąsi. Nutrukus ryšiui tarp motinos ir vaiko, kyla grėsmė mažylio gyvybei. Jis pasijunta atstumtas, nereikalingas, nelieka dvasinio ryšio. Anglų etalogas, psichoanalitikas J. Bowly yra pastebėjas, kad kūdikio prisirišimas prie motinos sukuria prototipą vėlesnėms ilgalaikėms jungtims su kitais asmenimis – šeimos nariais, draugais ir galop vedybomis. Ypač svarbus pradinis prisirišimas prie motinos nuo 3 iki 6 ar 7 mėnesių, nes tai užtikrina vėlesnių ryšių stiprumą. Psichologų nuomone, emociniam motinos – vaiko ryšiui neužsimezgus ar pakankamai nesustiprėjus pirmaisiais trejais gyvenimo metais vėliau...
Šį darbą sudaro 2815 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!