Christopher Alexander sakė: “Kiekvienas pattern aprašo problemą, kuri atsiranda ir atsiranda mūsų aplinkoje ir taip pat aprašo tos problemos sprendimo esmę, kaip sprendimą naudoti nors ir milijoną kartų nedarant du kartus to paties darbo”. Ir nors Alexander kalbėjo apie pattern pastatams ir miestams, - tai ką jis pasakė yra tiesa ir objektiškai orientuotiems design pattern. Mūsų sprendimai išreikšti per objektų ir interfeisų terminus (vietoj durų ir sienų).
1. Pavadinimas, problemos aprašymas, sprendimai ir pasekmės vienu ar dviem žodžiais. Tinkamo vardo parinkimas – vienas iš sunkesnių darbų.
2. Problema, - kada pattern taikyti. Paaiškina problemą ir jos kontekstą.
3. Sprendimas aprašo elementus, sudarančius projektą, jų ryšius, atsakomybę ir bendradarbiavimą. Sprendime nėra pateikiamas konkretus specifinis projektas ar realizacija, nes projektas kaip šablonas, kurį galima taikyti daugelyje įvairių situacijų.
4. Pasekmės – taikymo rezultatai ir suderinamumas.
[1] minimi 23 design pattern. Kadangi pattern’ų yra daug, tai reikalinga tam tikra jų sistema (klasifikavimas, grupavimas). Visi pattern suskirstyti pagal du kriterijus (žemiau pateikta lentelė 1.). Pirmasis kriterijus – paskirtis (purpose) – vaizduoja (atspindi), ką pattern “daro”. Pagal paskirtį visi pattern gali būti: kūrimo (creational), struktūriniai (structural) arba elgsenos (behavioral). (žr. Lentelė 1).
Kitas kriterijus – veikimo sritis – nusako ar pattern taikomas klasei, ar objektui. Klasių pattern taikomi ryšiams tarp klasių ir jų poklasių. Šie ryšiai sukuriami per paveldėjimą. Objektų pattern veikia objektų ryšiams, kurie gali būti keičiami veikimo metu ir yra dinamiškesni.
Lentelė 1. Design patterns
Memento
Toliau darbe plačiau bus aptariamas Memento design pattern. Minėtąjį pattern aptarsime laikydamiesi tokios struktūros:
Esmė
Situacija
Taikymas
Struktūra
Dalyviai
Bendradarbiavimas
Pasekmės
Realizacija
Esmė
Nepažeidžiant inkapsuliacijos, fiksuoti ir išreikšti vidinę objekto būseną taip, kad objektą galima būtų grąžinti į šią būseną vėliau. Kartais žinomas “Token” vardu.
Situacija
Kartais būtina sekti vidinę objekto būseną. Dažniausiai tai daroma, kai realizuojami kontroliniai taškai (checkpoint) arba “undo” mechanizmas, leidžiantys grįžti į būseną prieš keletą negalutinių operacijų arba atstatyti būseną po klaidos. Vadinasi reikia kažkur išsaugoti būsenos informaciją, kad vėliau objektus būtų galima grąžinti...
Šį darbą sudaro 1991 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!