Milane Leonardas daug dirbo kaip dailininkas, bet dar daugiau kaip mokslininkas technikas ir išradėjas. Jis mokėjo statyti lengvus tiltus, sugalvojo naujas patrankas ir naujus būdus tvirtovėms griauti. Jis konstravo apgultoms pilims taranus ir šaudymo sviedinius, laivus, kurių bortai atlaikydavo akmeninių ir špižinių sviedinių smūgius, išradinėjo dar nežinomas sprogstamąsias medžiagas. Karščiausia jo svajonė buvo sukurti skraidantį aparatą, kuriuo žmogus galėtų pakilti į orą.
Marija Dela Gracija vienuolyno valgyklos freskos, garsiosios “Paskutinės vakarienės” kompoziciją Leonardas ilgai kūrė mintyse-svarstė ištisus 1496 metus. “nuo saulės patekėjimo iki vakaro tamsos jis nepaleisdavo iš rankų teptuko ir be perstojo tapė, užmiršdamas ir valgį, ir gėrimą. O būdavo, kad dvi tris, keturias dienas nepaliečia paveikslo”,-rašo apie jį amžininkas. Ieškodamas reikalingų tipų, jis vaikščiojo Milano gatvėmis ir jo apylinkes, vėl ir vėl eskizavo ir sudarinėjo naujus sprendimus.
“Paskutinė vakarienė” nutapyta pagal biblinę legendinę, kuri pasakoja kaip Kristų išdavė jo mokinys Judas. Leonardas pavaizdavo kambarį, kuriame už stalo, uždengtą raštuota staltiese ir apkrauta indais, sėdi kristus su dvylika savo mokinių. Tarp mokinių yra senų ir jaunų. Tai skirtingų charakterių žmonės. Jie įvairiai supranta Kristaus žodžius-“vienas iš jūsų mane išduos”.
Leonardo paveiksle-gyvi žmonės, nupiešti Milano gatvėse ir dirbtuvėse.
Atrodo, kad valgyklos patalpa padidėja, kad salės gilumoje stovi didelis padengtas stalas, o už jo sėdi žmonės. Stalas panašus į tą, už kurio paprastai pietauja vienuoliai-ta pati surištais kampais staltiesė, tie patys kasdieniniai, tarsi ką tik iš vienuolyno virtuvės atnešti indai.
Pasiekti tokį įspūdį padeda perspektyva. Matematikos žinios leido dailininkui išspręsti daugelį svarbių problemų-perspektyvos ir kompozicijos klausimus.
“Perspektyva-tapybos vairas”-rašė Leonardas.
Trejus metus Leonardas dirbo milžinišką freską. Jis baigė ją tik 1498 metų vasarį. O lygiai po metų atsitiko tai nuo ko ir prasidėjo didžioji tragedija tapybos istorijoje.
Pamėgimas eksperimentuoti pastūmėjo Leonardą pavojingu keliu. Atmesdamas dailininkų ilgametės patirties nustatytas taisykles, jis panaudojo naują, jo išrastą sienų gruntavimo būdą ir naujos sudėties temperą, su kuria galima buvo tapyti lėtai, su pertraukomis. Tačiau...
Šį darbą sudaro 628 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!