Laivo propulsinio komplekso pagrindinė paskirtis užtikrinti laivą mechanine energija, taip pat aprūpinti laivą elektros ir šilumos energija, tam kad butų užtikrinamas šildymas ir kondicionavimas.
• Su elektros varikliais.
Pagrindinai prekybiniame laivyne eksploatuojamos jėgainės su stūmokliniais vidaus degimo varikliais. Stūmokliniai vidaus degimo varikliai pasižymi aukštu kuro ekonomiškumu. Garo turbinos turi didelį agregatinį galingumą.
Šiomis dienomis laivų jėgainės yra tobulinamos, siekiama išgauti vis didesni bendrą naudingumo koeficientą.
2. LAIVŲ JĖGAINIŲ TIPAI
2.1 Laivų jėgainės su dyzeliniu varikliu.
Dyzelinio variklio istorija prasidėjo nuo to, kai Rudolf Diesel sukūrė pirmąjį dyzelinį (Pav. 1) variklį, kuris veikė pagal Karno principą ir buvo užpatentuotas 1892 metais. Sukurtas dyzelinis variklis pasiekdavo gerą naudingumo koeficientą pradžioj 20 % , vėliau 30 – 40 % ir galiausiai 45 %.
Maždaug apie 1910 metais vidaus degimo variklius pradėjo naudoti laivuose, kaip pagrindiniu propulsiniu kompleksu laivo eigai užtikrinti. Praktiškai dyzelinio variklio panaudojimas laivuose pakeitė garo variklius, tuo pačiu pagerindami kuro ekonomiškumą apie 30 %.
Toliau statant ir tobulinant vidaus degimo variklius, nuo 1900 m. VDV pradėjo išstumti neekonomiškas ir dideles garo jėgaines. Dabar beveik visi laivų varikliai yra dyzeliniai, nes jų degalų sąnaudos ir dydžiai gerokai skiriasi nuo garo jėgainių.
Šiuo metu viena galingiausių laivų variklių yra firmų „Sulzer“, „B&W“, „Wartsila“ ir kt.
Pav. 1Pirmasis dyzelini variklis
Dyzeliniai varikliai gali būti dviejų tipų, t.y. keturtaktis ir dvitaktis (Pav. 3). Keturtakčiuose varikliuose pilnas darbo ciklas atliekamas per du alkūninio veleno apsisukimus, o dvitakčiuose tik per vieną.
Norint padidinti jėgainės naudingo veikimo koeficientą, galima panaudoti dyzelinio variklio išmetamąsias dujas pajungiant turbiną, taip pat užtikrinti utilizacinių garo katilų veikimą, taip kad visos sistemos naudingo veikimo koeficientas gali padidėti.
Pagrindiniai privalumai vidaus degimo variklio variklio:
• Nėra jautrus kuro kokybei, gali būti eksploatuojamas tiek sunkiu kuru, tiek lengvu;
• Aukštas patikimumas;
• Lengvai prižiūrimas, dėl aukštų technologijų;
• Aukštas naudingumo koeficientas, gali siekti daugiau nei 50 %;
Pagrindiniai trūkumai:
• Aplinkos teršimas išmetamosiomis dujomis;
• Mažas galios ir svorio santykis, palyginus su dujų turbina;
• Didelis...
Šį darbą sudaro 3155 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!