Nuostabus istorinis faktas: vystantis kapitalizmui mažėjo apribojimų , kuriais buvo varžoma įvairių religinių, rasinių bei socialinių grupių ekonominė veikla, kitaip sakant, grupių, prieš kurias buvo vykdoma diskriminacija. Statutinių santykių pakeitimas kontraktiniais viduramžių laikais buvo pirmasis žingsnis išlaisvinat baudžiauninkus. Žydai viduramžiais išliko dėl to, kad egzistavo rinkos niša, kurioje jie, galėjo veikti ir išsilaikyti nepaisant oficialaus persekiojimo. Pietų valstijos po Pilietinio karo griebėsi daugybės priemonių, juridiškai apribojančių juodaodžių teises. Tačiau viena galima priemonė, kurios niekada nebuvo imamasi bent kiek didesniu mastu, buvo varžyti nejudamo ir asmeninio turto nuosavybę. Tai nebuvo kas nors ypatingas rūpinimasis juodaodžių teisėmis. Veikiau tai rodė. Kad pagalba nuosavybei stipresnė nei diskriminaciniai polinkiai. Privati nuosavybė ir kapitalizmo principai juodaodžiams suteikė tokias galimybes ir leido padaryti tokią pažangą, kurios kitomis aplinkybėmis jie nebūtu galėję padaryti. Apskritai bet kurioje visuomenėje diskriminuojamos tos sritys, kuriose labiausiai reiškiasi monopolizacijos bruožai, tuo tarpu rasiniu ar religinių grupių diskriminacija mažiausia ten, kur susiklosto didžiausia konkurencijos laisvė.
Dažnai manoma, kad asmuo, vykdantis diskriminaciją prieš kitus rasės, spalvos ar dar kokiu kitu atžvilgiu, užkrauna papildomus kaštus ne pats sau, bet kitiems. Šis įsitikinimas toks pat klaidingas, kaip ir įsitikinimas, jog šalis nedaro sau žalos įvesdama muitus kitų šalių gaminiams. Čia daroma viena ir ta pati klaida. Pavyzdžiui, žmogus, kuris nenori pirkti iš juodaodžio arba nenori kartu su juo dirbti, pats apriboja savo pasirinkimo laisvę. Dažniausiai jis turi mokėti didesnę kainą už savo pirkinius arba gauti mažesnes pajamas už savo darbą. Arba, kitaip sakant, tie iš mūsų, kurie nekreipia dėmesio į odos spalvos ar religijos skirtumus, kai kuriuos dalykus gali įsigyti pigiau.
Iš šių komentarų turbūt matyti, kad yra didelių problemų apibrėžiant ir interpretuojant diskriminaciją. Žmogus, kuris vykdo diskriminacija, moka tos diskriminacijos kainą. Jis tarsi „perka“ tai, ką jis laiko „produktu“. Sunku suprasti, kaip diskriminacija gali reikšti ką nors kita, o ne kitų „skonį“, kuriam pats nepritaria. Mes nelaikome...
Šį darbą sudaro 1160 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!