Žinios apie Konfucijų ir jo mokslą Vakaruose daugelį šimtmečių buvo fragmentiškos ir paviršutiniškos. 1687 m. jėzuitai vienuoliai Paryžiuje paskelbė pirmą jo gyvenimo ir filosofijos aprašymą bei “dun yu” (“Apmąstymai ir pašnekesiai”) teksto fragmentus. Jie, pasak G. Hėgelio, G.W. Leibnitz’o laikais sulaukė didelio pasisekimo. Konfucijaus idėjas plačiau komentavo švietėjai (L. Levailo, Voltaire, F. Kene), kurių įsitikinimu, Konfucijus įkūnija idealaus valdovo vaizdinį, jo filosofija – “gryną moralę”, o Kinija – tobulesnės, negu “barbariškos” Europos šalys, civilizuotos valstybės modelį.
Konfucijus sukūrė stabilų didingos senovės vaizdinį ir pavertė jį gyva filosofine-estetine konstrukcija. Jo filosofija – tai pirmiausia didingos idealizuotos praeities aukštinimo filosofija. Svarbiausia Konfucijaus nuostata slypi ne naujo kūrime, o siekime perteikti ateities kartoms geriausias praeities tradicijas.
Konfucijus pirmiausia yra gyvenimiškosios filosofijos, mokančios teisingai gyventi, mąstyti, elgtis, tobulėti, atstovas, o ne abstrakčios moralinės, estetinės, politinės teorijos kūrėjas. Pagrindinis jo mokymo tikslas – tai veiksmų programos ir rekomendacijų veiksmui formavimas. Savo Wen kultūros ir chun ku (kilnaus žmogaus) koncepcijomis Konfucijus pirmasis pasaulio istorijoje suformulavo stebėtinai gyvybingos humaniškos, idealios asmenybės modelį, kuris tapo savotišku etiniu orientyru vėlesnių kartų žmonėms ir turėjo milžinišką įtaką tolesnei kinų dvasinės kultūros raidai. Humanistinė Konfucijaus idėjų dvasia gausių jo mokinių ir sekėjų dėka išliko gyvybinga Kinijoje ir tapo neatsiejama kinų inteligentijos, suvokiančios savo kultūrinę misiją, pasaulėžiūros dalimi.
Konfucijus tapo pirmosios pasaulyje vientisos epistemologijos kūrėju. Jis mokė mylėti patį mokymąsi ir pažinimo procesą dėl pažinimo džiaugsmo.
Savo etinėje teorijoje Konfucijus aukštino pagarbą vyresniesiems ir ritualams, pareigai, dorybingumui, gerumui, išminčiai, nuoširdumui, kilnumui, mandagumui, stropumui ir kitoms savybėms.
Socialinių santykių organizuotumas, Konfucijaus nuomone, pasiekiamas kiekvieno visuomenės nario paklusimu tam tikroms visuomeninio gyvenimo normoms, kurios remiasi valdovo smulkesnės hierarchinės socialinės struktūros vado ir šeimos tėvo autoritetu.
Kilnaus žmogaus koncepcija Konfucijus pirmasis kinų filosofijos istorijoje pradėjo nuosekliai skelbti asmeninės moralinės atsakomybės ir aukštų etinių idealų svarbą, siekiant visuomenėje skirtingų žmonių interesų harmonijos.
Konfucijus gimė apie 551 m. pr. Kr. Lu karalystėje. Jo tėvui,...
Šį darbą sudaro 2102 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!