mokymui ir mokymuisi, visam ugdymo procesui.
intelekto, kalbos ir komunikacijos bei kitų sutrikimų, gyvenimą be informacinių technologijų.
trukdyti integruotis į visuomenę.
komunikacinių technologijų svarbą ugdymo procese, išnagrinėsiu, kokia kompiuterinė programinė
įranga padeda įvairių sutrikimų turintiems žmonėms kompensuoti savo negalią. Mokymosi ir ugdymo
rezultatai priklauso ne tik nuo mokytojo profesinio pasirengimo, bet ir nuo tinkamos programinės
įrangos, efektyviai suplanuoto veiklos plano (Kondratavičienė, 2009).
Tikslas - išanalizuoti, kaip informacinės technologijos ir kokia kompiuterinė
programinė įranga kompensuoja negalią ir padėda ugdyme asmenims su sutrikusiu intelektu.
Uždaviniai:
1. Remiantis mokslinės literatūros analize, atskleisti informacinių komunikacinių technologijų
sampratą, jų reikšmę ugdyme.
2. Išnagrinėti kompiuterinę programinę įrangą, gerinančią sutrikusio intelekto ir asmenų su
negalia socialinį dalyvavimą visuomenės gyvenime ir mažinančias jų socialinę atskirtį.
4
Pagrindinės sąvokos
Intelekto sutrikimas (IS) - protinių sugebėjimų nukrypimas nuo normos, sukeliantis elgesio,
emocijų bei socialinio prisitaikymo nukrypimus, apimantis protinį atsilikimą ir intelekto regresiją
(Bagdonas,1995).
Kompensacinės technologijos (KT) - padeda mokiniui kompensuoti jam kylančius
specifinius sunkumus ar ribotumus.
Informacinės komunikacinės technologijos (IKT) - informacijos kaupimo, laikymo,
apdorojimo, pateikimo ir perdavimo būdų ir priemonių visuma (Lietuvos respublikos švietimo ir
mokslo ministerija švietimo plėtotės centras, 2005).
Kompiuterinės mokomosios programos - tai mokymui skirtos kompiuterinės programos ir
tiesiogiai jam taikomos1.
Metodas - mokytojo (ugdytojo) ir jo vadovaujamų mokinių (ugdytinių) veiklos sistema
(Jovaiša, 1993).
Specialusis poreikis - asmens poreikiai, kurių sprendimas leidžia mokiniui veiksmingai
dalyvauti ugdymo procese (Galkienė, 2005).
Specialusis ugdymas - specialiųjų ugdymo metodų, priemonių ir turinio taikymas specialiųjų
poreikių turintiems mokiniams (Galkienė, 2005).
1 Aukštuolienė, M., D., Balsys, M., Dagienė, V., Grigas, G., Jasutienė, E., Jevsikova, T., Morkūnienė, A., Pulokas, G., Rimkus, M.,
Rudneva, V. (2005). Mokomųjų kompiuterinių priemonių ir virtualiųjų mokymosi aplinkų profesinio mokymo srityse diegimas.
Mokslinio tyrimo ataskaita. (žiūrėta 2022-05-08).
5
1 skyrius. Informacinių technologijų taikymas ugdymo procese
1.1 Informacinių technologijų samprata
Informacinės technologijos vis labiau ir labiau skverbiasi į kiekvieno mokytojo
kasdienybę. Aktyviai besiformuojanti informacinė žinių visuomenė suteikia naujų galimybių
efektyviau tenkinti ugdytinių mokymo ir mokymosi poreikius. Be kompiuterių sunku įsivaizduoti
naują mokymo ir mokymosi aplinką, paremtą įvairiais informacijos šaltiniais, bendravimo priemonių
gausa, leidžiančia ugdyti mokinių kritinio mąstymo įgūdžius, taikyti inovatyvius metodus, integruoti
įvairių...
Šį darbą sudaro 3474 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!