Šiame referate bandysime panagrinėti, kaip informacijos technologijos veikia verslo organizacijose, o konkrečiai - jų efektyvumo problemas vadinamojoje vertės kūrimo grandinėje. Pradžioje norėtume apibrėžti mūsų naudojamas sąvokas, nes įvairiuose šaltiniuose šie dalykai gali būti nagrinėjami skirtingais aspektais ir tuomet iškyla vieningų apibrėžimų problema.
Vienas iš nagrinėjamų objektų yra informacijos technologijos (IT). Jos neturi universalaus apibrėžimo, nes jų turinys ir netgi esmė pastoviai keičiasi. Tai priklauso nuo epochos ir pačios technologijos ar technologijų sudedamųjų dalių. Kadangi čia nagrinėjamas šiuolaikinių IT efektyvumas verslo procesuose ir veiklose, tai naudosime sekantį apibrėžimą: 'įvairių rūšių informacijos rinkimas, apdorojimas, laikymas ir skleidimas, naudojant mikroelektronines skaičiavimo ir telekomunikacijų priemones' HREF="#ref2. Matome, kad IT yra neatskiriama nuo ją sudarančios technikos ir tai netgi apsprendžia jos pobūdį. Čia mes akcentuosime kompiuterizuotas duomenų apdorojimo ir perdavimo sistemas, nes praktikoje tai jau tapo tradicija. Tačiau pati technika savaime dar nėra technologija. Dabartinės technologijos įvaizdį galima sieti su personaliniu kompiuteriu. O jis tėra tik metalo ir plastiko konstrukcija, kol su juo nėra sujungiamos kažkokios idėjos ir tam tikri sugebėjimai. Taigi, minėtąsias kompiuterines sistemas galima laikyti technologijomis, kuomet jos tiesiogiai susiejamos su informaciniais tikslais, problemomis ir poreikiais. Apibendrinant galima būtų pasakyti, kad IT susideda iš kompiuterinės technikos, programinės įrangos ir koncepcijos.
• Kompiuterių naudojimo įsitvirtinimas praktikoje (didėjantys kompiuterių sugebėjimai ir pasitikėjimas jais).
• Koncepcijos apie informaciją ir informacijos technologijas pasikeitimas (tai pradėta traktuoti kaip strateginius resursus).
• Sėkmingų pritaikymų įrodymai.
• Informacijos sistemų ir technologijų paplitimas (komercinės programinės įrangos bumas).
• Intensyvi ir globali konkurencija (globalus kaštų spaudimas) HREF="#ref3.
Strateginės informacijos sistemos (SIS) yra informacijos sistemos, kurios kažkokiam verslo vienetui turi sukurti arba palaikyti konkurencinį pranašumą. Tam tikslui SIS gali keisti tikslus, operacijas, produkciją, paslaugas ir netgi organizacijų struktūrą HREF="#ref4.
1.2 Vertės grandinė
Palaikanèiosios veiklos
Bendroji
infrastruktûra
Þmogiðkøjø
resursø vadyba
Technnologijos
vystymas
Aprûpinimas
Tiekimas
Operacijos
Realizavimas
Marketingas ir pardavimas
Servisas
Pirminës
veiklos
1 pav. Vertės kūrimo grandinė pagal Porterį HREF="#ref1
Jos koncepcija, kurią 1985 m. pasiūlė Michael'as Porter'is yra ta, kad kiekvienos firmos veiklą galima išskaidyti į tam tikras...
Šį darbą sudaro 4960 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!