Įvadas ……………………………………………………………..
1.
Savivokos bei ateities orientacijos sampratų analizė ……….
2.
Šeima – pirminė vaiko asmenybę formuojanti institucija …….
2.1
Šeimos analizė teoriniu aspektu .......................................................
10
2.2
Šeimos funkcijų įtaka vaiko savivokai ............................................
10
3.
Žaidimų reikšmė vaiko savivokai ………………………………
14
4.
Tyrimo metodologijos aprašymas ………………………………
19
5.
Tyrimo rezultatai ………………………………………………...
25
6.
Teorinė diskusija ………………………………………………..
32
Išvados………………………………………………....................
33
Priedai…………………………………………………………..
34
Literatūra ………………………………………………………..
36
Įvadas
Problema. Vaiko savivokai didelę įtaką turi aplinka, taip pat vaiko veikla. Supantys aplinkiniai įtakoja savęs kūrimo ir suvokimo procesą. O žaidimas yra kasdieninė mažylio veikla.
Ikimokyklinio amžiaus vaiko metai ( nuo dviejų iki šešerių metų ) literatūroje yra vadinami žaidimų metais. Tai reiškia, jog šiame amžiuje ypatingai svarbi žaislų, žaidimų bei kitų daiktų, kuriuos vaikas naudoja savo veikloje reikšmė. Žaidimas suteikia vaikui galimybę ugdyti savarankiškumo, kūrybiškumo, iniciatyvumo galias, sutelkti dėmesį, emocijas, pojūčius, išmokti bendrauti, įgauti naujų įgūdžių, įsijungti į supančią aplinką. Kuo turtingesnė vaiką supanti žaidybinė aplinka, tuo labiau ugdomi vaiko gabumai.
Žaisdami vaikai įsikūnija įvairiausiuose vaidmenyse, žaidžia realias gyvenimiškas situacijas, mėgdžioja savo tėvus, taip pat kuria įsivaizduojamas situacijas. Todėl reikia ugdyti vaikų žaidybinius gebėjimus: suteikti vaikams informacijos, gyvumo organizuojant žaidimą, per žaidimą supažindinti su įvairiomis profesijomis, šventėmis. Taip vaikas nuo mažens orientuojamas į ateitį. Žaisdamas vaikas pažįsta ne tik tai, kas jį supa, bet ir patį save. Todėl žaidimas labai reikšmingas vaiko savivokai. Kiek įtakos savęs suvokimui bei projektavimui ateityje turi žaidimas, kaip jį organizuoti? Kiek reikšmingas savęs kūrimo ir suvokimo procesas. Tai klausimai, kurie turi dominti tiek pedagogus, psichologus, tiek ir vaikų tėvelius bei kitus asmenis, palaikančius santykį su vaikais.
Žaidimo metu vaiko veikloje svarbu ne tik žaislai ar daiktai, bet taip pat ir supanti aplinka. Šeima yra būtent ta institucija, kurioje prasideda vaiko žaidybinė veikla. Tėvų formalus ir neformalus poveikis, tikslingas šeimos funkcijų įgyvendinimas, taip pat, kaip ir žaidybinė veikla neatsiejamai susiję su vaiko ateities projektavimu. Emociškai pozityvi aplinka šeimoje, darnūs tarpusavio santykiai, tėvų įsitraukimas į vaiko veiklą bei jo paskatinimas yra labai svarbūs veiksniai formuojantis mažylio asmenybei. Tėvai turi padėti vaikui suvokti ir kurti...
Šį darbą sudaro 9638 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!