Hamleto aktualumas šiandien Viljamo Šekspyro kūrinys "Hamletas" tikrai aktualus ir šiandien.Prisiminkime dramos turinį: Šekspyro Hamletui rūpi ne tik atkeršyti už savo tėvą.Pagrindinis jo dėmesys sutelktas į opiausius gyvenimo moralinius ir filosofinius klausimus,kurie aktualūs ir šiandien.Spręndžiant iš to,kaip "Hamleto" veikėjų elgesys atitinka šiuolaikinių žmonių elgesį,matosi,kad Šekspyro mąstymas rašant šį kūrinį buvo pažengęs toliau už to laikmečio mąstymą. Žmonių turinčių tokius charakterius kaip "Hamleto" veikėjų,šiandien nereikėtų ilgai ieškoti.Visais laikais buvo padlaižių,išdavikų ir sukčių.Tačiau būna ir draugų, norinčių padėti.Be to, koks žmogus yra,ir kaip jis elgiasi,o gal,koks žmogus priverstas būti ir kaip priverstas elgtis, priklauso nuo jo padėties visuomenėje.Žmogus viską daro norėdamas sau gero.Galbūt jis norėdamas geriau gyventi,stengiasi įtikti savo ponui ir susilaukti iš jo malonių.Arba atvirkščiai.Žmogus visą gyvenimą buvęs nelaimingas,ar neseniai tokiu tapęs,ir nieko gero nebesitikėdamas iš gyvenimo,nebesistengia nieko keisti,todėl jis tampa visų užmirštas ir niekam nebereikalingas,nes kiti siekia gėrio sau. Būtent toks ir yra Hamletas.Jis jaučiasi visų išduotas(netgi motinos,kuri po tėvo mirties ištekėjo už jo dėdės),likęs vienas pasaulyje.Štai čia ir iškyla klausimas:"būti ar nebūti?".Surasti atsakymą į šį egzistencijos klausimą labai sunku.O suradus,žmogaus gyvenimas pasikreipia viena ar kita vaga. Nuo to laiko,kada buvo parašytas "Hamletas", iki šiandien, žmonių elgesys nelabai pasikeitė. Pasikeitė tik tiek,kiek pasikeitė žmonių mąstymas.Lygiai tiek pat pasikeitė žmonių jausmai ir išgyvenimai.Tačiau yra jausmų,kurie nesikeičia.Hamletas buvo tragiška asmenybė,ir tas jo tragiškumas išliko iki šių dienų.Tačiau vargu ar šiandien pasaulyje yra tokių tragiškų žmonių.Jeigu ir rastumėme,jie,kaip ir Hamletas,tokiais tapo ne savo noru.Jie pasijuto išduoti viso pasaulio ir su kiekviena akimirka tapdavo vis tragiškesni. Šekspyro dramoje nestinga ir kitų jausmų.Pavyzdžiui Hamleto meilės Ofelijai.Tačiau Hamletas vėl tampa išduotas.Visi keliai šioje dramoje veda į išdavystę ir vienatvę.Ar taip ir šiandienos realiame gyvenime?Jei taip,tada verta susimąstyti:"būti ar nebūti?". Interpretacija Perskaičius žymiausio Renesanso dramaturgo V. Šekspyro tragediją “Hamletas” šovė galvon gana daug minčių ir prieštarų. Dėl suvaržytos minties dėstymo laisvės (čia vis dėlto interpretacija, o ne recenzija ir ne koks pamfletas) ir dėl “vilkų tarybos”, nustatinėjančios kokią formą turi įgyti vienokio ar kitokio stiliaus rašliava, nekalbėsiu apie šio dramaturgijos šedevro beprasmybę ir apskritai trivialumą (nes gali Šekspyras karste apsiverst...). Šiame rašinyje bus postringaujama apie tragedijos pagrindinio veikėjo – Danijos krantų princo Hamleto - asmenybės bruožus, dvasinę kazuistiką. Bus stengiamasi atskleisti minties polėkius, kurie aplanko žmogaus sąmonę jai patekus į situaciją, kokioje atsidūrė ir šios analizės kaltininkas – Hamletas. Neperpasakosiu siužeto, nes jį ir taip visi puikiai žino. Priminsiu tik tai, kad pagrindinis įvykis dramoje – Hamleto tėvo, Danijos karaliaus, žmogžudystė. Drįsčiau teigti, jog daugeliui iš mūsų neteko savo kailiu patirti tokio įvykio, t.y. tėvo nužudymo... Tad galbūt galima pro pirštus pasižiūrėti į Danijos princo klejojimus ir paranojinės šizofrenijos apraiškas (kaip antai šmėklos pasirodymai, ilgos diskusijos su pačiu savimi ir t.t...). Tačiau kai “nuvažiuoja stogas” – atsiveria dangus... Hamletas prikaišioja sau ryžto stoką, neveiklumą. Jis tik daug skeryčiojasi, “vien plepalais maitina savo sielą ir išsijuosęs švaistosi keiksmais”, o veiksmų beveik nesiima jokių. Tai iš dalies įrodo, kad jis yra bailys, “suglebęs šiaudadvasis pliuškis”. Kita vertus, kad savo šnekas paverstų darbais, jis turi per mažai įrodymų. Hamletas nori būti užtikrintas savo veiksmų teisingumu: “Tad reikia rasti atramą tvirtesnę”. Gal keršto troškimas tampa pagrindiniu faktoriumi, kuris lemia mūsų herojaus sąmonės nušvitimą? Galvodamas, kaip tai padaryti, jis ima blaiviai protauti, netgi sukuria planą, kaip įsitikinti karaliaus sąžinės tyrumu. Vadinasi Hamletas nėra visiškai palūžęs ir pamažu nuo tuščiažodžiavimo pereina prie veiklos: “Spektaklis bus tie spąstai, į kuriuos pagaut karaliaus sąžinę tikiuos”. Iš Hamleto paniekos sau galima spręsti, kad jam yra įkyrėjusi perdėta padlaižystė, panegirika, veidmainystė. Retoriškai jis klausinėja, kas išdrįs jam pasakyti nuogą tiesą, mesti iššūkį, laikys jį ne emancipuotu ir rafinuotu sosto paveldėtoju, o lygiaverčiu bičiuliu ar priešininku: “Kas pavadins mane “bjaurybe”?| Kas pakaušį man praskels jei aš meluoju, kas melą man sugrūs atgal gerklėn”. Ekvilibristika ties nebūties riba ir kosminis šaltis, krečiantis pagrindinį veikėją, priveda prie kūrinio prasminio klausimo – “Būt ar nebūt?”. Šis klausimas filosofine prasme yra vienas plačiausių ir tik tolimesnės egzistencijos motyvavimo pasigendantis (ar iš vis jo nerandantis) žmogus gali jį sau užsiduot. Nuspręsti ar gyvenimas vertas, kad jį gyventum, ar ne, reiškia atsakyti į pagrindį filosofijos klausimą. Štai čia galima pastebėti Hamletą, kaip filosofą. Jis nevengia ieškoti atsakymų į dialektinius klausimus, nors į juos atsakinėdamas nieko stebėtino ir naujo neatranda. Pradėti mąstyti – reiškia pradėti save pribaiginėti. Tą ir suvokia Hamletas sakydamas, kad “mąstymas padaro mus bailiais”. Samprotaudamas apie savižudybę jis išsigąsta. Išsigąsta nežinios, mirtyje slypinčios metafizikos bei transcendencijos: “po mirties – neištirta šalis,| iš kur negrįžta joks keleivis”. Nusižudyti tam tikra prasme reiškia prisipažinti, kad gyvenimas tave pranoko arba kad jo nesupranti... Ką rasime nuodugniau pažvelgę į šią rimtą filosofinę problemą? Ogi tai, kad žudosi tiktai bailiai ir silpnavaliai. Žudosi tie, kurie neturi tikslo ir nekovoja su visiems bendra liga – gyvenimu. Sunku objektyviai ir vienareikšmiškai įvertinti vienokius ar kitokius Hamleto bruožus, veiksmus, akibrokštus. Žmogus po tokios moralinės traumos yra neprognozuojamas, todėl skirtingose scenose skirtingai traktuojama šio veikėjo elgsena ir mąstysena. Kai kurios anksčiau paminėtos neigiamos Hamleto savybės yra kiek nebūdingos Renesanso draminių veikalų pagrindiniams herojams. Tačiau gal tuo V. Šekspyras daro aliuzijas į humanizmo idėjų iškrypimą, žmogaus pakrikimą ir apskritai pabrėžia kilusią Renesanso krizę?
Šį darbą sudaro 833 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!