Viduramžiais-jie prasidėjo V amžiuje žlugus Romos imperijai-per tūkstantį metų suklestėjo du skirtingi dainų tipai-bažnytinės giesmės ir pasaulietinės dainos.Religinių giesmių,vadinamojo choralo (grigališkojo choralo),repertuaras buvo kuriamas bažnytinėms apeigoms ir tapo pagrindiniu Romos bažnyčios bendruomeninės liturgijos,arba pamaldų, elementu.Iš esmės tai buvo muzikinė malda:melodija ir ritmas sustiprindavo pamaldžius žodžius.Nereliginės dainos,tuo metu vadintos pasaulietine monodija,buvo skiriamos linksmintis.Šios dainos šlovino didvyrius,meilės malonumus,reiškė protestą,sielvartą.Ir religinės giesmės,ir pasaulietinės dainos iš pradžių buvo vienbalsės,nors pastarąsias paprastai lydėdavo instrumentinis akompanimentas.Abiejų tipų dainų repertuarai susiformavo iš žodinės tradicijos.Senųjų dainių ar naujų poetų-kompozitorių sukurtų giesmių ir dainų tekstai bei melodijos iš pradžių buvo tiesiog įsimenami ir dainuojami laikantis tam tikrų formulių.Taip iš lūpų į lūpas kūriniai buvo perduodami daugelį amžių,kol tolydžio tobulėjant notacijai pagaliau buvo tiksliai ar ne taip tiksliai užrašyti,kad išliktų ateities kartoms.
Roma turėjo įtakos ankstyvajai krikščionių bažnyčiai todėl popiežių pastangomis Romos choralas ir liturgija nusistovėjo ir buvo užrašyti rankasčiuose.Tačiau laikui bėgant vis tiek keitėsi ir plėtojosi.Norėdami geriau suprasti įvairias choralo klases,formas bei tipus ir sužinoti,kaip skirtingi choralai buvo naudojami viduramžių apeigose,turime išmanyti pagrindinius Romos liturgijos,ypač katalikiškų Mišių,elementus.Melodijos buvo klasifikuojamos pagal bažnytines dermes,-tai leido jas išsaugoti ir perduoti būsimoms kartoms.Išsimokslinę teoretikai ,aiškine (kartais ir neteisingai) Boecijaus mokslą,taip pat už mokinių vienuolių (kurie nebūtinai turėjo muzikinių gabumų) mokymą giedoti choralą atsakingi mokytojai kantriai kūrė viduramžių muzikos teorijos ir praktikos sistemą,iš dalies pagrįstą senovės graikų muzikos mokslo sąvokomis.Šioje sistemoje atsirado ir naujų elementų-pavyzdžiui,kai kurie su rodomaisiais ženklais susieti skiemenys vartojami ir šiais laikais.
Kaip ir choralas,nebažnytinės dainos,vadinamoji neliturginė pasaulietinė monodija,taip pat buvo įvairių tipų ir formų,apibrėžtų skirtingų funkcijų ir konvencijų.Vienos dainos buvo skirtos viduramžių vaidinimams (ir religinėmis ir pasaulietinėmis temomis),kitos buvo epinio arba lyrinio stiliaus.Itin meniškos ir įmantrios yra XII ir XIII a. poetų-kompozitorių, vadintų trubadūrais ir truverais,dainos.Savo lyriką jie kūrė dviem tuo metu labiausiai paplitusiais prancūzų kalbos dialektais.Kai kurie viduramžių lyrikos bruožai būdingi XIX a. dainoms ir net šiuolaikiniam repui:simbolių kalba dažniausiai kalbama...
Šį darbą sudaro 3371 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!