2006m.
Mokslas, o ir apskritai žmonijos istorijoje neretai atsitinka taip, kad dėl atsitiktinių aplinkybių susiklėsčiusi trumpalaikė situacija vėliau daro didelę įtaka svarbiems atradimams ar įvykiams, kartais netgi lemia tolesnę mokslo ar istorijos raidą. Būdingą tokios situacijos pavyzdį galime rasti nagrinėdami Lietuvos fizikos istoriją.
Fizikos mokslą Lietuvoje kuria nemažai mokslininkų tačiau jų tyrinėjamos problemos menkai žinomos platesnei visuomenei. Taip yra gal būt dėl to, kad fizikai per mažai rūpinasi savo mokslinių darbų populiarinimu. Esame įsitikinę jog geriausia tai padaryti nuo mokyklos, t.y. nuo mokytojų ir pačių smalsiausių visuomenės narių – moksleivių.
Šiuolaikinės mūsų fizikos pradininku visuotiniai pripažįstamas Lietuvos universiteto profesorius Vincas Čepinskis.
Akademikas ADOLFAS JUCYS - vienas iš daugiaelektronių atomų teorijos kūrėjų, šiuolaikinės teorinės fizikos pradininkas Lietuvoje, Vilniaus fizikų teoretikų mokyklos organizatorius ir vadovas. Jo sukurti ir išplėtoti teoriniai metodai plačiai taikomi atomo fizikoje ir gretimose mokslo srityse. Pokariniu laikotarpiu užimdamas atsakingus akademiko-sekretoriaus, Aukštųjų mokyklų valdybos viršininko, įvairių mokslo įstaigų vadovo postus, A. Jucys daug prisidėjo prie mokslo atkūrimo ir suklestėjimo Lietuvoje. Jam rūpėjo bendri kultūros klausimai ir mokslo vystymosi perspektyvos, fizikų kalbos grynumas ir gimtojo krašto istorija. Viskam jis surasdavo laiko ir jėgų, užkrėsdamas ir aplinkinius savo entuziazmu bei kūrybingumu.
Pagrindiniai kursai fizikams buvo eksperimentinė fizika ir fizikos metodika. Iš teorinės fizikos dėstyta teorinė mechanika ir termodinamika. Ypač A. Juciui patiko prof. V. Čepinskio skaitytos fizinės chemijos ir elektrochemijos paskaitos, kuriose jis trumpai supažindindavo ir su kvantine atomo teorija. Anot A. Jucio: "Prof. V. Čepinskis rašė įdomiai, tačiau paskaitos buvo dar įdomesnės. Kalbėjo gyvai, turiningai, uždegdavo klausytojus. Jis sugebėdavo per paskaitą sudominti auditoriją dėstomuoju dalyku, kviesdavo studentus tęsti jo mintį, užbaigti jo sakomą sakinį. ..." Vėliau, tapęs dėstytoju, A. Jucys daug ką perėmė iš savo mokytojo pedagoginės metodikos.
Studijų metais A. Jucys daug ir sistemingai dirbo, be to, aktyviai dalyvavo etnografinio pobūdžio studentų žemaičių S. Daukanto draugijoje, buvo renkamas jos pirmininku. Anksti jis apsisprendė dirbti atomo...
Šį darbą sudaro 1873 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!