Referatai

Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai"

9.6   (2 atsiliepimai)
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 1 puslapis
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 2 puslapis
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 3 puslapis
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 4 puslapis
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 5 puslapis
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 6 puslapis
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 7 puslapis
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 8 puslapis
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 9 puslapis
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 10 puslapis
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 11 puslapis
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 12 puslapis
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 13 puslapis
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 14 puslapis
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 15 puslapis
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 16 puslapis
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 17 puslapis
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 18 puslapis
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 19 puslapis
Finansinės veiklos analizė: prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile UAB "Dubingiai" 20 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

Įvadas Jau metai laiko kaip darbu įmonėje UAB „Dubingiai“, kurios pagrindinė veikla – mažmeninė ir didmeninė prekyba: kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile ir kt. interjero apdailos medžiagomis; visuomeninės paskirties objektų, taip patir individualių interjerų projektavimas ir įgyvendinimas. Ši bendrovė yra viena iš savo veiklos lyderių, vertinama ne tik privačių, bet ir viešųjų įstaigų. 1989 metais Kaune, Savanorių prospekte, 366-uoju numeriu pažymėtame pastate pradėjo veiklą valstybinė kultūrinių-ūkinių prekių parduotuvė „Dubingiai“. Tuo metu firmoje dirbo 40 darbuotojų. Iki 1994 m. firma buvo privatizuota ir tapo UAB „Dubingiai“. Uždaroji akcinė bendrovė „Dubingiai“, išgarsėjusi kaip kilimais ir kiliminėmis grindų dangomis prekiaujanti parduotuvė, šiandien gali pasigirti ne tik kaip firma išlaikiusi savo specifiką, bet ir išplėtojusi ją iki moderniausio interjero apdailos medžiagų prekybos tinklo. Šiuo metu įmonėje dirba 269 darbuotojai. Bendrovės įstatinis kapitalas – 1.970.442 Lt. Jį sudaro 1.970.442 paprastųjų akcijų. Akcijų nominali vertė – 1 Lt. Bendrovė turi 5 pagrindinius akcininkus, kurie yra Lietuvos fiziniai asmenys. Pagrindinė įmonės veikla – mažmeninė ir didmeninė prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis, namų tekstile ir kt. interjero apdailos medžiagomis; visuomeninės paskirties objektų (mokyklų, ligoninių, bankų, viešbučių, pramogų centrų ir kt.) interjerų projektavimas ir įgyvendinimas. Įmonės veiklos sėkmę lemia tai, kad bendrovė suspėja koja kojon eiti su rinkos diktuojamais poreikiais. UAB „Dubingiai“ pasižymi kvalifikuotų ir atsakingų darbuotojų komanda, jų požiūriu į klientus, teikiamų paslaugų kokybe ir, žinoma, tiesioginiais ryšiais su gamintojais. Kadangi UAB „Dubingiai” dirba su daugiau kaip 100 užsienio partnerių, kurių beveik visas prekes importuoja patys, bendrovė savo klientams gali pasiūlyti itin platų interjero apdailos medžiagų asortimentą tiek kainos, tiek kokybės atžvilgiu. Nuo 1990 m. vadovaujama generalinės direktorės Angelės Šalnienės, stabiliai ir kryptingai dirbanti bendrovė dabar turi 16 interjero salonų ir parduotuvių visoje Lietuvoje, kurių bendras prekybinis plotas 8619 kv. m. Bendrovės centre vykdoma didmeninė, mažmeninė ir objektinė prekyba. Dirba šešios „Stiliaus artelės“ – nedideli interjero salonai interjero specialistams ir VIP klientams: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose. Prekybos centruose Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje dideli Interjero salonai „Interjero provokacija“ – juose prekiaujama tapetais, užuolaidomis, baldais, namų tekstile, gobelenais, interjero dekoravimo elementais. Salonai aptarnauja pirkėjus, bet pasiruošę dirbti ir su specialistais – architektais, dizaineriais, statybų vadovais. Šie specialistai turi galimybę salone susipažinti su produktų pavyzdžiais, katalogais, užsisakyti pageidaujamų prekių, neturimų ekspozicijoje. Salonuose dirba kvalifikuoti vadybininkai, dizaineriai, kurie supažindina su produktų sudėtimi, pagaminimo technologija, panaudojimo galimybėmis ir priežiūros reikalavimais. UAB „Dubingiai“ susivienijimuose bei sąjungose (koncernuose, konsorciumuose, asociacijose ir kt.) nedalyvauja. UAB „Dubingiai“ teikiamos paslaugos: 1. Dizainerių idėjos, konsultacijos. UAB „Dubingiai” kviečia bendradarbiauti su profesionaliais dizaineriais, stilistais ir konsultantais, kurie padės: ◦ sukurti originalų stilių; ◦ įrengti namų ir visuomeninių patalpų interjerą; ◦ parinkti interjero apdailos medžiagas; ◦ sukurti vienetinį originalaus dizaino kilimą (pageidaujamo dydžio, spalvos, rašto); ◦ sukurti grindų piešinį iš kiliminės ar PVC grindų dangos, iš natūralaus linoleumo; ◦ sumodeliuoti; ◦ pasiūti. Pageidaujant, profesionalūs dizaineriai atvyks į namus, patars, parinks ir priderins interjero apdailos medžiagas prie jau esamo ar naujai kuriamo interjero. 2. Prekių pardavimas pagal užsakymus. UAB „Dubingiai“ gali pasiūlyti platų iš katalogų užsakomų prekių asortimentą. Pavarčius prekių katalogus,  kuriuose pristatomos naujausios šių metų interjero mados tendencijos, suteikiama galimybė užsisakyti ir įsigyti labiausiai patikusias ir tinkančias interjero apdailos medžiagas. Užsisakius iš katalogo, prekės pristatomos sutartu laiku. 3. Grindų dangos klojimas. Visas grindų dangas, laikydamiesi naujausių grindų dangos klojimo technologijų ir užsienio gamintojų rekomendacijų, profesionaliai įrengia mūsų bendrovės meistrai, dirbantys visoje Lietuvoje. 4. Apdailos darbai: ◦ kilimų ir kiliminių dangų apsiuvimas; ◦ kilimų apsiuvimas dekoratyvine juosta; ◦ lovatiesių, dekoratyvinių pagalvėlių, užuolaidų ir romanečių modeliavimas, siuvimas, kabinimas; ◦ karnizų ir karnizų mechanizmų tvirtinimas. Pagal individualius užsakymus gaminami originalūs vienetiniai baldai. Taip pat įvairios interjero dekoravimo detalės iš metalo strypelių. 5. Prekių pardavimas išsimokėtinai. Prekės išsimokėtinai parduodamos asmenims nuo 21 iki 65 metų amžiaus. Minimali finansuojama suma 150 Lt. Reikalingi dokumentai: LR pasas arba asmens tapatybės kortelė. Jei prekės kaina, atėmus avansą (finansuojama suma), didesnė nei 10000 Lt, reikalingas socialinio draudimo pažymėjimas ir pažyma iš darbovietės apie pastarųjų trijų mėnesių pajamas. UAB „Dubingiai“ partneris – „Ūkio banko lizingas“. 6. Dovanų įpakavimas, dovanų kuponai. Jei ieškote dovanos, UAB „Dubingiai“ siūlo už dovanai skirtą pinigų sumą įsigyti dovanų kuponą, o jei norite dovaną išrinkti patys, įmonės darbuotojai ją stilingai įpakuos. 7. Pirkinių pristatymas į biurą ar namus. UAB „Dubingių” salonuose ir parduotuvėse pirktos prekės įmonės transportu pristatomos kliento nurodytu adresu. [1] Bendrovė skirsto geografinius segmentus į atskiras verslo sudedamąsias dalis, kuri gamina produkciją, parduoda prekes ar teikia paslaugas tam tikroje ekonominėje aplinkoje ir kurios verslo rizika ir pelningumas skiriasi nuo kitų verslo dalių, veikiančių kitoje ekonominėje aplinkoje. 1 lentelėje yra pateikti pagrindiniai UAB „Dubingiai“ geografiniai segmentai. 1 lentelė. UAB „Dubingiai“ pardavimai pagal geografinius segmentus 2005-2007 m. (Lt) Geografinis segmentas 2005 2006 2007 Lietuvos Respublika 14.903.859 22.450.570 28.864.715 Latvijos Respublika 301.338 570.463 694.327 Estijos Respublika – – 19.749 Kitos šalys – – 10.265 Pardavimai iš viso: 15.205.197 23.021.033 29.589.056 Kaip matyti iš 1 lentelės, 2005-2006 m. įmonės pardavimai buvo vykdomi tik Lietuvoje ir Latvijoje, o 2007 m. jau ir Estijoje bei kitose šalyse. 2005-2006 m. apie 98 proc. pardavimo pajamų buvo gaunama Lietuvoje, tik 2 proc. – Latvijoje. 2007 m. pardavimų pajamos iš Lietuvos sudarė 97,6 proc., iš Latvijos –2,3 proc., o iš Estijos ir kitų šalių – apie 0,1 proc. Taigi didžiąją dalį pardavimų įmonė vykdo Lietuvoje, tik apie 3 proc. prekių parduoda Latvijoje, Estijoje ir kitose šalyse , o ateityje žada įtraukti dar vieną eksporto kryptį – į Rusiją. 2007 m. UAB „Dubingiai“ pajamos iš pardavimų siekė 29.589.056 Lt, o tai yra 6.568.023 Lt, arba 28,5 daugiau negu 2006 metais. Bendrovės grynasis pelnas 2007 metais sudarė 311 177 Lt. (šis pelnas skiriasi nuo nurodomo pelno (nuostolio) ataskaitoje, pateiktoje 3 priede, nes pelno (nuostolio) ataskaitoje neatsispindi nepriskaičiuotas pelnas) Pagrindiniai įmonės mokumo rodikliai yra pateikti 2 lentelėje. UAB „Dubingiai“ grynasis apyvartinis kapitalas per 2005-2007 metų laikotarpį sumažėjo 760.648 Lt. Vadinasi, įmonė turėjo mažiau apyvartinių lėšų trumpalaikiams įsipareigojimams padengti (trumpalaikiai įsipareigojimai augo sparčiau negu trumpalaikis turtas). 2 lentelė. UAB „Dubingiai“ mokumo rodikliai 2005-2007 m. Rodiklis 2005 2006 2007 Grynasis apyvartinis kapitalas, Lt. 2.312.600 1.991.766 1.551.952 Bendrojo trumpalaikio mokumo koeficientas 1,44 1,27 1,13 Greitojo trumpalaikio mokumo koeficientas 1,44 1,27 1,13 Labai greito trumpalaikio mokumo koeficientas 0,05 0,11 0,06 Bendras skolos rodiklis 0,52 0,54 0,54 Ilgalaikio įsiskolinimo rodiklis 0,55 0,51 0,51 Skolos ir pastoviojo kapitalo koeficientas 0,69 0,79 0,77 Skolos ir akcinio kapitalo koeficientas 5,54 6,55 10,49 Bendrojo trumpalaikio mokumo koeficientas 2005-2006 m. atitiko rekomenduojamas normas (rekomenduojama šio rodiklio reikšmė yra 1,2-2) ir buvo lygus atitinkamai 1,44 ir 1,27, o 2007 m. buvo kiek mažesnis negu rekomenduojama. Tai reiškia, kad įmonės trumpalaikis turtas yra didesnis už trumpalaikius įsipareigojimus ir įmonės mokumas atitinka reikalavimus. Greitojo trumpalaikio mokumo koeficientas visu nagrinėjamu laikotarpiu atitiko rekomenduojamą normą, t.y. buvo didesnis už 1. Tai reiškia, jog įmonė buvo pajėgi padengti trumpalaikius įsipareigojimus iš trumpalaikio turto be atsargų. Labai greito trumpalaikio mokumo koeficientas 2005 m. atitiko rekomenduojamą normą 0,05, o 2006-2007 m. ją ir viršijo. Galima teigti, kad įmonė likvidžiausio trumpalaikio turto (šiuo atveju − tik grynųjų pinigų, nes trumpalaikių vertybinių popierių ji neturi) turi pakankami, kad galėtų, esant reikalui, greitai padengti tam tikrą dalį trumpalaikių įsipareigojimų. UAB „Dubingiai“ bendras skolos rodiklis visu analizuojamu laikotarpiu buvo panašus ir svyravo apie 0,5, tai reiškia, kad turtas viršijo įsipareigojimus apie 2 kartus. Kreditoriaus požiūriu šis rodiklis yra geras, nes mažesnė įmonės turto dalis finansuojama iš skolintų lėšų. Tačiau savininko požiūriu šis rodiklis yra per žemas, nes pasiskolinus daugiau lėšų galbūt būtų galima daugiau uždirbti ir plėsti verslą. Ilgalaikio įsiskolinimo rodiklis turėjo nežymią tendenciją mažėti (per analizuojamą laikotarpį sumažėjo nuo 0,55 iki 0,51), vadinasi, įmonėje nuosavas kapitalas augo sparčiau negu ilgalaikiai įsipareigojimai. Skolos ir pastoviojo kapitalo koeficientas 2005-2006 m. išaugo, o 2007 m. kiek sumažėjo, tačiau visu analizuojamu laikotarpiu neviršijo 1. Tai reiškia, kad įmonės įsipareigojimai yra mažesni už pastovųjį kapitalą ir įmonė yra pajėgi padengti savo įsipareigojimus. Skolos ir akcinio kapitalo koeficientas visu nagrinėjamu laikotarpiu buvo didesnis už rekomenduojamą normą − 0,5, o 2007 m. − net 21 kartą didesnis, tai rodo, jog įmonė buvo gana daug įsiskolinusi. Tokį rodiklį galėjo lemti tai, kad įmonė intensyviai plėtė savo veiklą ir finansavimui naudojosi bankų suteikiama kreditavimo galimybe (2007 m. įsipareigojimai kredito įstaigoms išaugo dvigubai, lyginant su 2006 m.), o akcinis kapitalas nebuvo didinamas. 2. Įmonės organizacinė struktūra UAB „Dubingiai“ veikla prasidėjo nuo vienos parduotuvės Kaune, o šiuo metu įmonė jau turi 16 parduotuvių išsibarsčiusių 7 Lietuvos miestuose. Bendrovėje dirba 269 darbuotojai. Įmonės organizacinė struktūra bei darbuotojų skaičius kiekviename skyriuje pateikti 1 paveiksle. 1 pav. UAB „Dubingiai“ organizacinė struktūra UAB „Dubingiai“ vadovauja generalinė direktorė, jai padeda didmeninės prekybos direktorė, mažmeninės prekybos direktorė, personalo direktorė, ūkio direktorius, pardavimų direktorius, prekybos tinklo direktorė. Direktorė didmeninei prekybai užsako prekes iš viso pasaulio gamintojų, nustato kainas, organizuoja vadybininkų veiklą, parduodant atsivežtas prekes didmenomis, kontroliuoja atsiskaitymo už šias prekes savalaikiškumą. Direktorė mažmeninei prekybai vadovauja prekių užsakymui iš gamintojų ir tiekėjų, rūpinasi prekių tiekimu į visus bendrovės padalinius, prekių eksponavimu ir efektyviu pardavimu UAB „Dubingiai“ mažmeninės prekybos skyriuose. Personalo direktorė užsiima darbuotojų paieška, atranka ir priėmimu, atleidimu, mokymu, prižiūri darbo drausmę. Ūkio direktorius prižiūri ir remontuoja, renovuoja bendrovei priklausančius pastatus, įrengia ir ruošia darbui prekybinius plotus nuomojamose patalpose, tvarko elektros ir šiluminį ūkį, gamina prekybinius įrengimus, baldus pagal dizainerių projektus. Pardavimų direktorius vadovauja vadybininkams ir projektų vadovams, realizuojantiems bendrovės produktus į objektus: sanatorijas, ligonines, bankus, viešbučius, mokymo įstaigas, restoranus, klubus, biurus ir privačias valdas. Bendrovės teisininkas ruošia sutarčių projektus, susitarimus ir įsakymus, protokolus ir nuostatus, reikalingus bendrovės veiklai, atstovauja bendrovę teismuose, hipotekoje, teisėsaugos institucijose. Bendrovės finansų tarnybos darbui vadovauja vyr. finansininkas. Visi atsiskaitymai, mokėjimai, apyskaitos ir balansas tvarkomi centre Kaune. Visi kiti bendrovės padaliniai pateikia į centrą savo ataskaitas ir apyskaitas, kur informacija apdorojama ir vykdomi atsiskaitymai su valstybe bei gamintojais, tiekėjais. Logistikos tarnyboje dirbantys vadybininkai užsako iš gamintojų reikalingas prekes, randa transporto kompanijas, su kuriomis palankiomis sąlygomis pasirašo sutartis dėl produktų atvežimo. Įmonė taip pat turi IT inžinierių, kuris prižiūri UAB „Dubingiai“ kompiuterinę sistemą, rūpinasi reikalingais atnaujinimais, tvarko atsiradusius gedimus. Mažmeninėje prekyboje daugiausia darbuotojų (42) dirba Kaune. Nors čia veikia tik dvi parduotuvės, tačiau Kaune yra įsikūrusi UAB „Dubingiai“ būstinė. Taip pat daug darbuotojų (32) turi ir Vilniuje veikiančios 3 parduotuvės. Trečioje vietoje yra Klaipėda, čia dirba 18 darbuotojų, nors pagal parduotuvių skaičių Klaipėda yra pirmaujanti iš visų Lietuvos miestų – joje atidarytos 4 parduotuvės. Šiauliuose veikia 3 parduotuvės, kuriose dirba 15 darbuotojų. Kaip ir Kaune, Panevėžyje yra 2 parduotuvės, jose darbuojasi 10 žmonių. Tauragėje ir Plungėje UAB „Dubingiai“ turi po vieną parduotuvę, jose dirba atitinkamai 5 ir 3 darbuotojai. Vertėtų paminėti, jog dauguma UAB „Dubingiai“ darbuotojų yra tinkliniai, t.y. jų darbo vieta nėra apibrėžta – pagal poreikį gali tekti kelis mėnesius padirbėti viename iš mažmeninės prekybos skyrių Kaune, kelis mėnesius – Šiauliuose ir pan. UAB „Dubingiai“ pagrindiniai sandėliai įsikūrę Kaune. 2007 m. balandį bendrovė pasirašė sutartį penkeriems metams su UAB „LEZ Kausta logistika“ dėl naujų sandėliavimo patalpų nuomos Laisvojoje ekonominėje zonoje Kaune ir nuo 2007 m. rugpjūčio pradėjo ten nuomoti sandėliavimo patalpas bei biuro patalpas, nes bendrovei plečiant veiklą administracijos darbuotojų bei vadybininkų skaičius smarkiai išaugo. Kadangi bendrovei nuosavybės teise priklausančios sandėliavimo patalpos Kaune, Taikos pr. yra morališkai pasenę, reikalaujančios kapitalinio remonto ir didelių investicijų, o naujų sandėliavimo patalpų nuoma brangi, 2007 m. gegužę nuspręsta pirkti žemės sklypą, esantį Vakariniam aplinkkelyje sandėlio statybai, siekiant turėti savo naują, modernų, didelį sandėlį, kurio dalį būtų galima ir nuomoti. 3. EKONOMINĖ VEIKLA IR JOS EFEKTYVUMAS UAB „Dubingiai“ yra prekybos įmonė, kurios pagrindinė veikla – mažmeninė ir didmeninė prekyba kilimais, grindų ir sienų dangomis ir kt. interjero apdailos medžiagomis. Toks veiklos pobūdis nereikalauja gamybinių išteklių, kuriais bendrovė ir nedisponuoja, nes nevykdo gamybinės veiklos. Visas reikiamas medžiagas ir produktus ji importuoja iš užsienio gamintojų. Energetiniai ištekliai (vanduo, šiluminė energija, elektros energija), reikalingi įmonės parduotuvėms bei sandėliams yra apskaičiuojami remiantis praėjusių metų duomenimis. Vienas pagrindinių įmonės sėkmingos veiklos garantų ir ekonominį efektyvumą lemiantis veiksnys yra jos darbuotojai – žmogiškieji ištekliai, kurie kuria rinkai siūlomų produktų vertę, ieško naujų klientų, dalyvauja kuriant ir įgyvendinant įvairius projektus. Įmonėje šiuo metu dirba 269 darbuotojai. UAB „Dubingiai“ darbo laikas yra reglamentuotas darbo valandomis, kurios skirtinguose miestuose esančiuose padaliniuose skiriasi. Dažniausiai administracija dirba nuo 9 h iki 18 h., sandėlis – nuo 8 h iki 17 h, o parduotuvės – nuo 9 h iki 19 h. Parduotuvėse darbuotojams darbo laikas paskirstomas taip, kad per dieną jie dirbtų 8 h, t.y. galima dirbti nuo 9 h iki 18 h arba nuo 10 h iki 19 h. Reiktų paminėti, jog parduotuvės dirba ir šeštadieniais. Vėlgi, darbo laikas skirtinguose miestuose skiriasi, pavyzdžiui, Kaune, Savanorių pr. esanti parduotuvė dirba nuo 9 h iki 16.30 h. Tiesa, kai kuriose UAB „Dubingiai“ parduotuvėse, kurios veikia išnuomotose patalpose prekybos centre „Bruklinas“ Šiauliuose ar prekybos centre „Babilonas“ Panevėžyje, darbo valandos yra nustatomos patalpų nuomotojo, todėl darbuotojams tenka dirbti nuo 10 h iki 22 h. Tačiau po dviejų tokių darbo dienų sutiekiamos dvi laisvos dienos, per kurias darbuotojas gali pailsėti. Tokios parduotuvės dirba ir sekmadieniais. Taigi darbo laiko fondą sudaro 8-12 darbo valandų per dieną arba 40-48 savaitinių darbo valandų. Tačiau įmonės darbuotojai yra suinteresuoti ne konkrečiu darbo laiko apibrėžimu, bet dirbamo laiko efektyviausiu išnaudojimu, o darbo laiko trukmę dažnai diktuoja konkreti situacija. UAB „Dubingiai“ darbuotojų kaita nėra didelė, dažniausiai – tik tarp pagalbinių darbininkų. Plėsdama veiklą ir ieškodama naujų darbuotojų, įmonė bendradarbiauja su Darbo birža, taip pat, kuriant naujas darbo vietas, bendrovei yra tekę pasinaudoti užimtumo didinimo fondų lėšomis. Daugumai darbuotojų atlyginimai yra fiksuoti (2007 m. vidutinis mėnesinis vieno darbuotojo darbo užmokestis buvo apie 2.000 Lt), o vadybininkai, projektų vadovai ir dizaineriai prie fiksuoto atlyginimo dar užsidirba procentus nuo pardavimų. Tai skatina dirbančiuosius aktyviau ieškoti rinkos, turėti daugiau pardavimo sutarčių. Vadybininkų, dirbančių pagal tuos pačius pareiginius nuostatus, darbo užmokestis gali būti skirtingo dydžio. Iniciatyviam, darbščiam, kvalifikuotam dirbančiajam mokama daugiau nei tam, kuris atlieka tik tai, kas jam pavesta. Už tai, kad ateina į darbą, pinigų nemokama niekam ir nedarbštūs žmonės paprasčiausiai bendrovėje neužsibūna, nes jų darbas neneša naudos nei darbuotojui nei bendrovei. Kas keturis mėnesius yra peržiūrimas kiekvieno darbuotojo dirbtas laikas ir apmokami viršvalandžiai. Darbuotojai yra skatinami suteikiant papildomų poilsio dienų savaitėje, siunčiant tobulintis ar stažuotis užsienyje (seminarai, tarptautinės parodos). Lojalūs įmonei, ilgai ir gerai bendrovėje dirbantys žmonės, nuo 2000 metų kasmet siunčiami poilsiauti į Tunisą, Turkiją, Egiptą, Graikiją. UAB „Dubingiai“ siekia nuolatinio augimo, todėl plečia veikla ne tik jau esamuose padaliniuose (plečia prekybos plotą), bet ir steigia naujas parduotuves. 2007 m. įmonė atidarė naujus interjero salonus Šiauliuose (prekybos centre „Bruklinas“, bei prekybos centre „NIC“) ir Panevėžyje (prekybos centre „Babilonas“). Bendrovė paskutiniu metu didelį dėmesį skiria prekybos baldais plėtimui. Būtent dėl to, 2008 m. UAB „Dubingiai“ išplėtė savo parduotuvės, esančios Vilniuje, „Domus galerijoje“, plotą. Taip pat buvo išplėstos Klaipėdoje, Liepų g. esančios parduotuvės patalpos. UAB „Dubingiai“ yra novatoriška bendrovė, to reikalauja ir įmonės veiklos pobūdis. Įmonės siūlomų prekių asortimentas yra atnaujinamas vidutiniškai kas mėnesį, atidžiai renkamos naujos kolekcijos, idėjų parsivežama iš tarptautinių parodų. Viena iš pagrindinių naujienų yra įmonės siūlomi fototapetai. Fototapetai – įdomus, originalus ir netradicinis sprendimas sienoms puošti. Bene didžiausias jų privalumas – galimybė visą norimą plotą dekoruoti nestandartinio dydžio vaizdu. Be to, fototapetus galima klijuoti ir ant spintos, stumdomų pertvarų ar durų. Fototapetai, kuriais prekiauja UAB „Dubingiai”, gaminami naudojant flizeliną. Flizelinas yra medžiaga, kur kas pranašesnė už popierių. Ji nesugeria klijų, todėl klijuojant fototapetą, šio dydis nekinta, pats fototapetas džiūdamas nesitraukia. Būtent dėl to sujungimai tarp skirtingų tapeto juostų vos matosi. Dar vienas flizelino privalumas – spartesnis darbas, nes klijais pakanka ištepti norimą sienos plotą ir ant jo uždėti fototepeto juostą. Ant fototapetų vaizdai spausdinami skaitmeniniu būdu. Fototapetai su nestandartinio dydžio vaizdais – ne tik savita sienų dekoracija. Tai geras būdas atskirti norimas erdves, vieną sieną išryškinti kaip pagrindinį kambario akcentą, kitą – prislopinti, paslėpti privalumus ir trūkumus. Bendrovė gali pasigirti prekių logistikai įdiegta kompiuterizuota, automatizuota sandėlio valdymo sistema: prekės saugiau sandėliuojamos, greičiau pasiekiamos ir apskaitomos. Ši logistikos sistema įdiegta neseniai įsigytuose sandėliuose Kauno LEZ. Tokią sistemą Lietuvoje naudoja tik kelios stambios įmonės. Įmonė taip pat siekia neatsilikti nuo visame pasaulyje išpopuliarėjusios prekybos internete ir siūlo savo prekių įsigyti UAB „Dubingiai“ elektroninėje parduotuvėje. Peržiūrėjus siūlomų produktų katalogus, galima išsirinkti norimą prekę. Užsakytos prekės išsiunčiamos per 7 darbo dienas, atsiskaityti galima ir išsimokėtinai. UAB „Dubingiai“ internetinėje svetainėje taip pat suteikiama galimybė rašyti bei skaityti kitų atsiliepimus apie kiekvieną prekę ar palikti įrašą svečių knygoje. Įmonės veiklos ekonominį efektyvumą charakterizuojantys rodikliai pateikti 3 lentelėje. 3 lentelė. UAB „Dubingiai“ veiklos ekonominio efektyvumo rodikliai 2005-2007 m. Rodiklis 2005 2006 2007 Viso turto apyvartumas, kartais 0,72 0,97 0,77 Ilgalaikio turto apyvartumas, kartais 1,13 1,60 1,17 Trumpalaikio turto apyvartumas, kartais 2,00 2,71 2,94 Atsargų apyvartumas, kartais 4651,57 6526,19 7592,09 Atsargų apyvartumas, dienomis 0 0 0 Debitorinio įsiskolinimo (pirkėjų skolų) apyvartumas, kartais 10,30 13,01 12,38 Debitorinio įsiskolinimo (pirkėjų skolų) apyvartumas, dienomis 35 28 29 Kreditorinio įsiskolinimo (skolų tiekėjams) apyvartumas, kartais 2,64 3,96 3,08 Kreditorinio įsiskolinimo (skolų tiekėjams) apyvartumas, dienomis 138 92 119 Parduotų prekių ir paslaugų savikaina vienam pardavimų litui 0,60 0,61 0,60 Viso turto apyvartumas parodo, kiek 1 litas turto uždirba pajamų. UAB „Dubingiai“ turto apyvartumas 2005-2006 m. turėjo tendenciją didėti (išaugo nuo 0,72 iki 0,97), vadinasi, įmonė turtą naudojo gana efektyviai. Tačiau 2007 m. šis rodiklis vėl sumažėjo iki 0,77. Vertėtų pastebėti, kad nagrinėjamos įmonės turto apyvartumas neatitiko teorinių rekomenduojamų reikšmių (1,6-1,8), buvo mažesnis. Taigi įmonei reiktų pagalvoti, kaip būtų galima turtą panaudoti dar efektyviau ir kaip didinti pardavimus (atkreipti dėmesį į marketingo programą). Įmonės ilgalaikio turto apyvartumas parodo, kiek kiekvienam ilgalaikio turto litui tenka parduotos produkcijos litų. Šis rodiklis UAB „Dubingiai“ 2006 m. buvo išaugęs iki 1,6, tačiau 2007 m. sumažėjo ir siekė 1,17, vadinasi pajamoms uždirbti buvo naudojama vis mažiau ilgalaikio turto. Norint šį rodiklį padidinti, reiktų didinti pardavimus arba parduoti dalį ilgalaikio turto. Trumpalaikio turto apyvartumas parodo, kiek trumpalaikio turto litui tenka parduotos produkcijos pajamų. Kaip matyti, šis rodiklis linkęs didėti – nuo 2,00 išaugo iki 2,94. Taigi UAB „Dubingiai“ pajamoms uždirbti naudoja vis daugiau trumpalaikio turto ir mažiau ilgalaikio turto. Tai, jog trumpalaikio turto apyvartumo rodiklis didėja, rodo, kad įmonė savo turtą panaudoja vis efektyviau. Atsargų apyvartumo rodiklis kartais nagrinėjamu laikotarpiu linkęs didėti. Nuo 4651,57 jis išaugo iki 7592,09. Atsargų apyvartumo paspartėjimui turėjo įtakos tiek išaugusi parduotų prekių savikaina, tiek ir atsargų vidutinės metinės apimties padidėjimas. Atsižvelgiant į įmonės veiklos pobūdį toks rodiklis yra geras, nes atsargos nesikaupia ir yra greitai realizuojamos. Atsargų apyvartumas dienomis 2005-2007 m. nesiekia vienos dienos. Debitorinio įsiskolinimo apyvartumas kartais parodo, kiek kartų per metus įmonė vidutiniškai surenka savo lėšų atsiskaitymų procese. Kaip matyti, UAB „Dubingiai“ šis rodiklis per nagrinėjamą laikotarpį nuo 10,30 išaugo iki 12,38, kas parodo, kad pirkėjai skolas įmonei sumoka vis greičiau (2007 m. maždaug kas mėnesį). Rekomenduojamas debitorinis įsiskolinimas (dienomis) yra 1-2 mėnesiai (t.y. 30-60 dienų). UAB „Dubingiai“ 2005-2007 m. šis rodiklis neviršijo rekomenduojamos normos. Kreditorinio įsiskolinimo apyvartumas kartais parodo, kiek kartų per metus įmonė atsiskaito su savo tiekėjais. Šio rodiklio kitime galima įžvelgti tą pačią tendenciją kaip ir debitorinio įsiskolinimo apyvartumo: 2006 m. šis rodiklis buvo išaugęs, 2007 m. vėl kiek sumažėjo, tačiau žvelgiant į 2005-2007 m. laikotarpį jis išaugo nuo 2,64 iki 3,08. Vadinasi, įmonė vis greičiau atsiskaito su tiekėjais. Kreditorinis įsiskolinimas dienomis parodo, per kiek dienų įmonė atsiskaito su tiekėjais. Šis rodiklis 2005-2007 m. buvo didesnis už debitorinio įsiskolinimo dienomis rodiklį, vadinasi, įmonei teko su tiekėjais atsikaityti vėliau, jau gavus pirkėjų skolas. Bendra kreditorinio įsiskolinimo rodiklio dienomis tendencija yra linkusi mažėti, tačiau visu nagrinėjamu laikotarpiu šis rodiklis yra daugiau negu du mėnesiai, todėl įmonei reiktų stengtis su tiekėjais atsiskaityti greičiau. Parduotų prekių ir paslaugų savikaina vienam pardavimų litui parodo, kiek prekės savikaina sudaro 1 pardavimo lito. Kuo minėtas rodiklis yra žemesnis, tuo daugiau įmonė gauna pelno parduodama produkciją. Visu analizuojamu laikotarpiu šis rodiklis atitiko rekomenduojamą normą (0,5-0,9). 2005-2006 m. UAB „Dubingiai“ šis rodiklis nežymiai išaugo, o 2007 m. vėl sumažėjo iki pradinio lygio ir siekė sudarė 60 proc. 1 pardavimo lito. Atlikus UAB „Dubingiai“ veiklos ekonominio efektyvumo analizę galima teigti, kad įmonė dirba efektyviai, nes gerėja (ir neviršija rekomenduojamų normų) ir trumpalaikio turto apyvartumo, ir atsargų apyvartumo, ir debitorinio įsiskolinimo apyvartumo rodikliai. Galbūt reiktų atkreipti dėmesį į viso turto bei ilgalaikio turto apyvartumą, stengtis šiuos rodiklius pagerinti. Taip pat reikėtų stengtis greičiau atsiskaityti su tiekėjais (trumpinti kreditorinį įsiskolinimą dienomis), tuo labiau, kad pirkėjų skolų apyvartumo rodiklis gerėja, t.y. įmonė anksčiau gauna pirkėjų skolas negu turi atsiskaityti su tiekėjais. Įmonės išlaidos marketingui, kurios 2005-2007 m. sudarė 99 proc., o 2007 m. 97 proc. visų pardavimo sąnaudų, matomos 4 lentelėje 4 lentelė. UAB „Dubingiai“ marketingo išlaidos 2005-2007 m. (Lt)   2005 2006 m. 2007 m. Skelbimai ir reklama 480.387 898.512 29.145 Reprezentacinės sąnaudos 19.166 25.184 607.518 Iš viso: 499.553 923.696 636.663 UAB „Dubingiai“ išlaidos marketingui per nagrinėjamą laikotarpį sumažėjo 137.110 Lt arba 27,45 proc. Įmonės išlaidos skelbimams ir reklamai 2005-2006 m. augo, tačiau 2007 m. sumažėjo iki 29.145 Lt. Šį sumažėjimą lėmė reklamos televizijoje nutraukimas, nes ji pasirodė neefektyvi. Per visą analizuojamą laikotarpį skelbimų ir reklamos išlaidos sumažėjo 451.242 Lt arba 93,93 proc. Tuo tarpu reprezentacinės sąnaudos 2005-2006 m. augo nedaug, tačiau 2007 m. išaugo net 24 kartus (lyginant su 2006 m.). Per 2005-2007 m. laikotarpį šios sąnaudos išaugo 588.352 Lt arba 32 kartus. Žvelgiant į UAB „Dubingiai“ siūlomų prekių kainas, jos yra kiek aukštesnės negu kai kurių konkurentų, tačiau tai neatbaido įmonės klientų, nes už aukštą kokybę, kokią siūlo UAB „Dubingiai“, jie sutinka mokėti kiek brangiau. 4. FINANSINIAI RODIKLIAI Įmonės finansinė padėtis geriausiai atsispindi balanso ir pelno (nuostolio) ataskaitose. 4.1. Balanso analizė Horizontali analizė. Horizontalioji analizė padeda nustatyti atitinkamų (šiuo atveju 2005-2007 metų) rodiklių dinamiką. Rodiklių dinamika apskaičiuojama litais ir procentais, lyginant faktinio laikotarpio duomenis su ankstesnio laikotarpio duomenimis (žr. 1 priedo 1 ir 2 lenteles). Įmonės turtas (o tuo pačiu ir nuosavybė bei įsipareigojimai, nes balanse šios dalys turi būti lygios) visu nagrinėjamu laikotarpiu augo. Atskirai grafiškai panagrinėsiu įmonės turto ir nuosavybės bei įsipareigojimų kitimą minėtu laikotarpiu (2 ir 3 pav.). 2 pav. UAB „Dubingiai” ilgalaikio ir trumpalaikio turto dinamika 2005-2007 m. Iš 2 paveikslo matyti, jog visu analizuojamu laikotarpiu įmonės ilgalaikis turtas viršijo trumpalaikį turtą. Ilgalaikis turtas, kurį sudaro materialus ir nematerialus turtas (finansinio turto įmonė analizuojamu metu neturėjo) per 2005-2006 m. augo nedaug, o 2007 m. išaugo net 75,31 proc. arba 10.844.934 Lt. Tokį augimą lėmė taip pat 75,41 proc. išaugęs materialusis turtas, o konkrečiau – 2007 m. įsigyta žemė (2.376.395 Lt) bei pastatai (lyginant su 2006 m., jų vertė išaugo 7.233.742 Lt). Materialus turtas per analizuojamą laikotarpį išaugo 87,66 proc., o nematerialus turtas sumažėjo apie 13 proc. Iš viso ilgalaikis įmonės turtas 2005-2007 m. išaugo 11.774.699 Lt arba 87,41 proc. Trumpalaikis UAB „Dubingiai“ turtas, kurį sudaro atsargos, išankstiniai apmokėjimai ir nebaigtos vykdyti sutartys, per vienerius metus gautinos sumos, kitas trumpalaikis turtas bei pinigai ir pinigų ekvivalentai, 2005-2007 m. augo ne taip sparčiai, o 2007 m. išaugo labiau – 73,55 proc. Šį augimą sąlygojo kitas trumpalaikis turtas (iš anksto sumokėtas socialinis bei pelno mokestis), kuris 2007 m. sudarė 82.655 Lt. 2005-2006 m. kito trumpalaikio turto įmonė neturėjo. Taip pat augimui įtakos galėjo turėti 47,48 proc. išaugusi prekių, skirtų perparduoti vertė bei 35,12 proc. išaugusi pirkėjų skola. Iš trumpalaikį turtą sudarančių straipsnių per analizuojamą laikotarpį labiausiai išaugo atsargos, išankstiniai apmokėjimai ir nebaigtos vykdyti sutartys – 4.245.583 Lt arba 73,57 proc. Taigi didžiausią įtaką ilgalaikio turto augimui turėjo materialaus turto augimas, o trumpalaikio turto augimui – atsargų, išankstinių apmokėjimų ir nebaigtų vykdyti sutarčių bei per vienerius metus gautinų sumų didėjimas. 3 paveiksle matyti, kaip kito įmonės nuosavas kapitalas (sudaro: kapitalas, perkainojimo rezervas, rezervai ir nepaskirstytas pelnas) ir įsipareigojimai (sudaro: ilgalaikiai ir trumpalaikiai įsipareigojimai). Šie du rodikliai 2005-2007 m. turėjo tendenciją augti ir įsipareigojimai visu analizuojamu laikotarpiu viršijo nuosavą kapitalą. Tai reiškia, kad veiklai finansuoti buvo naudojamos daugiau skolintos negu nuosavos lėšos. Nuosavas kapitalas 2005-2006 m. augo nedaug, vos 6,65 proc., o 2007 m. matomas didesnis šuolis aukštyn – 64,08 proc. Per visą analizuojamą laikotarpį minėtas rodiklis išaugo 7.626.612 Lt arba 74,99 proc. Augimui didžiausią įtaką turėjo net 6.472.554 Lt arba 130,55 proc. išaugęs perkainojimo rezervas. Perkainojimo rezervo augimą lėmė turimų pastatų perkainavimas, nes jų vertė rinkoje išaugo. Gana daug išaugo ir rezervai – 1.300.000 Lt arba 47,77 proc. Šį augimą lėmė rezervo skirto Savanorių pr. 366 esančio pastato rekonstrukcijai išaugimas nuo 1.200.000 Lt 2006 m. iki 2.000.000 Lt 2007 m. UAB „Dubingiai“ įsipareigojimų dinamikoje pastebima ta pati tendencija, kaip ir nuosavo kapitalo: 2005-2006 m. stebimas nedidelis augimas (18,16 proc.), o 2007 m. fiksuojamas staigesnis augimas (60,22 proc.). Iš viso per analizuojamą laikotarpį įmonės įsipareigojimai išaugo 9.751.952 Lt arba 89,31 proc. Labiausiai prie įsipareigojimų augimo prisidėjo trumpalaikių įsipareigojimų didėjimas – lyginant 2007 m. su 2005 m. jie išaugo 6.364.513 Lt arba 119,93 proc. Itin daug išaugo skolos tiekėjams – 2.306.783 Lt arba 66,34 proc. ir finansinės skolos – 1.693.805 Lt arba 2278,89 proc. Skolų augimą lėmė sparti įmonės plėtra ir apyvartinių lėšų veiklai finansuoti skolinimasis iš kredito įstaigų. 3 pav. UAB „Dubingiai“ nuosavo kapitalo ir įsipareigojimų dinamika 2005-2007 m. Ilgalaikiai įmonės įsipareigojimai augo beveik dvigubai mažiau negu trumpalaikiai – per analizuojamą laikotarpį išaugo 3.387.439 Lt arba 60,36 proc. Didžiausią įtaką ilgalaikių įsipareigojimų augimui 2005-2007 m. turėjo 97,51 proc. išaugę įsipareigojimai kredito įstaigoms. Įmonė ėmė daugiau paskolų pastatų pirkimui bei didino kredito linijų limitus, taip pat pratęsdama ir paskolų terminus. Kredito įstaigų teikiamos paskolos yra reikalingos įmonės veiklos plėtimui. Apibendrinant nuosavo kapitalo ir įsipareigojimų horizontalią analizę, galima teigti, jog įmonės įsipareigojimai visu analizuojamu laikotarpiu viršijo nuosavą kapitalą. Tiek nuosavas kapitalas, tiek ir įsipareigojimai turėjo tendenciją augti. Nuosavo kapitalo augimą daugiausia lėmė išaugęs perkainojimo rezervas, trumpalaikių įsipareigojimų augimą – skolos tiekėjams, o ilgalaikių įsipareigojimų didėjimą – skolos kredito įstaigoms. Vertikali analizė. Atliekant vertikaliąją analizę atitinkamas finansinės ataskaitos rodiklis lyginamas su bendruoju baziniu tos ataskaitos rodikliu, o gautas dydis išreiškiamas bazinio dydžio procentais ir parodo, kiek atitinkamas balanso straipsnis sudaro bendroje nuosavybės ir įsipareigojimų ar turto sumoje. Įmonės balanso vertikali analizė yra pateikta 1 priedo 3 ir 4 lentelėse, o grafinis vaizdas matomas 4 ir 5 paveiksluose. Iš 4 paveikslo matyti, jog ilgalaikio turto dalis bendroje turto sumoje visu analizuojamu laikotarpiu buvo didesnė negu trumpalaikio. 2006 m. ilgalaikio turto dalis buvo sumažėjusi nuo 63,87 proc. (2005 m.) iki 60,63 proc., tačiau 2007 m. vėl išaugo iki 65,63 proc. Didžiąją ilgalaikio turto dalį 2005-2007 m. sudarė materialusis turtas (apie 99 proc.), o materialiojo turto – pastatai (apie 60 proc.). 4 pav. UAB „Dubingiai” turto struktūros kaita 2005-2007 m. Trumpalaikis turtas beveik visu nagrinėjamu laikotarpiu sudarė apie trečdalį viso įmonės turto, tik 2006 m. dalis bendroje struktūroje buvo išaugusi iki 39,37 proc. Didžiausią trumpalaikio turto dalį 2005-2007 m. sudarė atsargos, išankstiniai apmokėjimai ir nebaigtos vykdyti sutartys (apie 72 proc.), o šio straipsnio didžiausia dali teko prekėms, skirtoms perparduoti (apie 96 proc.). Nuosavo kapitalo ir įsipareigojimų sumoje analizuojamu laikotarpiu neženkliai dominavo įsipareigojimai. 2005 m. jie sudarė 51,77 proc. nuosavo kapitalo ir įsipareigojimų, 2006 m. jų dalis išaugo iki 54,33 proc., o 2007 m. sumažėjo iki 53,74 proc. Įsipareigojimų didžiąją dalį 2005 m. sudarė ilgalaikiai įsipareigojimai (51,4 proc.), o 2006-2007 m. – trumpalaikiai (apie 56 proc.), dėl išaugusių skolų tiekėjams, finansinių skolų bei gautų išankstinių apmokėjimų. Nuosavas kapitalas 2005-2007 m. sudarė kiek mažiau nei pusę bendros nuosavo kapitalo ir įsipareigojimų sumos. 2006 m. jo dalis bendroje struktūroje buvo sumažėjusi, tačiau 2007 m. išaugo ir siekė 46,26 proc. Didžiausią nuosavo kapitalo dalį visu nagrinėjamu laikotarpiu sudarė perkainojimo rezervas (vidutiniškai 52 proc.). Taip pat nemaža dalis (apie 26 proc.) teko ir rezervams: privalomajam ir kitiems (rezervui investicijoms į ilgalaikį turtą bei rezervui pastatų rekonstrukcijai). Pastaba. Įmonės nuosavo kapitalo ir įsipareigojimų dalį be nuosavo kapitalo ir įsipareigojimų dar sudaro dotacijos ir subsidijos, tačiau 2005-2007 m. jų įmonė neturėjo, todėl diagramoje jos neatsispindi. 5 pav. UAB „Dubingiai“ nuosavo kapitalo ir įsipareigojimų struktūros kaita 2005-2007 m. Apibendrinant įmonės balanso vertikalią analizę galima pastebėti, jog visu analizuojamu laikotarpiu ilgalaikis turtas viršijo trumpalaikį, o įmonės įsipareigojimai buvo didesni už nuosavybę, taigi veiklai finansuoti daugiau buvo naudojamos skolintos lėšos negu nuosavos. 4.2. Pelno (nuostolio) ataskaitos analizė Horizontali analizė. Horizontalioji UAB „Dubingiai“ pelno (nuostolio) ataskaitos analizė yra pateikta 2 priedo 5 lentelėje, o grafiškai nagrinėjama 6-9 paveiksluose. Kiekvienai įmonei svarbu, kiek pelno ji gauna, todėl ir horizontalią pelno (nuostolio) ataskaitos analizę pradėsiu nuo bendrojo, įprastinės veiklos bei grynojo pelno analizės, kuri pateikta 6 paveiksle. Taigi bendrasis pelnas nagrinėjamu laikotarpiu turėjo tendenciją augti, o įprastinės veiklos pelnas bei grynasis pelnas sumažėjo. Bendrasis pelnas, kuris gaunamas iš pardavimo pajamų atėmus savikainą, 2005-2007 m. išaugo 5.761.300 Lt arba 95,43 proc. Šį augimą lėmė labiau negu savikaina augusios pardavimo pajamos – pardavimo pajamos per 2005-2007 m. išaugo 14.383.859 Lt, o savikaina – 8.622.559 Lt. Įprastinės veiklos pelnas, kuris gaunamas sudėjus tipinės veiklos pelną (nuostolius), kitos veiklos pelną (nuostolius) bei finansinės ir investicinės veiklos pelną (nuostolius), nagrinėjamu laikotarpiu sumažėjo 132.089 Lt arba 41,22 proc. Tiesa, lyginant 2006-2005 m., įprastinės veiklos pelnas buvo išaugęs 529.105 Lt arba 165,13 proc., tačiau 2007 m. vėl sumažėjo iki 188.330 Lt. Įprastinės veiklos pelno sumažėjimą galėjo lemti 2007 m. itin išaugęs (161,93 proc.) tipinės veiklos nuostolis, kurį sąlygojo sparčiau nei bendrasis pelnas augusios veiklos sąnaudos. Kadangi įmonė nei pagautės, nei netekimų neturėjo, įprastinės veiklos pelnas sutampa su pelnu prieš apmokestinimą. 6 pav. UAB „Dubingiai” bendrojo, įprastinės veiklos ir grynojo pelno dinamika 2005-2007 m. Grynasis įmonės pelnas, kuris gaunamas iš įprastinės veiklos pelno atėmus netekimus ir pridėjus pagautę (šių dviejų straipsnių 2005-2007 m. įmonėje nebuvo) bei atėmus pelno mokestį, kito ta pačia tendenciją, kaip ir įprastinės veiklos pelnas: 2006 m. buvo išaugęs 400.789 Lt arba 169,40 proc., o 2007 m. sumažėjo iki 105.676 Lt. Iš viso per analizuojamą laikotarpį grynasis pelnas sumažėjo 130.915 Lt arba 55,33 proc. Atskirai reiktų panagrinėti įmonės pardavimo pajamų bei veiklos sąnaudų kitimą, kuris yra pateiktas 7 paveiksle. Tiek pardavimo pajamos, tiek ir veiklos sąnaudos nagrinėjimu laikotarpiu augo. Pardavimo pajamos per 2005-2007 m. laikotarpį išaugo 14.383.859 Lt arba 94,60 proc. Didžiąją dalį pardavimo pajamų sudarė perparduotų prekių pajamos, kurios išaugo 13.460.890 Lt, o suteiktų paslaugų pajamos išaugo 922.969 Lt. Veiklos sąnaudos, kurias sudaro pardavimo bei bendrosios ir administracinės sąnaudos, per nagrinėjamą laikotarpį išaugo 5.996.719 Lt arba 98,85 proc. Augimui įtakos turėjo net 5.842.958 Lt arba 105,02 proc. išaugusios bendrosios ir administracinės sąnaudos, kurių didžiąją dalį sudarė darbo užmokesčio sąnaudos. 7 pav. UAB „Dubingiai” pardavimo pajamų ir veiklos sąnaudų dinamika 2005-2007 m. Dar vienas įmonės pelno (nuostolio) ataskaitos straipsnis – kita veikla – taip pat augo: per nagrinėjamą laikotarpį išaugo 310.209 Lt arba 47,86 proc. Tokį pokytį lėmė labiau išaugusios kitos veiklos pajamos (per 2005-2007 m. išaugo 315.345 Lt) negu sąnaudos (išaugo 5.136 Lt). Kitos veiklos pajamų didžiąją dalį sudarė nuomos pajamos, o kitos veiklos sąnaudų – 2005 m. ir 2007 m. draudiminių įvykių sąnaudos, 2006 m. – investicinio turto nusidėvėjimas. Taip pat reiktų aptarti įmonės finansinės ir investicinės veiklos pajamas bei sąnaudas, pateiktas 3 priede bei 8 paveiksle. Akivaizdu, jog visu nagrinėjamu laikotarpiu tiek pajamos, tiek sąnaudos augo, tačiau finansinės ir investicinės veiklos sąnaudos gerokai viršijo pajamas, vadinasi, finansinė ir investicinė veikla buvo nuostolinga. Finansinės ir investicinės veiklos pajamos per 2005-2007 m. laikotarpį išaugo 51.369 Lt arba 1339,48 proc. Didžiąją jų dalį (apie 92 proc.) 2006-2007 m. sudarė teigiama valiutos kurso pasikeitimo įtaka, tik 2005 m. daugiausia finansinės ir investicinės veiklos pajamų sudarė kitos finansinės ir investicinės veiklos pajamos. Finansinės ir investicinės veiklos sąnaudos per analizuojamą laikotarpį padidėjo 258.248 Lt arba 85,44 proc. Tokį augimą lėmė 274.685 Lt arba 105,97 proc. išaugusios palūkanų sąnaudos, kurios ir sudarė didžiausią dalį sąnaudų, mat įmonė, plėsdama veiklą, ima vis daugiau paskolų arba plečia jau turimų kreditų ribas. 8 pav. UAB „Dubingiai“ finansinės ir investicinės veiklos pajamos ir sąnaudos 2005-2007 m. Reikia apžvelgti ir įmonės pelno mokesčio (15 proc. tarifas) dinamiką. 2006 m. pelno mokestis buvo išaugęs nuo 83.828 Lt (2005 m.) iki 212.144 Lt, tačiau 2007 m. vėl sumažėjo iki 82.654 Lt. Pelno mokesčio išaugimą 2006 m. lėmė pelno prieš apmokestinimą padidėjimas net 165,13 proc. Per visą analizuojamą laikotarpį pelno mokestis sumažėjo 1.174 Lt arba 1,4 proc. Taigi apibendrinant pelno (nuostolio) ataskaitos horizontalią analizę galima pastebėti, jog įmonė dirba pelningai: nors grynasis pelnas ir linkęs mažėti, tačiau pardavimo pajamos auga. Reiktų atkreipti dėmesį į didėjančias veiklos sąnaudas bei nuostolingą finansinę ir investicinę veiklą. Vertikali analizė. Vertikalios analizės metu skaičiuojama, kiek procentų kiekvienas pelno (nuostolio) ataskaitos straipsnis sudaro nuo pardavimų sumos. Vertikalioji pelno (nuostolio) ataskaitos analizė yra pateikta 2 priedo 6 lentelėje. Daugiausia procentų nuo pardavimo pajamų sudarę straipsniai pavaizduoti 9 paveiksle. Kaip matyti iš 9 paveikslo, visu nagrinėjamu laikotarpiu daugiausia procentų nuo pardavimų sudarė parduotų prekių savikaina, nors šis procentas laikotarpio pabaigoje nežymiai sumažėjo (nuo 60,3 2005 m. iki 60,13 proc. 2007 m.). Kadangi rekomenduojama norma yra 60-90 proc., tai akivaizdu, jog UAB „Dubingiai“ šią normą atitiko. Taip pat nemažai procentų nuo pardavimų sudarė įmonės bendrasis pelnas. Šis procentas, priešingai negu parduotų prekių savikainos, 2006 m. buvo kiek sumažėjęs, tačiau analizuojamo laikotarpio pabaigoje išaugo ir sudarė 39,87 proc. nuo pardavimo pajamų. Šį augimą lėmė augantys pardavimai. 9 pav. UAB „Dubingiai“ pardavimo savikainos, bendrojo pelno ir veiklos sąnaudų dalis pardavimo pajamose 2005-2007 m. Gana žymų procentą nuo pardavimų sudarė ir veiklos sąnaudos. Veiklos sąnaudų dalis pardavimo pajamose kito taip pat kaip ir bendrojo pelno dalis: 2006 m. buvo sumažėjusi, o 2007 m. vėl išaugo ir siekė 40,7 proc. veiklos sąnaudų augimą daugiausia lėmė bendrųjų ir administracinių sąnaudų augimas. Gerokai mažesnę dalį nuo pardavimo pajamų sudarė kitos veiklos pelnas – apie 3,52 proc. Kiek mažesnė dalis teko įprastinės veiklos pelnui (arba pelnui prieš apmokestinimą, nes nagrinėjamoje įmonėje šie du rodikliai sutampa) – vidutiniškai 2,14 proc. Grynasis pelnas taip pat visu analizuojamu laikotarpiu nesudarė ženklesnės pardavimo pajamų dalies: 2005 m. – 1,56 proc., 2006 m. – 2,77 proc. ir 2007 m. – tik 0,36 proc. Mažiausiai procentų nuo pardavimo pajamų sudarė pelno mokestis – vidutiniškai 0,58 proc. Atlikus UAB „Dubingiai“ pelno (nuostolio) ataskaitos vertikalią analizę matyti, jog daugiausia procentų nuo pardavimo pajamų sudaro pardavimo savikaina (apie 60 proc.). Taip pat nemažą dalį sudaro bendrasis pelnas (vidutiniškai 39,61 proc.) ir veiklos sąnaudos (vidutiniškai 39,36 proc.). 1 PRIEDAS 1 lentelė. UAB „Dubingiai“ 2005-2007 m. balanso turto dalies horizontali analizė 2 lentelė. UAB „Dubingiai“ 2005-2007 m. balanso nuosavo kapitalo ir įsipareigojimų dalies horizontali analizė 3 lentelė. UAB „Dubingiai“ 2005-2007 m. balanso turto dalies vertikali analizė 4 lentelė. UAB „Dubingiai“ 2005-2007 m. balanso nuosavo kapitalo ir įsipareigojimų dalies vertikali analizė 2 PRIEDAS 5 lentelė. UAB „Dubingiai“ 2005-2007 m. pelno (nuostolio) ataskaitos horizontali analizė 6 lentelė. UAB „Dubingiai“ 2005-2007 m. pelno (nuostolio) ataskaitos vertikali analizė 3 PRIEDAS 7 lentelė. UAB „Dubingiai“ finansinės ir investicinės veiklos pajamos ir sąnaudos 2005-2007 m. (Lt)   2005 2006 2007 Finansinės ir investicinės veiklos pajamos 3.835 24.581 55.204 Teigiama valiutos kurso pasikeitimo įtaka 1.573 22.798 50.910 Kitos finansinės ir investicinės veiklos pajamos 2.045 814 2.593 Baudų ir delspinigių pajamos 702 1.353 Banko palūkanos 217 267 348 Finansinės ir investicinės veiklos sąnaudos 302.270 308.600 560.518 Palūkanų sąnaudos 259.210 304.380 533.895 Įsipareigojimo mokestis bankui 1.807 4.105 12.473 Neigiama valiutos kurso pasikeitimo įtaka (parduodant) 34.104 Baudos ir delspinigiai 6.896 115 14.150 Kitos finansinės ir investicinės veiklos sąnaudos 253 FINANSINĖS IR INVESTICINĖS VEIKLOS PAJAMOS (NUOSTOLIAI) (298435) (284019) (505314) LITERATŪRA 1. UAB „Dubingiai“. Prieiga per internetą:

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 5835 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

Turinys
  • Turinys 1
  • Įvadas 2
  • 2. Įmonės organizacinė struktūra 7
  • 3. EKONOMINĖ VEIKLA IR JOS EFEKTYVUMAS 9
  • 4. FINANSINIAI RODIKLIAI 15
  • 4.1. Balanso analizė 15
  • 4.2. Pelno (nuostolio) ataskaitos analizė 20
  • 1 PRIEDAS 26
  • 1 lentelė. UAB „Dubingiai“ 2005-2007 m. balanso turto dalies horizontali analizė 26
  • 2 lentelė. UAB „Dubingiai“ 2005-2007 m. balanso nuosavo kapitalo ir įsipareigojimų dalies horizontali analizė 27
  • 3 lentelė. UAB „Dubingiai“ 2005-2007 m. balanso turto dalies vertikali analizė 28
  • 2 PRIEDAS 30
  • 3 PRIEDAS 32
  • LITERATŪRA 33

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
36 psl., (5835 ž.)
Darbo duomenys
  • Finansų referatas
  • 36 psl., (5835 ž.)
  • Word failas 1 MB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį referatą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt