Darbo aktualumas.
Deja Lietuvoje socialinė apsaugos sistema pradėta formuoti tik 1991 metais, t.y. po nepriklausomybės atkūrimo, kai buvo pradėti kurti socialinės paramos sistemos pagrindai, priimti įstatymai, numatytos įgyvendinimo priemonės, sukurtos vykdančios institucijos.
Platesniu aspektu šie klausimai imti nagrinėti 2006 m. kovo mėnesį Lisabonoje vykusiame Europos Sąjungos viršūnių susitikime, kur buvo svarstomi ekonomikos reformos, užimtumo ir socialinės sanglaudos klausimai. Valstybių arba jų vyriausybių vadovai susitarė dėl ES siektino strateginio tikslo ateinančiam dešimtmečiui, kuris apibūdinamas kaip siekis tapti konkurencingiausia ekonomika pasaulyje, pajėgiančia užtikrinti tobulesnę socialinės apsaugos sistemos sanglaudą.
Valstybių vyriausybių vadovai pasižadėjo daug dėmesio skirti Europos socialinės apsaugos sistemos modelio formavimui, modernizavimui bei veiksmingos visuotinės gerovės valstybės kūrimo klausimams. 2006 - 2009 m. Europos Sąjungos šalys senbuvės ir naujosios šalys nutarė suvienyti pastangas, siekiant veiksmingos ekonomikos, geresnių darbo vietų, integruotos visuomenės varomosios jėgos, skatinant visų ES piliečių užimtumą, klestėjimą ir socialinį teisingumą.
Darbo objektas – ES institucijų teisine įtaka nacionalinėms socialinės apsaugos sistemoms.
Darbo tikslas – išanalizuoti ES institucijų teisinę įtaka nacionalinėms socialinės apsaugos sistemoms.
1. aptarti socialinės apsaugos sistemos sampratą.
3. išanalizuoti ES institucijų teisinę įtaka nacionalinėms socialinės apsaugos sistemoms.atskleisti socialinės apsaugos sistemos esmę lyginamuoju aspektu.
Darbo metodai – darbas parengtas naudojant mokslinės, literatūros, analizės, lyginimo apibendrinimo metodus.
1.Europos Sąjungos institucijų teisinė įtaka socialinės apsaugos sistemoms
1.1. Socialinės apsaugos sistemos samprata
Lietuvos socialinė apsaugos sistema susideda iš dviejų dalių, t.y. privalomas Valstybinis socialinis draudimas ir socialinė parama. Privalomas socialinis draudimas yra skirtas aprūpinti žmones netekusius pajamų dėl apibrėžto įvykio (nedarbo, senatvės, ligos ir pan.), socialinė parama turėtų būti gelbėjimosi ratas tiems, kurie arba neapdraustiv socialiniu draudimu, arba tiesiog uždirba labai mažai (t.y. pajamos, tenkančios vienam namų ūkio nariui, nesiekia minimumo), tuomet iki to minimumo primokama iš biudžeto.
Įstatymų leidžiamojoje valdžioje socialinės apsaugos sistemos formavimą atstovauja Seimo socialinių reikalų ir darbo komitetas. Pagrindinė socialinę politiką formuojanti ir vykdanti institucija yra Socialinės apsaugos ir darbo ministerija. Socialinės apsaugos sistemos priemonėms vykdyti ar vykdymui prižiūrėti yra...
Šį darbą sudaro 7541 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!