Šiuolaikiniuose automobilis be elektros energijos nedirba. Elektros kibirkštimi padegamas darbinis mišinys karbiuratorinių ir dujų variklių cilindruose, elektriniu starteriu paleidžiamas variklis, be elektros nešviečia žibintai, neveikia garso ir šviesos signalizaciniai prietaisai, kontroliniai matavimo prietaisai bei papildomi įrengimai.
Elektros srove vadinamas elektringųjų dalelių judėjimas laidininku tam tikra kryptimi. Jėga, dėl kurios atsiranda srovė, vadinama elektrovaros jėga (evj).
Elektros srovės šaltiniais vadinami tokie prietaisai arba agregatai, kurie vienos kurios nors rūšies energiją paverčia elektros energija.
Automobilio elektros energijos šaltiniai yra generatorius ir akumuliatorių baterija. Generatorius elektros energija paverčia mechaninę energiją, akumuliatorių baterija- cheminę.
Prietaisai, kurie elektros energiją paverčia kitų rūšių energija, vadinami imtuvais. Tai- apšvietimo lempos, starteris, ventiliatorius, stiklo valytuvas, kabinos šildytuvo elektros varikliai, vandens temperatūros bei variklio alyvos slėgio rodikliai ir kt.
Kai kurioms medžiagoms būdinga mažas pasipriešinimas jomis tekančiai srovei. Jos vadinamos laidininkais. Laidūs elektrai yra metalai, anglis, rugščių ir šarmų vandeniniai tirpalai. Elektros įrengimų prietaisai sujungiami varinės arba aliuminės vielos laidais.
Yra medžiagų, kurios blogai praleidžia elektros srovę. Tokios medžiagos paprastai vartojamos kaip nelaidininkai, arba izoliatoriai. Tai- guma, ebonitas, plastmasės, stiklas ir kt.
Medžiagos, kurios pagal daugelį fizikinių savybių, iš jų ir pgal laidumą, užima tarpinę padėtį tarp laidininkų ir nelaidininkų, vadinamos puslaidininkiais. Kai kurių puslaidininkių ir metalo lietimosi paviršiuje susidaro užtvarinis sluoksnis, praleidžiantis srovę tik viena kryptimi. Puslaidininkiai taip pat vartojami fotoelementams, termistoriams gaminti. Puslaidininkai- tai silicis, selenas, germanis ir kt.
Srovės šaltiniai, imtuvai ir jungiammieji laidai sudaro elektrinę grandinę. Yra vidinė ir išorinė grandinė: vidinė elektrinė grandinė susidaro pačiame srovės šaltinyje; išorinę grandinę sudaro srovės imtuvai ir prietaisus jungiantys laidai. Automobilio elektrinėmis grandinėmis būdinga tai, kad kad jų vienas laidas yra“masė“(automobilio metalinės dalys, kitas- izoliuotas. Todėl automobilio metalinė grandinė vadinama vienlaide.
Ta šaltinio evj dalis, kuri sunaudojama išorinės grandinės varžai nugalėti, vadinama įtampa. Jos matavimo vienetas yra voltas (V).
Elektros srovės kiekis, kuris prateka laidininko skerspjūviu per 1 s, vadinamas srovės stiprumu. Jo matavimo vienetas yra ampermetras (A).
Kiekvienas...
Šį darbą sudaro 1612 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!