• Substitucija. Tai vartojamų prekių pakeičiamumas. Jei yra daug substitutų (pakaitalų) ir didelis jų pakeičiamumas, pirkėjas gali pradėti vietoj vienos prekės vartoti kitą, nepatirdamas esminių nepatogumų. Tuomet, didėjant kurios nors prekės kainai, o jos substitutų kainoms išliekant pastovioms, vartotojo išlaidos bus nukreiptos į nepabrangusias prekes. Tuo tarpu prekės, kuri pabrango, paklausa mažės. Pvz. ženkliai pabrangus mėsos produktams, o žuvies produktų kainoms išlikus nepakitusioms, turėtų padidėti žuvies ir sumažėti mėsos produktų paklausa.
Taigi, esant tinkamiems pakaitalams, prekės paklausa yra elastinga kainų kitimui. Jei substitutų nėra, vartotojai priversti pirkti ankstesnį prekės kiekį už naują didesnę kainą. Paklausa neelastinga.
• Laikas didina pasiūlos ir paklausos elastingumą. Vartotojai ir gamintojai, pasikeitus kainoms, gali pakeisti savo elgseną, kai tam yra pakankamai laiko. Laikas reikalingas substitutų paieškoms, pajamų padidinimui ir pan.
Pvz. Mūsų dienomis galime stebėti, kaip mažėja AB Telekomas paslaugų paklausa, išaugus kainoms – gyventojai naudojasi mobilaus ryšio operatorių paslaugomis, arba stengiasi minimaliai naudotis vietinio ryšio paslaugomis. . Palaipsniui vis didesnė dalis gyventojų atsisako netgi AB Šilumos tinklai paslaugų – įsirengia elektrinį, dujinį šildymą.
Kai kurie veiksniai veikia atskirai tik paklausos arba tik pasiūlos elastingumą.
• Paklausos elastingumui poveikį turi vartotojo biudžeto dalis, skirta prekei pirkti. Prekių, kurių pirkimo išlaidos sudaro mažą, sąlyginai nereikšmingą, pirkėjo biudžeto dalį (muilas, druska, adatos ir pan.), paklausa menkai keičiasi, pasikeitus kainoms – yra neelastinga.
• Būtiniausių prekių paklausa yra neelastinga. Nors ir pakyla pagrindinių maisto produktų, benzino, kasdienių drabužių kainos, žmonės negali be jų išsiversti.
• Prabangos prekių paklausa kur kas elastingesnė. Vaizdo ir garso aparatūros, prabangių drabužių ir panašių prekių kainoms išaugus, jų paklausa mažėja.
• Prekių, kurių saugojimo (realizacijos) terminas yra trumpas (švieži maisto produktai, ir pan.), pasiūlos elastingumas mažas, nes jų pardavimo negalima atidėti vėlesniam laikui, jeigu kainos krenta. Taip pat negalima sudaryti atsargų pasiūlai padidinti, didėjant kainoms.
• Priešingai, negendančių, lengvai saugojamų prekių atsargomis pardavėjas gali manipuliuoti, reaguodamas į kainų kitimą, ir operatyviai didinti...
Šį darbą sudaro 5705 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!