Džiazas – improvizacinės (ankstyvojoje raidos stadijoje išimtinai populiariosios) muzikos rūšis, susiformavusi XIX a. pab. – XX a. pradžioje JAV. Jos atsiradimui didžiausios įtakos turėjo afro muzikos ritmika, JAV juodųjų spiričiueliai, menestrelių šou (paplitę JAV nuo 1840-ųjų), bliuzai, europinę harmoniją paveldėjusi amerikiečių liaudies kantri (country) muzika, pučiamųjų instrumentų orkestrų maršai (ypatingai išpopuliarėję XIX a. antrojoje pusėje – XX a. pradžioje) ir regtaimai (fortepijoninės pramoginės muzikos žanras, paplitęs JAV 1890 – 1920 m.).
Spiričiueliai.
Spiričiueliai – juodaodžių krikščionių liūdnos nuotaikos biblijinės tematikos religinės giesmės, susiformavusios JAV pietiniuose rajonuose, kur ir buvo daugiausia juodaodžių vergų, nuo XVII a. vidurio čia sistemingai vežamų iš Afrikos kontinento. Iš pradžių spiričiueliai buvo vienbalsės chorinės giesmės giedamos responsoriškai (klausymo – atsakymo forma), o nuo XIX a. vidurio jie tapo daugiabalsiais. Spiričiueliai – tai apkrikštytų juodaodžių vergų religinių apeigų sudėtinė dalis (spiritual – angl. dvasinis). Jiems būdinga nesudėtinga harmonija, sinkopinis ritmas, improvizaciškumas, o svarbiausia - transinis meditatyvumas (giedodami giesmes, šokdami, muzikuodami apeigų dalyviai pasiekdavo transo būseną). Spiričiueliai yra afrikietiškų ir anglo–keltiškų muzikinių tradicijų sintezė religinėje muzikoje.
Menestrelių šou.
Menestrelių aikščių šou – tai XIX a. viduryje JAV paplitęs estradinis varjete tipas, kuriame baltųjų atliekamos pašiepiamo turinio dainelės, baladės, komiškos-anekdotinės juodaodžių gyvenimo scenos buvo jungiamos su specifiniais negrų manieras ir judesius groteskiškai imituojančiais šokiais. Šiems šokiams pritardavo bandža grojantis muzikantas, o solistas-šokėjas batų kulnais ir padais “atkaldavo” baltiesiems neįprastus sinkopinius ritmus (quickstep). Humoristinio šou tikslas buvo pasišaipyti, pasijuokti, pasityčioti iš juodaodžių būdo, judesių, muzikos, manierų, nemokšiškumo.Todėl šou vedantysis aktorius-šokėjas, kaip taisyklė, “pasipuošdavo” juoda kauke (dažniausiai tai būdavo paprasta juoda kojinė), juodomis pirštinėmis, juodais batais ir kontrastingu baltu kostiumu. Šokant kojų sukuriamas ritmas būdavo aktyvus, energingas ir ypač sinkopuotas.Kartais šokėjas pritardavo sau ir tamburinu arba būgneliu. Būtent šitas sinkopėmis prisodrintas bandžos, kulnų kaukšėjimo, tamburino ir būgnelio ritminis audinys turėjo didelės įtakos vėlesnių laikų regtaimų, bliuzų, o galiausiai ir džiazo muzikos ritmikai.
Regtaimas.
Regtaimas – tai fortepijoninės...
Šį darbą sudaro 4648 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!