Diplominiai darbai

“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas

9.6   (2 atsiliepimai)
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 1 puslapis
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 2 puslapis
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 3 puslapis
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 4 puslapis
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 5 puslapis
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 6 puslapis
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 7 puslapis
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 8 puslapis
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 9 puslapis
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 10 puslapis
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 11 puslapis
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 12 puslapis
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 13 puslapis
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 14 puslapis
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 15 puslapis
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 16 puslapis
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 17 puslapis
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 18 puslapis
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 19 puslapis
“DAF” autovežio stabdžių efektyvumo tyrimas 20 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

ĮVADAS Temos aktualumas. Autovežių “DAF” transporto priemonių kiekis Lietuvoje sparčiai auga. Todėl didėja eismo įvykių tikimybė keliuose. Kelių eismo saugumo problema yra viena pagrindinių mūsų visuomenės problemų. Dabartiniu metu paskelbta daug mokslinių darbų, kuriuose nagrinėjama kelių eismo įvykių statistika. Nagrinėjant ją, gaunama daug vertingos informacijos apie eismo saugumą keliuose, tačiau jos nepakanka norint padidinti eismo saugumą. Si problema yra labai sudėtinga, ji apima visą „vairuotojas - autovežių “DAF” transporto priemonė - kelias - eismo aplinka" sistemą, kurios komponentai labai stipriai vienas kitą veikia. Eismo saugumo didinimo keliuose priemonės skirstomos į dvi stambias kategorijas: priemonės ir technologijos, skirtos apsaugoti keleivius ir vairuotojus nuo galimų sužeidimų eismo įvykio metu (pasyvi sauga); priemonės ir technologijos, sukonstruotos padėti vairuotojui išvengti eismo įvykių (aktyvi sauga). Siame darbe nagrinėsime autovežių “DAF” transporto priemonių ir atskirų jos sistemų įtaką eismo saugumui. Bus sukurti jų matematiniai modeliai, kurie tiksliai aprašytų fizinius procesus, vykstančius atitinkamose autovežių “DAF” transporto priemonių sistemose. Šie modeliai padėtų gana tiksliai ir greitai išnagrinėti šių sistemų darbo procesus ir jų įtaką autovežių “DAF” transporto priemonės judėjimui. Tyrinėjant autovežių “DAF” transporto priemonių dinamiką, galima gauti naudingos informacijos, kuri padėtų spręsti eismo saugumo problemas: kelių būklės ir atskirų autovežių “DAF” transporto priemonės sistemų (stabdžių sistemos, stabdžių antiblokavimo sistemos (ABS), rato sąveikos su kelio paviršiumi) poveikį jos judėjimui bei žmogaus saugumui. Pastaruoju metu vis didesnis dėmesys skiriamas autovežio stabdžių sistemai kaip vienam iš pagrindinių aktyvios saugos elementų. Autovežio ekstremalus stabdymas yra vienas iš paskutinių veiksmų, kuriuo vairuotojas bando išvengti eismo įvykio [8, 9, 10, 15, 19, 26, 39, 46]. Pirmajame šio darbo skyriuje nagrinėjama autovežio stabdžių sistema, aptariami jos pagrindiniai elementai, kurie tiesiogiai lemia visos sistemos veikimą ir autovežio stabdymo procesą. Apžvelgiama stabdžių sistemos vystymosi raida, tuo pačiu ir naujausi pasiekimai šioje srityje. paplitusios autovežių “DAF” stabdžių sistemos, matematinio modelio sudarymo principai ir skaičiavimo ypatumai pateikti antrajame skyriuje. Taip pat sudarytas autovežio su diskiniais stabdžių mechanizmais erdvinis dinaminis modelis, prie kurio prijungus stabdžių sistemą, gautas kompleksinis autovežio modelis stabdymo procesui tirti. “DAF” autovežio su hidrauline stabdžių sistema stabdymo proceso parametrų tyrimas Darbo tikslas ir uždaviniai Darbo tikslas - išnagrinėti šiuolaikinio “DAF” autovežio su hidrauline stabdžių sistema stabdymo procesą, atliekant eismo įvykių ekspertizes ir tolimesnius hidraulinių stabdžių sistemų mokslinius tyrimus. Tikslui pasiekti suformuluoti šie uždaviniai: 1) Išanalizuoti autovežio hidraulinių stabdžių sistemas, jų pritaikymo ypatumus tiriant autovežio stabdymo dinamiką. 2) Atlikti autovežio su hidrauline stabdžių sistema ekstremalaus stabdymo matematinius eksperimentus, nustatant: a) autovežio stabdymo proceso pagrindinius parametrus: pagreitį, greitį, stabdymo kelią, santykinį slydimą, sukibimo koeficientą; b) hidraulinės stabdžių sistemos darbo charakteristikas: slėgius skirtinguose sistemos taškuose, skysčio judėjimo greičius, pagreičius, cilindrų eigas ir kt. 3) Remiantis atliktais natūriniais bandymais bei matematiniu eksperimentu, palyginti autovežio hidraulinės stabdžių sistemos modeliavimo rezultatus su eksperimentiniais rezultatais. 4) Palyginti autovežio dinaminio modeliavimo rezultatus su ekstremaliai stabdomo autovežio natūriniais bandymais; 5) “DAF” autovežio su hidrauline stabdžių sistema stabdymo proceso parametrų tyrimas 8) Remiantis gautais ir patikslintais rezultatais, išbandyti gautą matematinį modelį, esant skirtingiems stabdymo režimams. Mokslinis naujumas 1) Sudaryti autovežio hidraulinės stabdžių sistemos reguliavimas, įvertinant sukibimo koeficiento ekstremumo reikšmes. 2) Sudarytas autovežio su diskiniais stabdžių mechanizmais erdvinis matematinis modelis, kuriame įvertinta: rato sąveiką su kelio paviršiumi; autovežio pakabos elementų charakteristikos; diskinių stabdžių mechanizmų standumas; trinties koeficiento tarp trinkelių ir disko priklausomybė nuo temperatūros; trinkelių frikcinės medžiagos standumas; padangų fizinės-mechaninės savybės; sukibimo koeficiento priklausomybė nuo santykinio slydimo ir autovežio greičio. 3) Sudarytas kompleksinis autovežio su diskiniais stabdžių mechanizmais ir hidrauline stabdžių sistema bei rato sąveika su kelio paviršiumi matematinis modelis, kuris įvertina visus aukščiau išvardintus parametrus. Praktinė vertė Sudaryti autovežio su hidrauline stabdžių sistema modeliai praplečia galimybes tirti hidrodinaminius procesus, stabdymo metu vykstančius sistemoje, leidžia tiksliau nustatyti ekstremaliai stabdomos autovežių “DAF” transporto priemonės judėjimo parametrus ir gali būti taikomi analizuojant eismo įvykius bei tobulinant automobilių stabdžių sistemas. Tyrimo metodika Darbe pateikti eksperimentiniai ir teoriniai stabdomų automobilių judėjimo parametrų tyrimai. Atliekant tyrimus daugiausia buvo taikomi matematinės analizės metodai. Eksperimentiniai tyrimai buvo atliekami naudojant: 1. lėtėjimo pagreičio matavimo prietaisą (dekselerometrą) VZM 100 su bandymo rezultatų nuskaitymo programine įranga; 2. aukšto slėgio daviklius Danfoss; 3. “DAF” autovežio su hidrauline stabdžių sistema stabdymo proceso parametrų tyrimas 4. analoginį/skaitmeninį osciloskopą Hameg 1507-3 su bandymo rezultatų nuskaitymo programine įranga SP107E ir kitais priedais, reikalingais autonominiam prietaiso darbui; 5. matematinio programavimo paketą Msp/e matematiniams modeliams sudaryti; 6. paketą Compaą Visual Fortran originalių modelio skaičiavimo programų Fortrano kalba sukūrimui. Darbe daromos prielaidos: Skystis yra spūdus ir klampus. Skysčio judėjimo magistralėmis parametrai kinta skysčio tekėjimo išilgine kryptimi ir pagal vamzdelio skersmenį išvedami jų vidurkiai. Slėgio kitimas konkrečiose hidraulinės stabdžių sistemos talpose (cilindruose ir kt.) Modeliuojamas kaip koncentruotų parametrų. Autovežio su diskiniais stabdžių mechanizmais modelis sudarytas iš koncentruotų masių, tarpusavyje sujungtų tampriais, tampriai klampiais ir frikciniais ryšiais. Sukibimo su keliu koeficientas priklauso tik nuo santykinio slydimo, autovežio judėjimo greičio ir skersridės kampo. Eksperimentiniai automobilių stabdymo tyrimai atlikti tiesioje ir lygioje nepašiurkštinto asfaltbetonio dangos kelio atkarpoje, kai pradinis judėjimo greitis 40, 60 ir 80 km/val. 1.“DAF” autovežio su stabdžių sistema stabdymo proceso parametrų tyrimas 1. LITERATŪROS ANALIZE 1.1. Stabdžių sistemos paskirtis ir klasifikacija Stabdymas - tai dirbtinis autovežio greičio mažinimas arba autovežio išlaikymas vietoje kelio atžvilgiu. Stabdymas yra viena iš pagrindinių saugaus eismo sąlygų. Kuo mažesnis bus stabdymo kelias, tuo saugesnis bus eismas. Eksperimentinė autovežio lėtėjimo priklausomybė nuo laiko gana sudėtinga, todėl, siekiant supaprastinti skaičiavimus, priimta, kad teorinė autovežio lėtėjimo kreivė yra trapecijos formos. Iš pradžių lėtėjimo pagreitis tolygiai kyla, po to, pasiekęs didžiausią reikšmę, lieka pastovus. Stabdymo pabaigoje lėtėjimo kreivė krenta iki nulio. “DAF” autovežio su hidrauline stabdžių sistema stabdymo proceso parametrų tyrimas paspaudimo iki stabdžių suveikimo yra laikas rv, kuris priklauso nuo stabdžių konstrukcijos ir techninės būklės. Stabdžių su hidrauline pavara ir diskiniu stabdžių mechanizmu rv būna 0,05-0,07^, su būgniniais stabdžių mechanizmais - 0,15 -0,2 s, su pneumatine pavara - 0,2 -0,4 s [49, 50]. Po frikcinių elementų susilietimo lėtėjimas didėja nuo nulio iki maksimumo. Tai lėtėjimo didėjimo laikas rd . Atsižvelgiant į autovežio tipą, kelią, vairuotojo būklę, stabdžių sistemą, rd būna 0,05 -2,0 s [49, 50]. Suminė stabdžių suveikimo trukmė lygi stabdžių suveikimo ir lėtėjimo didėjimo laikų sumai. Toliau seka nusistovėjusio stabdymo laikas rn ir stabdžių atleidimo laikas ra. Kaip matyti iš diagramos, didelės reikšmės stabdymo keliui turi stabdžių suveikimo laikas tsuv, per kurį automobilis nuvažiuoja didesnę stabdymo kelio dalį, todėl, projektuojant stabdžių sistemas, būtina šį laiką kaip įmanoma mažinti. Tai įmanoma nagrinėjant stabdžių pavarose vykstančius dinaminius procesus, kurie aprašomi diferencialinėmis lygtimis. Šių lygčių sudarymas ir sprendimas yra pagrindinė priemonė, modeliuojant autovežio stabdžių sistemas. Stabdžių sistema skirta važiuojančios autovežių “DAF” transporto priemonės greičiui sumažinti arba visiškai ją sustabdyti bei išlaikyti ją stovinčia. Nuo stabdymo efektyvumo priklauso pagrindinės autovežio dinaminės savybės. Kuo intensyviau galima stabdyti automobilį, tuo didesnis saugus greitis ir autovežių “DAF” transporto priemonė gali važiuoti didesniais greičiais. Stabdant turi būti kiek įmanoma trumpesnis stabdymo kelias, automobilis turi neprarasti pusiausvyros ir būti vairuojamas. Automobilių stabdžiai stabdo visus ratus. Didžiausia stabdymo jėga Fstmax priklauso nuo ratų sukibimo su keliu ir vertikalios kelio reakcijos, veikiančios ratą [5]: Fstma=

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 10024 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

Turinys
  • ĮVADAS 2
  • 1.“DAF” autovežio su stabdžių sistema stabdymo proceso parametrų tyrimas 5
  • 1. LITERATŪROS ANALIZE 5
  • 1.1. Stabdžių sistemos paskirtis ir klasifikacija 5
  • 1.2. Stabdžių mechanizmai 7
  • 1.2.1. Būgniniai stabdžių mechanizmai 7
  • 1.2.2.“DAF” autovežio su hidrauline stabdžių sistema stabdymo proceso parametrų tyrimas 7
  • 1.2.3. Diskiniai stabdžių mechanizmai 9
  • 1.3. Stabdžių pavaros 11
  • 1.4. Skyriaus apibendrinimas 19
  • 2. AUTOVEŽIO „DAF“ STABDŽIŲ SISTEMA MATEMATINIS MODELIS 20
  • 2.1. Dviejų kontūrų hidraulinės stabdžių sistemos modeliavimas 20
  • 2.2.Pagrindinis cilindras 21
  • 2.3.Hidraulinis stiprintuvas 22
  • 2.4.Autovežio DAF hidraulinės stabdžių sistemos modeliavimo rezultatai 23
  • 2.4.1.Autovežio DAF erdvinis matematinis modelis 26
  • 2.4.2.Sugeneruotas keturių ratų kelio paviršius 29
  • 2.4.3.Darbinio stabdžio pedalo nuspaudimo jėgos F ir stabdymo lėtėjimo pagreičio ax matavimai 31
  • 2.4.4.Priekinių darbinių stabdžių cilindrų slėgio matavimai 33
  • 2.5.Autovežio DAF stabdžių efektyvumo matavimo įranga 33
  • 2.5.1.Lėtėjimo matavimo prietaisas VMZ100 33
  • 2.5.2. Slėgio jutiklis Danfoss MBS 4050 36
  • LITERATŪRA 41

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
49 psl., (10024 ž.)
Darbo duomenys
  • Mechanikos diplominis darbas
  • 49 psl., (10024 ž.)
  • Word failas 763 KB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį diplominį darbą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt