Pristatymai

Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą

10   (3 atsiliepimai)
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 1 puslapis
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 2 puslapis
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 3 puslapis
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 4 puslapis
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 5 puslapis
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 6 puslapis
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 7 puslapis
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 8 puslapis
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 9 puslapis
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 10 puslapis
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 11 puslapis
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 12 puslapis
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 13 puslapis
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 14 puslapis
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 15 puslapis
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 16 puslapis
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 17 puslapis
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 18 puslapis
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 19 puslapis
Brandos darbo aprašymas, kaip parašyti lietuviu kalbėjimą 20 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

Brandos darbo ir jo aprašo rengimas Brandos darbo atlikimas T Y R I M O E T I K A Brandos darbo pobūdis G rį žt am o jo r yš io t ei ki m as Vertinimas Mokinio ir darbo vadovo atsakomybės Brandos darbo rengimo eiga Temos formulavimas Tikslo ir uždavinių formulavimas Rekomenduotina BD aprašo struktūra ir aprašo rengimas Brandos darbo pristatymo rengimas Brandos darbo pobūdis Tyrimas Sukurtas produktas Tyrimas: teorinis arba praktinis • Teorinis tyrimas pagrįstas šaltinių analize – mokinys atsirenka temą ir tyrimo problemą atskleidžiančius šaltinius, juos analizuoja, lygina ir apibendrina. • Praktinis (taikomojo pobūdžio) tyrimas apima nagrinėjamos problemos teorinį pagrindimą ir empirinio tyrimo rezultatų analizę. Praktiniame tyrime mokinys pateikia tiriamos problemos teorinę analizę, pristato empirinių duomenų rinkimo metodą, surenka ir išanalizuoja empirinius duomenis. Pagrindiniai empirinių duomenų rinkimo metodai: stebėjimas, eksperimentas, apklausa. Produktas • Produkto kūrimas – mokinio projektas, kai atliekama veiksmų seka ir pasiekiamas unikalus rezultatas: • Pradedama nuo situacijos analizės, kurios išvados pateikiamos kaip projekto / kuriamo produkto reikalingumo pagrindimas. • Pateikiamas tikslas, uždaviniai ir kitos detalės, kaip bus įgyvendinamas ir vertinamas projektas / produktas. • Svarbu išsamiai aprašyti veiklas, kurios buvo atliekamos kuriant produktą, ir darbo planą su svarbiais etapais ir rezultatais. Temos paieškos Domėjimasis rašoma tema padeda ir skatina dirbti: • Su tema mokinį sieja ypatingi ryšiai, ji mokiniui ypač gerai žinoma • Tema mažai tyrinėta • Šia tema mokinys pastebėjęs, atradęs ką nors ypatinga • Ši tema mokinį ypač domina dėl kitų priežasčių GRT Temos formuluotės reikalavimai TEMA Problema Objektas GRT Mano miestelis dabarties ir praeities nuotraukose Objektas Problema Grikių kruopų kokybės tyrimas Objektas Problema Mitinio mąstymo atspindžiai K. Bradūno eilėraščių rinkinyje „Devynios baladės“ Objektas Problema Objektas • Kas bus tiriama? • Ar reiškinys konkretus? Problema • Pagrindinis klausimas • Siekis išsiaiškinti kas nežinoma, kokio atsakymo negalima perskaityti, pamatyti • Ką savito šiuo darbu siekiama atrasti PROBLEMA Žinoma Nežinoma GRT Mano miestelis dabarties ir praeities nuotraukose Objektas Problema Grikių kruopų kokybės tyrimas Objektas Problema Mitinio mąstymo atspindžiai K. Bradūno eilėraščių rinkinyje „Devynios baladės“ Objektas Problema Identifikuojant problemą įvertinamas GRT Reikšmingumas Realumas Etiškumas GRT Reikšmingumas Ar problema svarbi? Ar gautos žinios bus naudingos? Ar rezultatus bus galima pritaikyti konkrečiai praktinei veiklai? Ar rezultatai turės teorinę reikšmę? GRT Realumas Laikas? Galimybės? Resursai? Interesas? GRT Etiškumas Ar pakanka žinių? Ar pakanka gebėjimų? Ar mokinys numato etines dilemas ir jų sprendimo būdus? Etika atliekant tyrimą 1. Dirbti pagal savo kompetenciją. 2. Nenaudoti spaudimo dalyvauti tyrime. 3. Tyrimo dalyviai turi teisę atsisakyti dalyvauti tyrime, su jais privalu būti mandagiais, maloniai priimti atsisakymą. 4. Tyrimo dalyviai turi pasitraukimo teisę. Gali nebedalyvauti bet kuriame tyrimo etape ar netgi neleisti naudoti savo duomenų tyrimui 5. Su kitais neaptarinėti atskirų tiriamųjų rezultatų; nekomentuoti dalyvių (klasių) rezultatų. 6. Gauti informuotą sutikimą (vaikų iki 18 m. tyrimui sutikimą gali duoti tik tėvai / globėjai). 7. Konfidencialumo užtikrinimas (ir išsaugojant duomenis) Įvertinkime keletą temų • Kelių eismo pažeidimai ir visuomenės požiūris į juos • Ligų paplitimas vyresnėse gimnazijos klasėse • Fizinės bausmės • Meditacija jauno žmogaus gyvenime • Moterų vaidmuo politiniame gyvenime pirmiaisias Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo metais Netinkamai suformuluotos temos gali būti: Per siauros (10-os klasės istorijos testo kompiuterinė versija (du variantai)) Per plačios (Pagalba. Kada ir kam padedame?; Kalbos žaislai; Romos teisė tada ir dabar) Amorfiškos (Kalba ir menas; Hibridinis karas; Gaivieji gėrimai), Sudėtingos (Reklamos poveikis formuojant žmonių poelgius ir vertybes; Fizinio aktyvumo įtaka mokinių miego kokybei) Per siauros – išplėsti Per plačios – konkretinti Amorfiškos – gryninti Sudėtingos – tikslinti, pervardinti Neetiškos – keisti objektą ir/ar problemą Brandos darbo temos parinkimas Idėjos / sumanymo projektavimas Problemos identifikavimas Objekto konkretinimas Darbas grupėse (10-15 min.) • Brandos darbo temų formulavimas: – Orientuota į tyrimą – Orientuota į produkto kūrimą TEMA Problema Etika Objektas Įvertinti temas BD sritis/ dalykas Tyrimas ar produktas? Objektas Problema Etika Reikalavimai temoms Ar aišku kokiai sričiai/dalykui priskiriama? Ar aiškūs ir tikslūs visi vartojami raktiniai žodžiai? Ar tinkama temos aprėptis (ne per siaura/ne per plati)? Ar raktinius žodžius sieja loginis ryšys per problemos / probleminio klausimo formulavimą ir objektą? Ar siejasi su Vidurinio ugdymo programa? Brandos darbo tikslas ir uždaviniai Tema – uždaviniai – rezultatai - išvada sp al is – gr u o d is Tema Tikslas Uždavinys Rezultatas Išvada Uždavinys Rezultatas Išvada Uždavinys Rezultatas Išvada BD tikslas Atspindi tyrimo idėją, pagrindinę mintį Jame turi būti įvardytas tyrimo objektas, t.y., kas bus tiriama Vienas sakinys Formuluojant tikslą būtina atidžiai parinkti veiksmažodžius, kurie rašomi tikslo formuluotės pradžioje Negalima įvesti naujų raktinių sąvokų, kurių nebuvo tyrimo temoje. Tikslo formulavimas Netinkami veiksmažodžiai sužinoti išsiaiškinti rasti gauti įrodyti patvirtinti analizuoti tirti Tinkami veiksmažodžiai ištirti išnagrinėti nustatyti pagrįsti išanalizuoti apibūdinti apibrėžti atskleisti numatyti parengti sukurti Tikslas. Pavyzdys (1) • Tema: Saulės energijos taikymo vandens šildymui tyrimas • Tikslas: ištirti Saulės energijos, vartojamos vandens šildymui taikymą, jo ypatumus, pranašumus ir trūkumus. Grupelėse pasitarkite: Ar atspindi tyrimo idėją, pagrindinę mintį? Ar atitinka temos pavadinimą, t.y., kas bus tiriama? Ar nurodo tyrimo kryptį bei orientuotas į problemos analizę? Ar vienu sakiniu įvardina pagrindinį tyrimo siekį? TAIP / NE ... ... ... Tikslas. Pavyzdys (2) • Tema: Higienos priemonių reklamos ypatumai prieškario periodinėje spaudoje • Tikslas: atskleisti higienos priemonių reklamos ypatumus periodinėje spaudoje 1930 – 1935 metais. • Grupelėse pasitarkite: Ar atspindi tyrimo idėją, pagrindinę mintį? Ar atitinka temos pavadinimą, t.y., kas bus tiriama? Ar nurodo tyrimo kryptį bei orientuotas į problemos analizę? Ar vienu sakiniu įvardina pagrindinį tyrimo siekį? TAIP / NE ... ... ... Išaiškinti, kaip visgi matydavo pasaulį lietuviai prieš 1000 metų ir vėliau, kokią įtaką tai padarė dabartiniam mūsų gyvenimui, kaip tai pakeitė istoriją, atskleisti pagonybės Lietuvoje esmę. Pagonybės apraiškos Lietuvoje Užduotis Grupelėse pasitarkite: • Ar tema tinkamai suformuluota? Jeigu reikia, pataisykite? • Ar tikslas suformuluotas tinkamai? Ar atspindi tyrimo idėją, pagrindinę mintį? Ar atitinka temos pavadinimą, t.y., kas bus tiriama? Ar nurodo tyrimo kryptį bei orientuotas į problemos analizę? Ar vienu sakiniu įvardina pagrindinį tyrimo siekį? TAIP / NE ... ... ... Pagonybės apraiškos Lietuvoje Atskleisti pagonybės Lietuvoje apraiškas. BD uždaviniai • 3 – 4 konkretūs, specifiniai teiginiai, iš kurių kiekvienas atskleidžia tam tikrą aspektą. • Nuoseklumas: pirma, uždaviniai(ys), susiję su teorine dalimi; po jų – orientuoti į empirinę dalį. • Bet kurio pobūdžio brandos darbo uždaviniai turi būti aiškiai apibrėžti, išmatuojami ir orientuoti į užbaigimo rodiklius. • Kiekvienas uždavinys orientuotas į tarpinį rezultatą, todėl jis turi būti formuluojamas baigtine į rezultatą (ne veiksmą) nukreipta forma (ne daryti, o padaryti). BD uždaviniai (2) • Uždaviniai neturi būti per smulkūs ir nevienodo ,,svorio“. • Nerekomenduojama darbo uždaviniais įvardyti vien mokslinės literatūros analizės, išvadų ir pasiūlymų rengimo. • Uždavinių negalima suplakti su pagalbinėmis užduotimis, pvz., sukaupti reikiamą medžiagą, sudaryti anketą, parinkti iliustracijas ir pan. • Formuluojant uždavinius vartotinos veiksmažodžių bendratys, o ne veiksmažodiniai daiktavardžiai. • Į kokį klausimą turi atsakyti tyrimas, kokią problemą išspręsti Tyrimo tikslas • Kokią informaciją reikia surinkti, kad atsakytume į išsikeltą klausimą, išspręstume problemą Tyrimo uždaviniai Kiekvienas uždavinys privalo turėti sprendimą t.y., turi atsispindėti išvadose Uždaviniai turi būti siejami su tikslo realizavimu ir formuluojami priklausomai nuo darbo struktūros. Paaiškinti Apibrėžti Identifikuoti Apibūdinti Palyginti Išanalizuoti Išspręsti Nustatyti Įvertinti Sudaryti (planą,...) Išskirti Patikrinti Parengti Išskirti Užduotis Brandos darbo aprašo pagrindinės struktūrinės dalys • Titulinis lapas • Anotacija (100–150 žodžių) – neprivaloma • Turinys • Naudojamų sąvokų žodynas – neprivaloma • Brandos darbas pagal turinį • Išvados • Naudotos literatūros sąrašas • Priedas „Darbo plano parengimas“ • Kiti priedai gr u o d is – sa u si s Turinys • Pristatomi darbo turinį sudarančių dalių, skyrių ir poskyrių pavadinimai. • Svarbu, kad skyrių pavadinimai pažodžiui neatkartotų darbo temos pavadinimo. • Pagrindinės reikšmingos sąvokos, esančios darbo temos pavadinime, turėtų sietis su skyrių pavadinimais. • Skyrių pavadinimai turėtų sietis vieni su kitais ir sudaryti visumą. Brandos darbas pagal turinį Įvadas 1. Teorinė problemos analizė 1.1. Pirmojo teorinės problemos aspekto analizė 1.2. Antrojo teorinės problemos aspekto analizė 2. Tyrimo organizavimas 2.1. Taikyto metodo aprašymas 2.2. Tyrimo eiga 3. Tyrimo rezultatų analizė Išvados Įvadas Atskleidžiama brandos darbo esmė: • pagrindžiamas temos aktualumas, • pristatoma sprendžiama problema, • trumpai apibūdinamas nagrinėjamo klausimo ištirtumo lygis įvardijant autorius, nagrinėjusius šią temą. Rekomenduotina nurodyti, kokie svarbiausi darbai skirti šiai temai, kokiu aspektu iki šiol šis klausimas buvo aptartas. • Įvade trumpai pristatoma tyrimo etika, nurodoma darbo tikslas, uždaviniai ir tyrimo metodai. Metodai įvade pristatomi trumpai. Problema Pavyzdys 1 Regos sutrikimų ir priežasčių tyrimas X gimnazijos 11-12 klasėse • Pastebėjau, kad pastaraisiais metais 11–12 klasėse mano gimnazijos daugėja mokinių, nešiojančių akinius ar kontaktinius lęšius. Regos sutrikimų didėjimas gimnazijoje yra problema, kurią reikia tirti ir ieškoti sprendimų. Problema • Problemos formulavimui nėra skirta vertinimo kriterijaus, t.y. ji nenumatyta vertinti, tai reiškia, kad ji nėra privaloma, tačiau tai yra svarbi dalis, kad atliekamas tyrimas būtų kokybiškas. • Aprašant problemą galima ją susieti su aktualumu, kuriam jau yra numatytas kriterijus: Tyrimo ar produkto aktualumas / reikšmingumas / svarba. Šis aspektas turi būti atskleidžiamas tyrimo ar produkto apraše (Įvade). Aprašo dėstomoji dalis (1) • Dalijama skyriais • Kiekvienas skyrius turėtų atskleisti problematiką pasirinktu aspektu. • Skyriai turi sietis ir nuosekliai atskleisti temą. • Vengti su tema nesusijusios literatūros aprašinėjimo • Mintis išsakyti ne buitiniu, šnekamosios kalbos stiliumi, o deramai argumentuoti, savo mintis aiškiai atskirti nuo cituojamų autorių. Aprašo dėstomoji dalis (2) • Pagrindinius teiginius lydi argumentai, faktai, lyginimas, pavyzdžiai, citatos. Pagrindimas turėtų būti grindžiamas žiniomis – teorijomis, empirinių tyrimų rezultatais, sąvokomis ir pan. • Argumentas negali būti konstruojamas naudojantis populiariosios kultūros sklaidos priemonių teikiama informacija, pvz., žiniasklaidos tekstais, stereotipinėmis visuomenės nuomonėmis ir pan. Aprašo dėstomoji dalis (3) • Tekste negali būti šalutinės, nors ir „įdomios“ informacijos • Kiekviena struktūrinė teksto dalis turėtų būti aiškiai susieta su pagrindine darbo tema ar problema. Mokinys turėtų savęs nuolat klausti, kaip pateikiama medžiaga susijusi su nagrinėjama tema ar problema. • Kiekvieno skyriaus pabaigoje turėtų būti apibendrinti esminiai skyriaus dalykai. Apibendrinamasis tekstas rašomas iš naujos eilutės ir gali prasidėti žodžiais taigi, apibendrinant, vadinasi ar pan., o toliau gali būti rašoma [...] parodyta, kad [...], nustatyta, kad [...], iš gautų rezultatų matyti, kad [...] ir t. t. • Vienas iš BD kokybės rodiklių – tinkamas citavimas pagal bibliografinio aprašo tradicijas mokslo leidiniuose. • Kitų literatūros šaltinių perrašinėjimas, nenurodant autoriaus, vadinamas plagiatu ir yra neleistinas. Išvados • Aiškios ir lakoniškos, tiksliai atspindinčios rezultatus • Išvadų kiekis yra tiesiogiai priklausomas nuo įvade išsikeltų darbo uždavinių skaičiaus. • Išvados pateikiamos iš eilės kaip išsamūs atsakymai į išsikeltus darbo uždavinius. • Išvadose neturi būti citavimo, nuorodų į metus, skaitinių reikšmių bei iliustracijų (Žydžiūnaitė, 2011). • Tai yra teiginiai, kuriame negali būti naujos, darbe nenagrinėtos informacijos, naujų įžvalgų, skaičių ar kitų autorių nuomonių. • Išvados numeruojamos. Siūlymai ar rekomendacijos • Turi būti susiję su gautais BD rezultatais, kuriuose išryškėja probleminiai aspektai, nes jos yra skirtos nustatytoms problemoms spręsti. • Orientuotos į konkretų adresatą. • Realios, įvykdomos, tačiau nekategoriškos ir neįžeidžiančios. Įsivertinimas • Turi būti pateiktas apraše ir per pristatymą. • Klausimai, į kuriuos turėtų būti atsakyta: Ko siekiau? Ką pavyko pasiekti? Ką išmokau tyrinėdamas? Ką, kodėl ir kaip reikėjo keisti? Kokia buvo sudėtingiausia proceso dalis? Ką kitą kartą daryčiau kitaip ir kodėl? Kas man labiausiai patiko? Darbo pristatymas • Žodžiu, vaizdu (nebūtinai PowerPoint) – mokinys gali parodyti savo kūrybiškumą. • Neužtvindyti klausytojų pertekline, komplikuota informacija – per trumpą laiką neįmanoma įsigilinti į sudėtingus duomenis, tekstus. • 6x6 taisyklė • 10 min pristatymui – iki 13 skaidrių, įskaitant pirmą ir paskutines (pavadinimas

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 1981 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Mokyklinis
Failo tipas
PDF dokumentas (.pdf)
Apimtis
56 psl., (1981 ž.)
Darbo duomenys
  • Bendrinės lietuvių kalbos pristatymas
  • 56 psl., (1981 ž.)
  • PDF dokumentas 1 MB
  • Lygis: Mokyklinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį pristatymą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt