2) Problematika:
• Tikybiškai mišrios santuokos sudarymas ……………………………………………10
• Registravimo procedūra ……………………………………………………………..12
3) Bažnytinės santuokos instituto savarankiškumas ……………………………………….12
IV. Priedai:
Nr. 1….…………………………………………………………………………………...14
Nr. 2……………………………………………………………………………………….15
V. Literatūros sąrašas ……………………………………………………………………...16
ĮŽANGA
Šeimos teisės, kaip teisės šakos, kertine kategorija laikytina, be abejo, šeima. Nuo senų senovės ši sąvoka žengė koja kojon su visuomenės išsivystymo lygiu. Kuo tobulesnė visuomenė, tuo didesnis dėmesys joje skiriamas pagrindinei visuomeninei ląstelei - šeimai. Seniausiuose istoriniuose šaltiniuose randame šios teisinės kategorijos reglamentavimą. Visuomenei visuomet buvo svarbu sureguliuoti su šeima susijusius teisinius institutus, nes nuo to daugeliu aspektų priklausė stabilumas valstybėje. Taigi šeima - tai istorinė kategorija. Jos forma ir funkcija priklausė nuo egzistuojančių visuomeninių santykių apskritai, o taip pat nuo visuomenės kultūrinio išsivystymo lygio. Tuo tarpu grįžtamosios reakcijos rezultatas - šeima veikia visuomenę (gimstamumas, visuomenės narių fizinis, dvasinis, moralinis-etinis vystymasis) [3; P.17].
Šeima šimtmečių šimtmečius buvo literatų, poetų, politikų, įvairių sričių mokslininkų domėjimosi objektas. Šiuolaikinėje visuomenėje šis klausimas labiausiai rūpi psichologams, sociologams, politikams, teisininkams. Apibendrinus šių sričių specialistų išvadas, galima būtų suformuluoti labai bendrą šeimos sąvoką. Taigi šeima - tai visuomenės ląstelė (mažoji socialinė grupė), asmeninės buities organizavimo forma, kurios pagrindas yra santuokinis ryšys ir gimininės sąsajos, t.y. vyro ir žmonos, tėvų ir vaikų, brolių ir seserų bei kitų giminaičių tarpusavio santykiai, pagrįsti gyvenimu drauge ir bendra buitimi. Šeimos gyvenimą charakterizuoja materialūs (biologiniai, ūkiniai) ir dvasiniai (moraliniai, teisiniai, psichologiniai) procesai.
Teisės teorijoje šeimos atsiradimo pagrindu laikoma santuoka. Tai teisinis institutas, kuris visų pirma sietinas su santuokos sudarymu, kaip santuokos atsiradimu juridine prasme. Taigi valstybėse šeimos kūrimosi pagrindas yra santuoka. Santuokai sudaryti valstybė nustato tam tikrą formą. Valstybės ir teisės istorijoje yra žinomos dvi pagrindinės santuokos sudarymo formos - religinė ir civilinė. Kai valstybė nustato privalomą tik religinę arba tik civilinę santuokos sudarymo formą, ji vadinasi obligatorinė, o kai norintiems tuoktis asmenims leidžia pasirinkti vieną iš jų - fakultatyvinė [4; P.104].
Įdomu panagrinėti, kaip Lietuvoje istoriškai kito šis teisinis institutas, dėl ko...
Šį darbą sudaro 4247 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!