mokymo(si) turinį, mokinių pasiekimų vertinimą ir pasiekimų lygių požymius.
• pateikti ir vertinti argumentus, formuluoti pagrįstas išvadas remiantis astronomijos
mokslo faktais ir dėsniais;
• paaiškinti astronomijos žinių svarbą priimant asmeninius sprendimus, lokalių ir globalių
gamtamokslinių problemų sprendimų pagrįstumą;
• suprasti Visatos evoliucijos ir žmogaus veiklos sukeltus pokyčius gamtoje ir imtis
asmeninės atsakomybės už neigiamų pasekmių poveikio mažinimą, aplinkos išsaugojimą, tausoti
savo ir kitų žmonių sveikatą.
Astronomijos pradmenų mokiniai įgyja integraliai pradinėje mokykloje ir 5–6 klasėse per
dalyko „Gamtos mokslai“ pamokas; 7–8 klasėse mokyklos – per dalyko „Gamtos mokslai“ ar per
fizikos pamokas; 9–10 ir I–II gimnazijos klasėse – per fizikos pamokas; III–IV gimnazijos klasėse
astronomija yra laisvai pasirenkamasis dalykas.
Programoje išskirtos šešios pasiekimų sritys, kurios yra bendros III ir IV gimnazijos
klasėms. Išskiriant pasiekimų sritis ir pasiekimus vadovautasi kompetencijų ir jų sandų raiškos
aprašais, atsižvelgta į Fizikos bendrojoje programoje išskirtas pasiekimų sritis ir pasiekimus.
Mokymo(si) turinyje išskirtos turinio sritys ir temos. Temos aprašytos vartojant veiksmažodžius,
kurie parodo jos nagrinėjimo gylį ir taikomus ugdymo metodus: aptariama, aiškinamasi, nagrinėjama, stebima, diskutuojama ir kt. Veiksmažodis „aiškinamasi“ nukreipia į aktyvią mokinių mokymosi
veiklą, kai jie siekdami suprasti naujas sąvokas, reiškinius, dėsnius, formuluoja klausimus, ieško
informacijos, formuluoja hipotezes ir jas tikrina. Siekiant palikti mokytojams galimybę sieti
mokymą(si) su šiuolaikiniais kontekstais, mokymo(si) turinyje nėra nurodyti konkretūs šiuolaikiniai
mokslininkai ir atradimai, nes Programoje neįmanoma numatyti, kokie nauji atradimai bus padaryti
ateityje ir, kurie iš jų taps reikšmingi astronomijos mokslo vystymuisi. Pasiekimų lygių požymiai
aprašomi keturiais pasiekimų lygiais siekiant padėti mokytojams objektyviai vertinti mokinio
mokymosi rezultatus.
Dalyko tikslas ir uždaviniai
Tikslas
Astronomijos dalyko tikslas – sudaryti galimybę kiekvienam mokiniui per astronomijos
mokymo(si) turinį plėtoti kompetencijas ir siekti aukštesnių pasiekimų. Siekiama, kad mokiniai
įsisavinę esmines astronomines sąvokas ir sampratas, įgytų gebėjimų, padedančių pažinti pasaulį ir
savo vietą bei vaidmenį jame, ugdytųsi vertybines nuostatas ir pasitikėjimą savo galiomis. Mokiniai
rengiami tolesniam gyvenimui kaip visaverčiai socialiai atsakingi piliečiai, gebantys kūrybiškai
veikti, sveikai gyventi ir spręsti darnaus vystymosi problemas, pasirengę tolesniam mokymuisi ir
nusiteikę mokytis visą gyvenimą.
Uždaviniai
Vidurinio ugdymo programa
Vidurinio ugdymo uždaviniai....
Šį darbą sudaro 3173 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!