Alternatyvus vartojimo ginčų sprendimas Lietuvos teisėje. Institucijų, nagrinėjančių ginčus ne teismo tvarka įgalinimai.
VTGĮ 3 str. 3 d. nustatyto, kad kai prekių pardavėjas, gamintojas ar paslaugų teikėjas nevykdo šiame įstatyme nustatytų reikalavimų, vartotojas turi teisę kreiptis į valstybės, savivaldybių institucijas ir įstaigas, visuomenines vartotojų teisių gynimo organizacijas arba į teismą dėl pažeistų teisių gynimo.
Išskiriamos šios pagrindinės valstybės institucijos, turinčios įgalinimus vartotojų teisių gynimo srityje.
Valstybinė ne maisto produktų inspekcija prie Ūkio ministerijos gina pažeistas vartotojų teises, kai pardavėjas ar paslaugų teikėjas nevykdo VTGĮ 5, 7, 8 str. nustatytų reikalavimų dėl informacijos apie prekes ir paslaugas pateikimo, prekių ir paslaugų saugos ir kokybės ne maisto produktų srityje. VTGĮ 7 str. 10 d., 8 str. 6 d. skelbia, jog vartotojas su skundu dėl netinkamos prekių ar paslaugų kokybės turi teisę kreiptis į inspekciją dėl pažeistų savo teisių gynimo arba į teismą. Bet kokiu atveju vartotojas turi teisę kreiptis į teismą dėl nuostolių, padarytų netinkamos kokybės prekėmis ar paslaugomis, atlyginimo. Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. birželio 28 d. nutarimu Nr.745 numato, kad inspekcija tiria vartotojų skundus dėl ne maisto produktų ir paslaugų, kurie neatitinka privalomųjų ir deklaruojamųjų reikalavimų. Juose suteikta inspekcijai teisė tikrinti produktų saugą, įstatymų numatytais atvejais taikyti pažeidėjams administracines nuobaudas, taip pat skirti kitas sankcijas. Inspekcija tik atlieka tyrimą pagal vartotojo skundą bei turi teisę skirti administracines nuobaudas, tuo tarpu skundų ikiteisminį nagrinėjimą pagal inspekcijos pateiktą medžiagą atlieka NVTAT.
- dėl paslėptos reklamos teikimo, dėl reklamos žalingo moralinio ir fizinio poveikio vaikams bei reklamos telefonu, telefaksu, teleksu, elektroniniu paštu teikimo be reklamos vartotojo sutikimo ar jo prašymo.
Skundas dėl pažeistų vartotojo teisių, kai pirkėjui nepatinka nupirktos prekės forma, dydis, spalva, modelis ar komplektiškumas ir pardavėjas nevykdo jo pageidavimų, nagrinėjamas vadovaujantis Ūkio ministro 2001 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 217 „Dėl daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių patvirtinimo” (Žin.,...
Šį darbą sudaro 2870 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!