Administracinio proceso samprata, administracinė justicija, administraciniai teismai – pasiskaityti vadovėliuose patiems (ten pakankamai gerai atskleista visa tema).
Įvairiose valstybėse AP samprata skirtinga. Bendrosios teisės valstybėse administraciniu procesu pripažįstama normų, nagrinėjančių administracinių institucijų veiklą, sistema. Tuo tarpu kitose valstybėse (kontinentinės teisės valstybėse) AP suprantama plačiau. AP ten yra ne tik kaip normų visuma, reguliuojanti administracinių institucijų veiklą, bet ir kaip normų visuma, reguliuojanti administracinių teismų veiklą, nagrinėjant ginčus.
Bet koks teisinis procesas yra subjekto veiklos teisinė forma, kuria išnagrinėjamas konkretus teisinis klausimas. O tai reiškia, kad to subjekto veikla yra reglamentuota teisės normomis ir visada sukelia teisinius padarinius.
Kadangi yra administracinės teisės literatūros trūkumas, todėl galima vadovautis CPT, BPT pateikiamomis sampratomis, palyginimais. Kaip prof. V. Mikelėnas nurodo APT yra tarnybinė teisė. Bet tai nereiškia, kad ši teisės šaka nėra savarankiška, nes jei būtų tik materialinė teisė, o nebūtų procesinės, tai nebūtų ir materialinės teisės užtikrinimo, gynimo.
Paužaitė savo monografijoje teigia, kad AP sąvoka yra per daug abstrakti ir neišryškina skirtumų tarp procedūrinės veiklos, kurią reglamentuoja procedūrinės administracinės normos, ir jurisdikcinės veiklos, kurią reglamentuoja administracinės procesinės normos.
Tuo tarpu Šedbaras teigia, kad pagal klasikinį AP apibrėžimą ir vienos normos, ir kitos normos taip labai nesiskiria. Nėra jokio pagrindo proceso ir procedūrų traktuoti kaip skirtingų reiškinių. Šedbaras apeliuoja į tai, kad vakarų teisės tradicijoje abi sąvokos (tiek procedūrinės normos, tiek procesinės normos) traktuojamos kaip sinonimai. O principinę reikšmę šioms sąvokoms suteikia tik Rusijos doktrina.
Diskusijos dėl pasirinktino administracinės justicijos modelio, taip pat dėl asmenų, institucijų teisių gynybos modelio vyko nuo pat LT Nepriklausomybės atkūrimo. Buvo ir modelio bei AP sampratos kitimų. Labiau viskas nusistovėjo 1999 m., priėmus atitinkamus teisės aktus. Iš pradžių net ir prof. V. Mikelėno nuomonė buvo nesusiformavusi, jis teigė, kad AP yra administracinių, vykdomųjų organų, pareigūnų veikla, sprendžiant ir nagrinėjant administracines bylas.
Tuo tarpu 1999m. nuomonė galutinai susiformavo ir K. Lapinskas konferencijoje nurodė teiginius, kodėl administracinis procesas,...
Šį darbą sudaro 15991 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!